Xperia active - یک گوشی از خانواده اکسپریا برای ورزشکاران و افراد فعال

نمایش خبر

تاریخ : 1390/4/2
برچسب‌ها : اکسپریا XPERIA ، اندروید Android ، Sony Ericsson Xperia active ، سونی اریکسون Sony Ericsson

واحد خبر mobile.ir : گوشی Xperia active یکی از دو عضو جدید خانواده اکسپریاست که کمپانی سونی اریکسون در روز 22 ژوئن 2011 (1 تیر 1390) در بیست و دومین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات (CommunicAsia 2011) که در سنگاپور برگزار می شود آن را معرفی نمود (همراه با این گوشی دو گوشی دیگر یعنی گوشی های Xperia ray و txt نیز توسط سونی اریکسون معرفی شدند.)

گوشی Xperia active به نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید گوگل (ملقب به Gingerbread) مجهزاست و بازار هدف خاصی را نشانه رفته است. همانگونه که از نام این گوشی پیداست Xperia active برای افراد فعال ساخته شده. این گوشی در برابر گرد و خاک و آب مقاوم بوده و حتی می توان با انگشتان خیس و یا در شرایطی که صفحه نمایش چندلمسی گوشی خیس است از این گوشی استفاده نمود.

برنامه هایی برای افراد پر جنب و جوش -- منجمله یک برنامه که ضربان قلب کاربر را از طریق فناوری بی سیم ANT+ زیر نظر داشته و بر روی صفحه نمایش نشان می دهد -- بر روی گوشی نصب شده است. برنامه های ورزشی از پیش نصب شده بر روی گوشی می تواند کاربر را برای رسیدن به وضعیت بدنی ایده آل یاری کند. به عنوان مثال برنامه با استفاده ازبرنامه iMapMyFitness کاربر می تواند بازده فعالیت ها و ورزش های روزانه خود را زیر نظر بگیرد. همچنین با استفاده از امکان Facebook inside Xperia که سونی اریکسون به تازگی به گوشی های خانواده اکسپریا اضافه نموده و ارتباط با شبکه اجتماعی فیس بوک را در بسیاری از برنامه های گوشی میسر می کند کاربر می تواند میزان پیشرفت و تجربیات خود را با دوستانش به اشتراک گذارد.

Sony Ericsson Xperia active

ماریا شاراپووا تنیس باز مشهور روس که سابقه سه قهرمانی در مسابقات گرند اسلم* را در کارنامه خود دارد در مورد این گوشی می گوید: «من عاشق این گوشی هوشمندم چراکه این گوشی کاملاً با نیازهای زندگی حرفه ای و شخصی من متناسب است. این گوشی ارتباط من را با دوستانم وقتی در سفر هستم نگاه داشته و تناسب بدنی من را چه در زمین بازی و چه در خارج از زمین تحت نظر دارد.»

صفحه نمایش چند لمسی و ضد خش گوشی Xperia active قطری برابر 3 اینچ داشته و از فناوری Reality Display همراه با Mobile Bravia Engine سونی اریکسون استفاده می نماید. رزولوشن این صفحه نمایش 320 پیکسل در 480 پیکسل است.

Sony Ericsson Xperia active

گوشی Xperia active از یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و مجهز به فلش LED با امکان فیلمبرداری HD 720p بهره می برد. این گوشی به یک پردازنده 1 گیگاهرتزی و 320 مگابایت حافظه مجهز است. امکان استفاده از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 32 گیگابایت بر روی گوشی تعبیه شده و یک کارت حافظه 2 گیگابایتی همراه با گوشی به خریدار داده می شود.

گوشی Xperia active در دو رنگ مختلف به بازار عرضه خواهد شد: "نوار نارنجی با پوشش پشتی مشکی" و "نوار سفید با پوشش پشتی مشکی". همراه با این گوشی یک پوشش پشتی سفید اضافه نیز به خریدار داده می شود تا بتواند رنگ گوشی خود را به دلخواه تغییر دهد.

این گوشی در سه ماهه سوم سال 2011 به بازار عرضه خواهد شد و در زمان نگارش این مطلب اطلاعاتی در مورد قیمت آن منتشر نشده است.

Sony Ericsson Xperia active

--------------------

* مسابقات گرند اسلم چهار مسابقه تنیس است که از نظر رتبه جهانی، سابقه، توجه عمومی و میزان جایزه نقدی مهمترین مسابقات تنیس جهان محسوب می شوند. این مسابقات عبارتند از: تنیس آزاد استرالیا، تنیس آزاد فرانسه، ویمبلدون (در انگلستان) و تنیس آزاد آمریکا



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا