نوکیا حداقل تا سال 2016 از سیمبیان پشتیبانی می کند

نمایش خبر

تاریخ : 1390/3/8
برچسب‌ها : سیمبیان (سیمبین) Symbian ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : نزدیک به 6 ماه پیش استفن الاپ رئیس واحد تجارت مایکروسافت به عنوان مدیرعامل جدید نوکیا به این کمپانی پیوست. در این مدت نسبتاً کوتاه تغییرات راهبردی زیادی توسط آقای الاپ در نوکیا رخ داده که مهمترین این تغییرات پیمان همکاری میان نوکیا و مایکروسافت و تصمیم نوکیا مبنی بر استفاده از پلتفرم ویندوز فون مایکروسافت به عنوان پلتفرم اصلی گوشی های هوشمند خود در آینده و کنار گذاشتن تدریجی سیمبیان بوده است (به اینجا مراجعه نمائید.)

با این تصمیم نوکیا،  ممکن است بسیاری از کاربران گوشی های مجهز به سیستم عامل سیمبیان -- نظیر کاربران گوشی های n8 و E7 -- نگران آینده گوشی های خود باشند. اما باید گفت که حداقل برای چند سال نیازی به نگرانی در مورد پشتیبانی از این سیستم عامل نیست و تنها ممکن است برنامه نویسان از این سیستم عامل روی گردانده و برنامه های جدید چندانی برای آن به بازار عرضه نشود.

استفن الاپ مدیر عامل نوکیا که تا کنون چند بار به کشور چین مسافرت داشته در سفر اخیر خود به چین در گفتگویی با بلاگ Nokia Conversations که متعلق به خود این کمپانی است پاسخی روشن به این نگرانی کاربران سیمبیان داد و در مورد آینده این سیستم عامل اظهار نمود که به روز رسانی های نرم افزاری، پشتیبانی و دیگر سرویس ها برای گوشی های سیمبیان حداقل تا سال 2016 ادامه خواهد داشت.

Stephen Elop in China

کمپانی نوکیا چندی پیش طی قراردادی که با کمپانی اکسنچر منعقد نمود اعلام داشت که 3,000 کارمند بخش سیمبیان خود را به این کمپانی منتقل می نماید و در اصل کارهای باقی مانده و پشتیبانی از سیمبیان را به این کمپانی برون سپاری نمود. این کمپانی همچنین اظهار امیدواری نموده که تا پایان سال 2011 نخستین گوشی های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون را به بازار عرضه نماید.

استفن الاپ در بخش دیگری از گفتگوی خود اظهار داشت: «به دلیل رقابت ما اکنون باید سریعتر و قوی تر و هجومی تر از گذشته حرکت نماییم.» با این اظهارات به نظر می رسد که حرکت شتابان نوکیا به سمت پلتفرم ویندوز فون به گونه ای جدی دنبال شود.

 در هر حال هرچند پیکان انتقادهای بسیاری از تحلیلگران سیاست های مدیرعامل کنونی  نوکیا را هدف قرار داده، اما برخی تحلیلگران هم تحولات اخیر نوکیا را تنها راه بقای این کمپانی قلمداد کرده و ویندوز فون مایکروسافت را تنها بستر مناسب برای نوکیا در رقابت با اندروید گوگل و iOS اپل می دانند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا