معرفی Realme 9i 5G با پردازنده Dimensity 810 و قیمتی کم‌تر از 190 دلار!

نمایش خبر

تاریخ : 1401/5/27        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دایمنسیتی 810 Dimensity 810 ، Realme 9i 5G ، ریلمی Realme
واحد خبر mobile.ir : برند ریلمی از گوشی جدیدی به نام Realme 9i 5G‌ در بازار هند رونمایی کرده که با وجود آن‌که از لحاظ مشخصات در رده میانی رو به پایین قرار می‌گیرد اما با ارائه شدن در رنگ‌های مختلف و قیمت کاملا مناسب و رقابتی سعی در جذب مخاطبان و خریداران جوان‌تر بازار دارد. Realme 9i 5G در بسیاری از مشخصات از جمله نوع و اندازه صفحه‌نمایش، پردازنده و ظرفیت باتری به Narzo 50 5G و به تبع آن به Oppo A97 شباهت دارد اما در این میان به برخی تغییرات مثل وضوح دوربین اصلی،‌ افزوده شدن دوربین ماکرو و توان شارژر می‌توان اشاره کرد. 9i 5G‌ نسبت به Realme 9 5G پیشین این سری پردازنده ضعیف‌تری دارد و نرخ رفرش نمایشگر آن از 120 به 90 هرتز کاهش یافته است.

Realme 9i 5G در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی ارائه می‌شود که در هریک دانه‌های ستاره‌مانندی در قاب پشتی به‌چشم می‌خورد. لنزهای دوربین در این قسمت به‌صورت برجسته‌گی‌های جداگانه‌ای از بدنه سر برآورده‌اند و قاب جداگانه‌ای پیرامون آن‌ها دیده نمی‌شود. رنگ نوار تخت و صاف پیرامونی نیز به رنگ بخش پشتی بوده و بدین‌‌ترتیب هماهنگی بالایی را در طرح و رنگ ایجاد می‌کند.

صفحه‌نمایش گوشی که ناچ V شکل بالایی و حاشیه‌های نسبتا زیاد پیرامونی به‌‌خصوص در بخش پایینی آن، به رده قیمتی دستگاه اشاره دارند یک نمونه 6.6 اینچی LCD با وضوح فول اچ‌دی و نرخ رفرش 90 هرتزی‌ست که این دومی برای مدلی در این رده قیمتی جالب توجه به‌نظر می‌رسد. حداکثر نرخ برداشت تاچ در این صفحه‌نمایش نیز 180 هرتز اعلام شده که البته تنها در برخی اپلیکیشن‌های اختصاصی و سناریوهای از پیش تعریف شده در دسترس خواهد بود. دوربین سلفی دستگاه یک 8 مگاپیکسلی ساده است که طبیعتا از فوکوس خودکار بهره نمی‌برد. سنسور اثر انگشت به‌دلیل LCD بودن این پنل، جایی در صفحه‌نمایش نداشته و به کناره آن منتقل شده است.

طبق معمول با کنار گذاشتن دوربین‌های تزیینی 2 مگاپیکسلی بخش پشتی تنها به یک دوربین قابل اعتنا یعنی دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی بر می‌خوریم که بالاتر از دو لنز دیگر در کناره سمت چپ جای گرفته است. این دوربین نیز البته عملا چندان پیشرفته نبوده و تنها 5 مرحله‌ای بودن لنز f/1.8 آن از کیفیت نسبتا پایین این قسمت خبر می‌دهد.

پردازش در Realme 9i 5G با چیپ‌ست Dimensity 810 شرکت مدیاتک انجام می‌شود که سال گذشته تقریبا در چنین روزهایی همراه با Dimensity 920 معرفی شد. این چیپ‌ست 6 نانومتری دو هسته 2.4 گیگاهرتزی Arm Cortex-A76 و 6 هسته 2.0 گیگاهرتزی A55 داشته و پردازش گرافیک در آن نیز بر عهده GPU نچندان توانمند Mali-G57 MC2 محول شده است. رم دستگاه 4 یا 6 گیگابایت بوده که نسخه 6 گیگابایتی آن با کمک حافظه داخلی تا 5 گیگابایت دیگر نیز امکان ارتقاء دارد. این مقدار در نسخه 4 گیگابایتی دستگاه تنها 3 گیگابایت خواهد بود. حافظه داخلی گوشی نیز 64 یا 128 گیگابایت در نظر گرفته شده که می‌توان آن را با کمک اسلات حافظه اختصاصی تا 1 ترابایت دیگر ارتقاء داد.

باتری حجیم 5 هزار میلی آمپر ساعتی گوشی با یک شارژر نچندان سریع 18 واتی تغذیه می‌شود اما شرکت سازنده اشاره‌ای به زمان‌های شارژ آن نکرده است.

Realme 9i 5G با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری realme UI 3.0 با قیمت پایه 14,999 روپیه هند (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 188 دلار آمریکا) برای نسخه 4GB/64GB از 24 آگوست (2 شهریور 1401) برای پیش‌سفارش به بازار این کشور عرضه می‌شود و برای نسخه 6GB/128GB آن نیز قیمت 16,999 روپیه‌ای (213 دلاری) تعیین شده است.

منبع : Realme


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا