تاریخ برگزاری کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل اعلام شد - مسیر آینده آی او اس و مک در این کنفرانس

نمایش خبر

تاریخ : 1390/1/9
برچسب‌ها : کنفرانس جهانی توسعه دهندگان WWDC (Wordwide Developers Conference) ، آی او اس iOS ، مک او اس ده Mac OS X ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپل در روز 28 مارس (8 فروردین) اعلام نمود که کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) که هر ساله توسط این کمپانی برگزار می شود امسال از تاریخ 6 تا  10 ژوئن 2011 (16 تا 20 خرداد 1390) در Moscone West * سان فرانسیسکو برگزار خواهد شد.

بنا به گفته اپل در این کنفرانس 5 روزه اپل آینده سیستم عامل های iOS و Mac OS را آشکار نموده و انواع تازه ای از برنامه ها را که توسعه دهندگان می توانند با استفاده از فریم ورک های پیشرفته اپل بسازند به نمایش می گذارد. در این کنفرانس بیش از 100 نشست فنی توسط مهندسین اپل برگزار خواهد شد.

بر خلاف کنفرانس سال گذشته که بیشتر به برنامه نویسی iOS متمایل بود به نظر می رسد که در کنفرانس امسال به برنامه نویسی Mac نیز درکنار iOS توجه زیادی شده است و این کنفرانس می تواند مورد توجه توسعه دهندگان برنامه های موبایل و تبلت ها که برای سیستم عامل iOS برنامه نویسی می کنند و نیز برای توسعه دهندگان برنامه های Mac OS X Lion قرار گیرد. بنا به گفته اپل بیش از 1,000 مهندس اپل توسعه دهندگان را در کد نویسی یاری خواهند کرد و توسعه دهندگان می توانند برنامه های خود را در کنار این مهندسین به بوته آزمایش گذاشته و با کمک آنها شگردها و راه کارهای مناسب توسعه برنامه ها را تجربه نمایند. 

Apple WWDC 2011

کنفرانس WWDC امسال نیز مطابق معمول همه سال محل بسیار مناسبی برای ارتباط میان توسعه دهندگان برنامه های آیفون، آی پد و مک است که از گوشه و کنار جهان گرد هم می آیند. در سال 2009 بلیط های WWDC به مدت یک ماه قابل خرید بود و در سال گذشته بلیط های WWDC در مدت 8 روز به اتمام رسید، اما امسال در کمتر از 12 ساعت از آغاز فروش این بلیط ها -- که با بهای 1599 دلار در سایت توسعه دهندگان اپل عرضه می شد -- کلیه بلیط ها به فروش رفت و این امر به خوبی نشان دهنده گرایش شدید و روزافزون توسعه دهندگان برنامه ها به بسترهای اپل است.

به نظر نمی رسد اپل در کنفرانس WWDC سال 2011 سخت افزار جدیدی را معرفی نماید و هنوز مشخص نیست که آیا کنفرانس امسال سخنرانی کلیدیی دارد یا نه و آیا استیو جابز -- مدیر عامل پر آوازه اپل که در مرخصی استعلاجی به سر می برد -- در این کنفرانس بر روی صحنه ظاهر خواهد شد؟ اما مسلماً تب اپل هنوز داغ داغ است و شاید داغ خواهد ماند.

----------

* Moscone West ساختمانی در Moscone Center (بخوانید moss-coney Centre) است که با هزینه 158 میلیون دلار در سال 2003 به این مرکز اضافه شد. Moscone Center بزرگترین مجموعه نمایشگاهی در شهر سان فرانسیسکو ایالات متحده آمریکا است.

WWDC 2010 Moscone West

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل از سال 1995 همه ساله برگزار شده و محل برگزاری آن از سال 2004 تا کنون Moscone West در سان فرانسیسکو بوده است



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا