سونی اریکسون وعده داد که سیستم عامل گوشی اکسپریا ایکس 10 را نیز در آینده به نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید ارتقاء خواهد داد

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1390/1/8
برچسب‌ها : اندروید Android ، شیرینی زنجبیلی Gingerbread ، به روز رسانی Update ، Sony Ericsson XPERIA X10 ، سونی اریکسون Sony Ericsson

واحد خبر mobile.ir : بیش از یک سال از عرضه گوشی پرطرفدار Xpeira X10 سونی اریکسون می گذرد و کمتر کسی فکر می کرد که این گوشی که با نسخه 1.6 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به Donut -- به بازار عرضه شد و پس از آن قابلیت ارتقاء به نسخه 2.1 سیستم عامل اندروید -- ملقب به Eclair -- را یافت در آینده بتواند به نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید -- ملقب به Gingerbread -- نیز مجهز شود.

هر چند در ابتدا سونی اریکسون قصد نداشت گوشی Xpeira X10 را به نسخه های بالاتر از نسخه 2.1 اندروید ارتقاء دهد اما مدتیست که به دلیل درخواست کاربران تغییراتی را در برنامه خود ایجاد کرده و اکنون بر اساس آنچه در وبلاگ محصولات خود ذکر نموده مصمم است تا در پایان سه ماهه دوم و یا آغاز سه ماهه سوم سال 2011 (خرداد یا تیر 1390) قابلیت ارتقاء سیستم عامل گوشی Xpeira X10 را به Gingerbread فراهم آورد. این به روز رسانی در اصل بر اساس نسخه 2.3.3 اندروید خواهد بود و سونی اریکسون در نظر ندارد پس از عرضه این به روز رسانی، به روز رسانی دیگری را برای این گوشی ارائه دهد.

پس از ارائه این آپدیت نرم افزاری کاربران باید گوشی خود را به یک کامپیوتر شخصی متصل نموده و از طریق برنامه سونی اریکسون سیستم عامل گوشی را ارتقاء دهند. لازم به ذکر است که با به روز شدن سیستم عامل گوشی تمامی اطلاعات شخصی ذخیره شده بر روی گوشی از بین خواهد رفت و پیش از این کار لازم است که کاربران از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایند. البته برنامه Backup and Restore سونی اریکسون همراه با Gingerbread ارائه نمی شود و کاربران می توانند از برنامه های دیگری برای این منظور استفاده نمایند. بدیهیست که اطلاعاتی که بر روی کارت حافظه ذخیره شده است از بین نخواهد رفت اما محتواهایی که توسط DRM (مدیریت حقوق دیجیتال) حفاظت شده اند به دلیل از بین رفتن کلیدها غیر قابل استفاده خواهند شد.

Sony Ericsson XPERIA X10

بر اساس گفته سونی اریکسون این کمپانی اولویت منابع خود را بر روی ارتقاء سیستم عامل گوشی Xpeira X10 قرار داده و در حال حاضر برنامه ای برای ارتقاء سیستم عامل گوشی های Xperia X10 mini pro ، Xperia X10 mini و Xperia X8 ندارد.

برخی از دیگر ویژگی های نرم افزاری گوشی Xpeira X10 نیز با ارتقاء به نسخه 2.3 اندروید تغییر کرده و یا حذف خواهد شد. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در حال حاضر تصمیم سونی اریکسون بر این است که واسط کاربر استاندارد دوربین اندروید جایگزین واسط کاربر کنونی دوربین گوشی Xpeira X10 شود و بنابراین ویژگی هایی نظیر تشخیص چهره و تشخیص لبخند از میان خواهد رفت.
  • EAS اصلی Gingerbread جایگزین Moxier خواهد شد.
  • ویجت های رسانه ای و موسیقی بکارگرفته شده در محصولات سال 2011 سونی اریکسون جایگزین Mediascape خواهد شد.
  • کلید های DRM مرتبط با محتواهای حفاظت شده موجود بر روی گوشی از بین خواهد رفت.
  • برنامه Backup and Restore سونی اریکسون بر روی Gingerbread پشتیبانی نمی شود و در نتیجه حذف خواهد شد.
  • پشتیبانی از زبان های دو جهته در مقایسه با آنچه بر روی گوشی Xpeira X10 مجهز به نسخه 2.1 سیستم عامل اندروید وجود دارد کاهش خواهد یافت.

مورد آخرکه در بالا ذکر شد قاعدتاً می تواند برای کاربران فارسی زبان گوشی Xpeira X10 تأثیرگذار باشد. البته باید منتظر نهایی شدن این ارتقاء باشیم و ممکن است تا زمان ارائه آن برخی از شرایط تغییر یابد.