ادوبی نسخه 10.2 برنامه فلش پلیر را برای اندروید عرضه نمود

نمایش خبر

تاریخ : 1389/12/28
برچسب‌ها : ادوبی Adobe ، ادوبی فلش Adobe Flash ، اندروید Android

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ادوبی نسخه 10.2 برنامه فلش پلیر (Flash Player) خود را برای سیستم عامل اندروید عرضه نمود و کاربران گوشی های اندروید می توانند آنرا از بازار اندروید (Android Market) دریافت نموده و نصب نمایند.

در حال حاضر نسخه نهایی برنامه فلش پلیر 10.2 برای نسخه 2.2 سیستم عامل اندروید -- ملقب به Froyo -- و نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید -- ملقب به Gingerbread -- عرضه شده است. همچنین نسخه بتای فلش پلیر 10.2 نیز برای نسخه های 3.0.1 و بالاتر سیستم عامل اندروید -- ملقب به Honeycomb -- ارائه شده. Honeycomb برای استفاده در تبلت ها بهینه سازی شده است و  کاربرانی که از نسخه 3.0 اندروید استفاده می کنند برای نصب نسخه 10.2 برنامه فلش پلیر باید سیستم عامل خود را به نسخه 3.0.1 یا بالاتر اندروید ارتقاء دهند.

نسخه 10.2 برنامه فلش پلیر به منظور دستیابی به کارآیی بالا بر روی گوشی های موبایل بهینه سازی شده و می تواند از ویژگی های سخت افزاری مخصوص دستگاه ها برای بهبود کارآیی خود استفاده نماید. به عنوان مثال با استفاده از مدل شتاب دهنده سخت افزاری ویدیویی، کاربران بهبود قابل ملاحظه ای را در پخش فیلم ها مشاهده خواهند کرد. فلش پلیر 10.2 همچنین قادراست که از توان پردازشگرهای چند هسته ای بهره برداری نماید که این مورد هنگام استفاده از گوشی های هوشمند با پردازنده دو هسته ای -- نظیر گوشی Optimus 2X ال جی -- خود نمایی می کند. البته بنا به گفته ادوبی بهبود کارآیی بر روی گوشی های دارای پردازنده های تک هسته ای نیز تا حدی دیده می شود.

Adobe-Flash-Player-10_2

نسخه بتای ارائه شده برای اندروید 3.0.1 و بالاتر برخی کاستی ها را داراست و بنابراین دارندگان تبلت XOOM موتورولا که تنها تبلت کنونی است که از نسخه Honeycomb سیستم عامل اندروید استفاده می کند در حال حاضر نمی توانند از تمامی ویژگی های فلش پلیر 10.2 استفاده نمایند. پشتیبانی از پخش ویدیویی 720p از جمله این موارد است و به کاربران نسخه بتا توصیه شده که از ویدیوهای 480p و پائینتر استفاده نمایند. همچنین در نسخه بتا پخش ویدیوهای داخل صفحات وب اگر بصورت تمام صفحه نمایش داده نشود از کارآیی بالایی برخوردار نیست و بهتر است که کاربران آنها را بصورت تمام صفحه مشاهده نمایند. برای مشاهده ویدیوها بصورت تمام صفحه می توان از کلید های منوی تدارک دیده شده توسط عرضه کنندگان محتوی استفاده نمود. همچنین می توان یک ضربه کوتاه و به دنبال آن یک ضربه طولانی بر روی ویدیوی مورد نظر بزنیم تا کلید نمایش تمام صفحه در گوشه بالا- سمت-چپ ظاهر شود و با انتخاب این کلید فلش مورد نظر بصورت تمام صفحه نمایش داده خواهد شد.

وجود برنامه فلش پلیر بر روی بستر اندروید را می توان مزیتی نسبی برای گوشی ها و تبلت های مجهز به این سیستم عامل در مقابل گوشی های آیفون و تبلت های آی پد اپل به حساب آورد، چرا که کاربران اندروید قادر به مشاهده کامل صفحات وب حاوی برنامه ها، ویدیوها و بازی های فلش خواهند بود. باید دید که آیا با وجود اصلاحات اخیر صورت گرفته در فلش پلیر و بهبود کارآیی آن، آیا اپل باز هم مجاب به استفاده از فلش در سیستم عامل iOS نخواهد شد؟



ایسام