بازار برنامه های ویندوز فون با آغازی سریعتر از تمامی رقبا تعداد 10,000 برنامه را پشت سر گذاشت

نمایش خبر

تاریخ : 1389/12/22
برچسب‌ها : بازار ویندوز فون Windows Phone Marketplace ، آمار Statistics ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : تعداد برنامه های بازار برنامه های ویندوز فون (Windows Phone Marketplace) تنها با گذشت 4.5 ماه از راه اندازی آن مرز 10,000 برنامه را پشت سر گذاشت.

این در حالی است که فروشگاه برنامه های اپل (App Store) در بدو شروع همین تعداد برنامه را در 142 روز (4.7 ماه) پشت سر گذاشته بود و بازار اندروید (Android Market) با سرعتی  پائین تر پس از گذشت 11 ماه توانست مرز 10,000 برنامه را پشت سر گذارد. همچنین رشد تعداد برنامه های عرضه شده برای سیستم عامل های بلک بری و وب او اس به مراتب کمتر بوده است.

هرچند تعداد برنامه های کنونی ویندوز فون 7 در مقایسه با  بیش از 300 هزار برنامه iOS و بیش از 200 هزار برنامه اندروید ناچیز است اما سرعت رشد تعداد برنامه های ویندوز فون آینده خوبی را برای این بستر پیش بینی می کند.

در هفته اخیر مایکروسافت مجوز حضور نزدیک به 1,200 برنامه جدید را در بازار برنامه های ویندوز فون صادر نموده است که نسبت به نرخ تقریبی 1,000 برنامه در هفته های گذشته افزایشی 20 درصدی را نشان می دهد. نمودار زیر روند رشد تعداد برنامه های ویندوز فون را نشان می دهد:

WP7 Apps Total

تصویر بالا: رشد برنامه های ویندوز فون (منبع windowsphoneapplist.com)

در میان برنامه های عرضه شده، بازی ها با سهمی 23 درصدی بیشترین تعداد برنامه های ویندوز فون را به خود اختصاص داده اند.

WP7 Apps Categories

تصویر بالا: دسته بندی برنامه های ویندوز فون (منبع windowsphoneapplist.com)

با اعلام همکاری مایکروسافت و نوکیا و احتمال رشد چشمگیر تعداد گوشی های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون در آینده، تعداد بیشتری از برنامه نویسان به برنامه نویسی برای این بستر روی آورده اند بطوری که در حال حاضر بیش از 4,000 توسعه دهنده برنامه توسط مایکروسافت به رسمیت شناخته شده اند.

WP7 Apps Developers

تصویر بالا: رشد توسعه دهندگان رسمی برنامه های ویندوز فون (منبع windowsphoneapplist.com)

به نظر می رسد بستر ویندوز فون 7 مایکروسافت در آینده بتواند رقابتی جدی را با بسترهای اندروید گوگل و iOS اپل دنبال کند.



ایسام