معرفی vivo Y32 با پردازنده Snapdragon 680 و باتری 5 هزار میلی آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1400/9/27        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 680 4 جی Snapdragon 680 4G ، Vivo Y32 ، ویوو Vivo
واحد خبر mobile.ir : شرکت ویوو در کمتر از دو ماه گذشته چیزی نزدیک به 10 گوشی مختلف را در سری Y روانه بازار کرده است؛ مدل‌هایی که اغلب در رده پایین بازار و حداکثر میانی رو به پایین قرار داشته و در میان آن یکی دو مدل 5G نیز با چیپ‌ست‌های مدیاتک دیده می‌شوند. این شرکت در روز شنبه 18 دسامبر 2021 (27 آذر 1400) از گوشی جدیدی در این خانواده با نام vivo Y32 رونمایی کرده که ادامه‌ای بر Y31 و Y31s پیشین این شرکت بوده ولی هنوز یک میان‌رده پایین نشین است. این گوشی نخستین اسمارت‌فون بازار با پروسسور 6 نانومتری جدید Snapdragon 680 4G شرکت کوالکام است و با وجود باتری حجیم 5 هزار میلی آمپر ساعتی، هنوز ضخامت و وزن نسبتا مناسبی دارد.

vivo Y32 همان‌طور که از نام آن مشخص است یک گوشی رده پایین به حساب می‌آید و از همین ابتدا مشخص است که نباید انتظار چندانی از آن در مواردی مثل کیفیت صفحه‌نمایش، دوربین‌های اصلی و سلفی و گزینه‌های ارتباطی داشت با این وجود اما به‌لطف حضور یک پردازنده کم‌مصرف 6 نانومتری و یک باتری حجیم، احتمالا دوام بسیار بالایی را تجربه خواهیم کرد و از نظر حجم و وزن نیز شرایط قابل قبولی برقرار است. این گوشی در دو رنگ آبی روشن و تیره ارائه می‌شود.

طراحی گوشی از دیگر Yهای متعدد ویوو در این یکی دو ماه چندان دور نبوده و ناچ قطره‌ای و محوطه مربعی دوربین‌ها در کناره سمت چپ بالای بخش پشتی منظره آشنایی را به نمایش می‌گذارند. طول و عرض دستگاه به‌ترتیب 164.2 و 76 میلی‌متر است که برای یک گوشی 6.5 اینچی رده پایین اعداد مناسبی به حساب می‌آیند. برای مقایسه مثلا می‌توان از گوشی جدیدا معرفی شده Galaxy A13 5G شرکت سامسونگ نام برد که با اندازه صفحه‌نمایش تقریبا یکسان از طول و عرض 164.5 و 76.5 میلی‌متری برخوردار است. ضخامت گوشی تنها 8 میلی‌متر است که این ضخامت با این‌که برای یک گوشی پیشرفته‌تر به نکته خاصی اشاره ندارد اما برای پایین‌رده‌ای که باتری حجیمی را در دل خود جای داده رقم شایسته احترامی‌ست. اگر برای مقایسه بازهم پای A13 را به میان بکشیم باید به ضخامت 8.8 میلی‌متری آن با همین اندازه باتری اشاره کنیم.

vivo Y32 در زمینه وزن نیز ناموفق نبوده و وزن 182 گرمی آن برای این کلاس هنوز چندان سنگین به حساب نمی‌آید (مقایسه کنید با وزن 195 گرمی A13 5G)

صفحه‌نمایش دستگاه یک 6.51 اینچی ساده LCD با وضوح 720×1600 پیکسل (اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9) است که از نرخ رفرش 60 هرتزی و کنتراست 1,500:1 برخوردار است و به‌گفته ویوو، 89 درصد از روی دستگاه را پوشانده است.

بالای این صفحه‌نمایش یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قرار دارد که با وجود پشتیبانی نکردن از فوکوس خودکار، دیافراگم کاملا گشوده‌ای برابر با f/1.8 دارد که برای مدلی در این کلاس رقم جالب توجه‌ای به حساب می‌آید. این دوربین جدا از تصویربرداری برای اسکن چهره و بازگشایی قفل صفحه‌نمایش از این طریق نیز کاربرد دارد هرچند نگفته پیداست که این شیوه بازگشایی قفل در مقایسه با سنسور اثر انگشت که در کناره دستگاه و روی دکمه پاور قرار دارد درجه حفاظت بسیار پایین‌تری را ارائه می‌کند.

پشت گوشی به دو دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی ماکرو بر می‌خوریم که به‌صورت عمودی در کناره دستگاه جای دارند. دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی از دیافراگم f/2.2 برخوردار بوده و حداکثر وضوح برداشت ویدئوی آن نیز 1080p/30fps است.

پردازش در این گوشی همانطور که اشاره شد با پروسسور جدیدا معرفی شده Snapdragon 680 شرکت کوالکام انجام می‌شود که از 4 هسته Kryo 265 با فرکانس حداکثر 2.4 گیگاهرتز برای پردازش‌های سطح بالا و 4 هسته سطح پایین دیگر با فرکانس حداکثر 1.9 گیگاهرتز برخوردار بوده و پردازش گرافیک در آن نیز بر عهده Areno 610 است. حافظه رم دستگاه 8 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.1 دارد. حافظه رم این مدل می‌تواند به‌صورت مجازی با کمک حافظه داخلی تا 4 گیگابایت دیگر نیز افزایش پیدا کند. اسلات حافظه جانبی نیز در این گوشی فراموش نشده و تا 1 ترابایت دیگر امکان ارتقاء را ارائه می‌دهد.

ظرفیت باتری این مدل همانطور که اشاره شد 5 هزار میلی آمپر ساعت است که با توجه به وضوح پایین صفحه‌نمایش از یک سو و پردازنده کم‌مصرف از سوی دیگر انتظار دوام بسیار بالایی را در ذهن ایجاد می‌کند. ویوو یک بار شارژ این باتری را برای 13 ساعت بازی، 143 ساعت پخش موسیقی، 13 ساعت مشاهده ویدئو و 27 روز قرارگیری در حالت Stand-by مناسب می‌داند. با وجود آن‌که از گوشی ارزان‌قیمتی در این سطح نمی‌توان انتظار یک شارژر پر سرعت را داشت اما شارژر 18 واتی همراه آن نیز با توجه به کلاس گوشی نمونه چندان بدی به‌نظر نمی‌رسد.

وای‌فای دو باند، بلوتوث 5.0، مسیریاب‌های ماهواره‌ای GPS/GLONASS/BeiDou/Galielo/QZSS، پورت USB-C و جک 3.5 میلی‌متری هدست برخی از گزینه‌های ارتباطی معدود این گوشی را تشکیل می‌دهند. از 5G در این گوشی طبیعتا خبری نیست و تبادلات دیتای سیم‌کارتی در آن حداکثر بر پایه شبکه 4G LTE خواهد بود.

vivo Y32 با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری OriginOS 1.0 با قیمت 1,399 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 219 دلار آمریکا) در چین عرضه شده و هنوز اطلاعاتی در مورد امکان ارائه آن در بازارها در دست نیست.

منبع : vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا