به زودی اجرای برنامه های اندروید بر روی بسترهای دیگر ممکن می شود

نمایش خبر

تاریخ : 1389/11/20
برچسب‌ها : اندروید Android ، دالویک Dalvik ، Alien Dalvik ، گوگل Google ، Myriad ، کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، Nokia N900

واحد خبر mobile.ir : کمپانی فرانسوی-سوئیسی Myriad Group آماده عرضه نرم افزار جدیدی است که امکان اجرای برنامه های توسعه یافته برای سیستم عامل اندروید گوگل را بر روی دیگر بسترهای موبایل فراهم می آورد.

بنا به گفته کمپانی Myriad نام این نرم افزار Alien Dalvik است و توسعه دهندگان و فروشندگان برنامه های اندروید با بسته بندی مجدد (Repackaging) فایل های APK اندروید قادر خواهند بود این برنامه ها را برای گوشی های غیر اندرویدی که نرم افزار Alien Dalvik بر روی آنها نصب شده ارائه دهند.

بنا بر گفته کمپانی Myriad «از نقطه نظر کاربران، Alien Dalvik کاملاً شفاف است. برنامه های Alien Dalvik به عنوان برنامه های بومی بستر مورد نظر ظاهر شده و به راحتی و بدون ایجاد مزاحمت برای کاربر بر روی دستگاه نصب می شوند. تمامی آنچه کاربر شاهد آن است این خواهد بود که از این پس به گستره وسیع تری از برنامه ها دسترسی داشته و بدین ترتیب نرخ دانلودها و متوسط سود حاصل از یک کاربر [برای فروشندگان] افزایش می یابد.»

Myriad Alien در سال جاری میلادی بصورت تجاری برای سیستم عامل MeeGo -- سیستم عاملی که حاصل همکاری مشترک نوکیا و اینتل است -- عرضه خواهد شد و پشتیبانی از بسترهای دیگر طی ماه های آتی اعلام خواهد شد. Alien Dalvik برای نخستین بار در کنگره جهانی موبایل 2011 (MWC 2011) که از 14 تا 17 فوریه (25 تا 28 بهمن) در بارسلون اسپانیا برگزار می شود بر روی گوشی N900 نوکیا به معرض نمایش در خواهد آمد.

پیش از این در کنگره جهانی موبایل سال گذشته (MWC 2010) نیز کمپانی Myriad ماشین مجازی Dalvik Turbo را برای گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید ارائه داده بود. این کمپانی مدعی است که این ماشین مجازی در مقایسه با ماشین مجازی Dalvik* که توسط خود گوگل پیاده سازی شده قادر است سرعت اجرای برنامه ها را تا 5 برابر بیشتر نماید.

--------------------

* درباره Dalvik: هنگامی که گوگل به توسعه سیستم عامل اندروید خود پرداخت از یک فناوری سازگار با جاوا به نام Dalvik در این سیستم عامل استفاده نمود. Dalvik در اصل ماشین مجازیی (Virtual Machine) است که گوگل آنرا برای اجرای برنامه های جاوا از پایه توسعه داده است. در اصل برنامه های اندروید با استفاده از بسترهای توسعه جاوا از سینتکس جاوا استفاده می کنند اما بجای تبدیل کد جاوا به  Java Bytecode برای اجرا توسط ماشین مجازی جاوا آنرا به Dalvik Bytecode تبدیل کرده و ماشین مجازی Dalvik آنرا اجرا می کند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا