اعلام برندگان کنگره جهانی موبایل در سال 2021 – گلکسی S21 Ultra بهترین اسمارت‌فون سال

نمایش خبر

تاریخ : 1400/4/10        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : Glomo Awards ، جوایز Awards ، کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، Samsung Galaxy S21 Ultra 5G ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : در حالی‌که پاندمی کرونا لغو کامل کنگره جهانی موبایل یا MWC را در سال گذشته در پی داشت امسال این رویداد با انتقال به تابستان در فضایی مجازی برگزار شد. MWC 2021 با وجود سر و صدای کمتر و معرفی محصولات معدود و انگشت‌شمار همچنان محلی برای نمایش تازه‌های دنیای گوشی‌های هوشمند بوده و شرکت‌های مختلف دیوایس‌های جدید و بعضا نوآورانه‌ای را در آن عرضه کردند. انجمن GSMA به‌عنوان برگزارکننده MWC در پایان هر دوره از این کنگره، مطابق معمول بهترین محصولات و سرویس‌های موبایلی سال را در قالب جوائز موسوم به Glomo Awards معرفی می‌کند؛ امری‌که امسال نیز با اعطای ارزشمند‌ترین جایزه به Galaxy S21 Ultra از سامسونگ انجام شده است.

در معرفی گلکسی S21 Ultra‌ به‌عنوان بهترین گوشی هوشمند سال از آن به‌عنوان بهترین گوشی هوشمند اندرویدی که سامسونگ تا به امروز ساخته با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها نظیر صفحه‌نمایش AMOLED خیره‌کننده و بهترین دوربین‌های این کلاس یاد شده؛ مواردی‌که از نگاه داوران این رویداد، S21 Ultra را به‌عنوان برنده شایسته بهترین اسمارت‌فون سال 2021 معرفی می‌کند.

سامسونگ همچنین تنها شرکتی‌ست که دو گوشی را در بین نامزدهای بهترین اسمارت‌فون‌ها سال دارد و به‌جز S21 Ultra نام S20 FE 5G نیز در این لیست به‌چشم می‌خورد. iPhone 12 Pro Max، وان‌پلاس 9 پرو و Mi 11 Ultra از شیائومی دیگر رقبای S21 Ultra برای تصاحب بهترین گوشی سال 2021 به حساب می‌آیند.

معیارهای هیأت داوران برای انتخاب بهترین گوشی سال در این دوره شامل این موارد می‌شوند:

- طراحی فیزیکی و نوآوری

- کارایی و شکل‌های ظاهری

- به‌کارگیری نوآوری‌های جدید و اصیل برای مثال در شکل ظاهری، فناوری و ویژگی‌ها

- سودمندی محصول در زمینه عملکرد و ویژگی‌ها

- قیمت و ارزش منتاظر با بهای پرداخت شده

- موفقیت تجاری در سطح جهانی

- تجربه کاربری، کیفیت و اطمینان‌پذیری

- گواهی پایداری و ملاحظات محیط زیستی

- تعهد ادامه‌دار بر پشتیبانی به‌عنوان نمونه در به‌روزرسانی نرم‌افزاری

یکی دیگر از جوائز مهم این دوره تحت عنوان نوآوری در دستگاه تحول‌آفرین (Disruptive Device Innovation) به شرکت ARM برای توسعه پروسسورهای موبایلی تعلق گرفته است. ARM با کنار زدن رقبای بزرگی به این مهم نائل آمده که شامل اپل با توسعه فناوری ارتباطی UWB به‌عنوان پلتفرمی برای یک اکوسیستم، Oppo برای تلاش در زمینه توسعه فناوری شارژ سریع و کمپانی‌های فعال در زمینه ساخت صفحه‌نمایش‌های رول‌شونده مثل Oppo ،LG ،BOE و برخی شرکت‌های دیگر می‌شوند.

تگ GPS ردیاب Vodafone Curve عنوان بهترین دستگاه کاربری متصل (Best Connected Consumer Device) را به خود اختصاص داد و در این موفقیت عینک واقعیت مجازی هواوی (Huawei VR Glass)، ایرفون Galaxy Buds Pro سامسونگ، عینک واقعیت ترکیبی Nreal Light و دوربین خانگی Cloud+AI شرکت ZTE را کنار زده است.

برخی دیگر از جوائز این دوره به‌صورت خلاصه شامل این موارد می‌شوند:

- بهترین زیرساخت شبکه موبایل برای هواوی برای سری BladeAAU

- پیشرفت فوق‌العاده در زمینه تکنولوژی موبایل برای Rakuten Mobile

- پیشرفت فوق‌العاده در زمینه نرم‌افزار شبکه برای مجموعه Telenor

- بهترین راه‌کار امنیتی و احراز هویت موبایلی برای مجموعه ZARIOT

- بهترین ابتکار موبایلی برای اقتصاد متصل (Connected Economy) برای کمپانی China Southern Power Grid

- بهترین ابتکار موبایلی برای بازارهای نوظهور برای هواوی برای راه‌کار ارتباطی RuralStar Pro

- بهترین ابتکار موبایلی برای شرایط اضطراری یا موقعیت‌های بشر دوستانه به IrisGuard UK Ltd برای راه‌کار پرداخت ایمن در شرایط کرونا

- بهترین ابتکار در پاسخ و بهبود شرایط COVID-19 به همکاری دوستانه چین و ژاپن برای راه‌کار پزشکی 5G از راه دور با شراکت هواوی

عناوین اعلام شده در GLOMO Awards این نوبت همچون همیشه شامل موارد متعدد و مختلفی در زمینه‌های گوناگون می‌شود که به تنها برخی از آن‌ها در بالا اشاره شد. برای مشاهده لیست کامل جوائز این نوبت می‌توانید به لینک منبع زیر مراجعه کنید.

منبع : GSMA


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا