فروش گالاکسی-اس سامسونگ در مدت 7 ماه از مرز 10 میلیون گوشی گذشت

نمایش خبر

تاریخ : 1389/10/13
برچسب‌ها : Samsung I9000 Galaxy S ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : کمپانی کره ای سامسونگ که از نظر تعداد گوشی موبایل تولیدی پس از کمپانی فنلاندی نوکیا رتبه دوم در جهان را در اختیار دارد اعلام نمود که به اهداف پیش بینی شده خود برای فروش گوشی پرطرفدار Galaxy S در سال 2010 دست یافته است.

بر اساس اعلام این کمپانی، از آغاز عرضه گوشی هوشمند Galaxy S در ماه ژوئن سال 2010 که اینک نزدیک به 7 ماه از آن تاریخ می گذرد بیش از 10 میلیون عدد از این گوشی در سراسر جهان به فروش رسیده است. از میان 10 میلیون گوشی فروخته شده نزدیک به 4 میلیون گوشی در آمریکای شمالی، 2.5 میلیون در اروپا و 2 میلیون گوشی در کره جنوبی به فروش رفته.

فروش مناسب گوشی Galaxy S که به سیستم عامل اندروید گوگل مجهز است به واحد موبایل کمپانی سامسونگ کمک نمود تا سود سه ماهه سوم سال 2010 خود را 20 درصد افزایش دهد و احتمالاً تأثیر زیادی نیز بر روی سود سه ماهه چهارم واحد موبایل این کمپانی داشته است.

Samsung Galaxy S

در مقام مقایسه با گوشی های آیفون اپل بد نیست بدانید که کمپانی اپل در سه ماهه سوم سال 2010 نزدیک به 14.1 میلیون گوشی آیفون را به فروش رسانید. البته باید در نظر داشت که تنوع مدل های گوشی های هوشمند سامسونگ بسیار بیش از اپل است و مقایسه میزان فروش یک مدل از گوشی های این کمپانی با فروش گوشی های آیفون اپل تصویر کاملی از تجارت موبایل این کمپانی ها ارائه نخواهد داد. همچنین به این نکته باید توجه نمود که کمپانی اپل به ازای فروش هر گوشی سود بیشتری را نسبت به اکثر کمپانی های سازنده گوشی موبایل بدست می آورد، چرا که فروش برنامه های بستر iOS اپل فراتر از دیگر بسترهای موبایل است و 30 درصد از سود حاصل از فروش هر برنامه در فروشگاه برنامه های اپل (App Store) مستقیماً نصیب کمپانی اپل می شود.

Samsung Galaxy S Billboard

تصویر بالا: بیلبرد تبلیغاتی گالاکسی-اس سامسونگ در سئول

در هر حال کمپانی سامسونگ به سرعت در حال ارتقاء جایگاه خود در فروش گوشی های هوشمند است و به تهدیدی جدی برای کمپانی های دیگر تبدیل شده است. در ماه نوامبر سال 2010 جی کی شین رئیس تجارت موبایل سامسونگ اعلام نموده بود که این کمپانی فروش 20 میلیون گوشی هوشمند را در سال 2010 هدف قرار داده است و قصد دارد این تعداد را در سال 2011 به دو برابر برساند. شاید دستیابی به این هدف با توجه به عرضه اخیر گوشی Nexus S  -- نخستین گوشی مجهز به نسخه 2.3 سیستم عامل اندروید -- و دیگر گوشی های در دست تولید این کمپانی چندان دور از انتظار نباشد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا