مایکروسافت امکان برنامه نویسی ویندوز فون 7 را برای برنامه نویسان ویژوال بیسیک فراهم آورد

نمایش خبر

تاریخ : 1389/9/9
برچسب‌ها : برنامه نویسی Programming ، ویندوز فون 7 Windows Phone 7 ، سیلورلایت Silverlight ، ویژوال بیسیک Visual Basic ، ویژوال استودیو Visual Studio ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : مایکروسافت با عرضه ابزارهای برنامه نویسی به زبان ویژوال بیسیک برای ویندوز فون 7 راه را برای افزایش تعداد برنامه های این بستر نوپا فراهم آورد.

افزونه VB که برای ابزارهای توسعه ویندوز فون توسط مایکروسافت عرضه شده امکان ساخت برنامه های سیلورلایت ویژه ویندوز فون 7 را برای برنامه نویسان ویژوال بیسیک فراهم می آورد.

برنامه نویسانی که از نسخه های Premium ، Professional و یا Ultimate محیط توسعه ویژوال استودیو 2010 برای برنامه نویسی استفاده می کنند امکان استفاده از این افزونه را خواهند داشت. ابزارهای ارائه شده در حال حاضر از برنامه نویسی VB برای فریم ورک XNA مایکروسافت -- که معمولاً برای توسعه بازی ها بکار برده می شود -- پشتیبانی نمی کند و مایکروسافت در مورد پشتیبانی از این فریم ورک در آینده اظهار نظری ننموده است.

ارائه این قابلیت جدید برای برنامه نویسان در شرایطی صورت می گیرد که رقابت برای جذب برنامه نویسان در میان کمپانی های عرضه کننده سیستم عامل موبایل -- به ویژه گوگل، اپل و مایکروسافت -- بسیار داغ است. سیستم عامل ویندوز فون 7 -- که به تازگی به بازار عرضه شده -- با توجه به تأخیری که نسبت به دیگر رقبا داشته از قافله عقب مانده و در حالی که به عنوان مثال نزدیک به 300,000 برنامه در فروشگاه برنامه های موبایل اپل (App Store) به چشم می خورد تنها نزدیک به سه هزار برنامه تاکنون برای ویندوز فون 7 ارائه شده است. با فراهم شدن امکان برنامه نویسی به زبان ویژوال بیسیک برای ویندوز فون 7 مایکروسافت می تواند خیل عظیم برنامه نویسانی را که سابقه برنامه نویسی به زبان Visual Basic .Net را برای سیستم عامل ویندوز در کارنامه خود داشته اند جذب برنامه نویسی برای ویندوز فون 7 نماید.

برای دانلود افزونه یاد شده و ملزومات آن می توانید به این آدرس مراجعه نمائید.



تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا