تا سال 2015 برنامه های موبایل در زمینه بهداشت و درمان به نیم میلیارد نفر یاری خواهند رساند

نمایش خبر

تاریخ : 1389/8/23
برچسب‌ها : سلامت Health ، mHealth

واحد خبر mobile.ir : بر اساس گزارشی که هفته گذشته توسط مؤسسه مشاوره و تحقیقات research2guidance  در کنفرانس mHealth Summit 2010 ارائه شد، تا سال 2015 نیم میلیارد نفر از مردم جهان از برنامه های بهداشتی و درمانی که بر روی گوشی های هوشمند عرضه می شود بهره خواهند برد.

رالف گوردون جانس محقق ارشد این مؤسسه در این مورد اظهار داشت: «یافته های ما نشان می دهد که انقلاب موبایل در زمینه بهداشت و درمان که مدت ها منتظر آن بودیم در شرف وقوع است. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و مشتریان هر دو در حال استقبال از گوشی های هوشمند به عنوان وسیله ای برای بهبود بهداشت و درمان هستند.»

بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت که اینک تمرکز خود را بر روی فعالیت های بشردوستانه -- به ویژه در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها در کشورهای فقیر آفریقایی -- قرار داده از سخنرانان اصلی کنفرانس mHealth Summit امسال بود. وی در بخشی از سخنان خود به نقش اساسی برنامه های موبایل برای تشخیص مالاریا و سل اشاره نمود و اظهار داشت که بدون برنامه های موبایل بسیاری از مردمی که در معرض این بیماری ها هستند جان خود را از دست می دادند.

Bill Gates in mHealth 2010 Summit

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش ارائه شده در این کنفرانس در حال حاضر در حدود 17,000 برنامه مرتبط با بهداشت و درمان در فروشگاه های برنامه های موبایل عرضه می شود که 74 درصد این برنامه ها از مدل تجاری مبتنی بر فروش برنامه استفاده می کنند. در آینده با پیوستن بیش از پیش فعالان عرصه بهداشت و درمان به بازار برنامه های موبایل می توان شاهد تنوع بیشتر مدل کسب و کار این برنامه ها و کسب درآمد از طریق ارائه سرویس، تبلیغات، فروش دارو و ... بود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا