عرضه رسمی برنامه وردپرس برای گوشی های نوکیا

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1389/8/12
برچسب‌ها : وردپرس WordPress ، فروشگاه اووی Ovi Store ، سیمبیان (سیمبین) Symbian ، مامو Maemo ، Nokia N97 mini ، Nokia X6 ، Nokia N900 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : برنامه وردپرس در فروشگاه آنلاین اووی نوکیا (Ovi Store) بصورت رایگان عرضه شد.

وردپرس (WordPress) یکی از محبوب ترین بسترهای ویژه ساخت وبلاگ و سایت های اینترنتی و مدیریت محتوای این سایت ها است و با استفاده از برنامه وردپرس ویژه گوشی های نوکیا کاربران این گوشی ها می توانند به سادگی از طریق گوشی موبایل خود پست ها و صفحات جدید را به وبلاگ یا سایت اینترنتی خود اضافه نمایند. علاوه بر این امکان ویرایش مطالب قبلی، مدیریت کامنت ها و بازبینی آمار از طریق این برنامه میسر است.

برنامه وردپرس ویژه گوشی های نوکیا در حال حاضر با برخی از گوشی های مجهز به  بستر سیمبیان S60  -- نظیر گوشی های X6 و N97 mini -- و گوشی های مجهز به سیستم عامل Maemo  -- نظیر گوشی N900 -- سازگار است. بنابراین این برنامه فعلاً با گوشی هایی نظیر N8 و C7 که به سیمبیان 3 مجهز هستند سازگار نیست. همچنین گوشی های مجهز به نسخه های قدیمی تر سیمبیان S60 نیز امکان کار با این برنامه را ندارند.

برنامه وردپرس ویژه گوشی های نوکیا از وردپرس نسخه 2.7 به بالا پشتیبانی می کند. این برنامه امکان کار با وبلاگ هایی که بر روی سرورهای اصلی وردپرس میزبانی شده اند و نیز وبلاگ هایی که از بستر و مدیریت محتوای وردپرس بر روی سرورهای دیگری استفاده می کنند را دارد. از اینجا می توانید به سایت اصلی این برنامه مراجعه نمائید.

WordPress for Nokia

تصویر بالا: برنامه وردپرس ویژه گوشی های نوکیا

با توجه به آنکه این برنامه منبع باز است، کاربران مسلط به برنامه نویسی می توانند با دریافت کدهای برنامه، آنرا مطابق نیاز خود تغییر دهند.

شما می توانید برنامه وردپرس ویژه گوشی های نوکیا را از این آدرس از طریق فروشگاه اووی دریافت نمایید. با توجه به آنکه در حال حاضر دسترسی به فروشگاه اووی بصورت مستقیم در ایران امکان پذیر نیست، می توانید آخرین نسخه این برنامه را از طریق سایت توسعه دهندگان آن نیز دریافت دارید.

پیش از این، برنامه وردپرس برای سیستم عامل iOS اپل، سیستم عامل اندروید و سیستم عامل بلک بری عرضه شده بود. البته قابلیت های برنامه وردپرس بسترهای گوناگون تا حدی متفاوت است. بطور مثال امکان قالب بندی متن در برنامه ویژه گوشی های نوکیا وجود دارد حال آنکه نسخه کنونی ویژه iOS فاقد این قابلیت است.

WordPress for iOS

تصویر بالا: برنامه وردپرس ویژه سیستم عامل iOS اپل که پیش از این عرضه شده بود

احتمالاً در آینده شاهد عرضه وردپرس برای ویندوز فون 7، پالم و بادا خواهیم بود.