پژوهش‌ها نشان می‌دهد که حدود یک دهه از عمر هر آمریکایی صرف کار با گوشی هوشمند می‌شود

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/8/29        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی موبایل Mobile Phone
واحد خبر mobile.ir : بسیاری از ما این واقعیت را پذیرفته‌ایم که زمان زیادی از زندگی خود را در حال کار با گوشی‌های هوشمند سپری می‌کنیم. حال در گزارشی که اخیرا توسط موسسه WhisleOut منتشر شده، مدت زمان کار با اسمارت‌فون‌ها اندازه‌گیری شده است. بر اساس این پژوهش، آمریکایی‌ها به طور متوسط نزدیک به نه سال از زندگی خود را در حال نگاه کردن به نمایشگر گوشی‌‌های هوشمند هستند؛ میزانی که حدود یک دهه از کل زندگی هر فرد را به خود اختصاص می‌دهد. مطابق نتایج به دست آمده در این پژوهش، هر آمریکایی به طور متوسط حدود 76،500 ساعت در حال کار با اسمارت‌فون است که با تقسیم آن بر ساعات شبانه‌روز و تعداد روزهای سال، عدد 8.74 سال به دست آمده است.

این اندازه‌گیری بر اساس سن متوسط دارندگان گوشی‌ها صورت گرفته که امروزه از 10 سالگی آغاز می‌شود. به علاوه کاربرد روزانه اسمارت‌فون‌ها نیز به طور میانگین 3.07 ساعت تخمین زده شده است. همچنین موسسه WhisleOut محاسبه کرده که با در نظر گرفتن میانگین به دست‌آمده و سن متوسط، می‌توان نتیجه گرفت که متولدین هزاره جدید، روزانه 3.7 ساعت را در حال کار با گوشی خود سپری می‌کنند. این رقم برای نسل متولدشده در فاصله 1960 تا 1980 موسوم به نسل ایکس، حدود 3 ساعت و برای متولدین دوران انفجار جمعیتی یعنی سال 1946 تا 1964معادل 2.5 ساعت در روز برآورد شده است.

این که نسل هزاره جدید بیشترین میزان کار با اسمارت‌فون‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، امری چندان شگفت‌آور نیست؛ چرا که این افراد از سنین پایین با فناوری‌های جدید آشنا می‌شوند و برخلاف پدران و پدربزرگان خود، نسبت به کاربرد مداوم فناوری دیدگاه مثبتی دارند.

به علاوه پس از بروز همه‌گیری جهانی COVID-19 و آغاز قرنطینه در اغلب کشورهای جهان، بسیاری از کارها و مسئولیت‌های روزانه به فضای آنلاین انتقال یافته و سبب شده است که افراد بیشتر به استفاده از گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها روی آورند. اما اعتیاد به فناوری در نهایت از این دشواری‌های گذرا فراتر رفته و به مساله‌ای جدی در حیات امروزی بشر بدل گردیده است. البته بسیاری در تلاشند تا زمان صرف‌شده در گوشی‌های هوشمند را کاهش دهند و شرکت‌های بزرگی چون گوگل، اپل و فیس‌بوک نیز پیوسته ابزارهای جدیدی را برای کمک به اندازه‌گیری و کاستن از این میزان به کاربران ارائه می‌کنند. با این حال، شرایط زندگی امروزی انسان‌ها، دستیابی به این هدف را تا حدود زیادی دشوار ساخته است.

کمپانی نتفلیکس در مستند اخیر خود با نام «The Social Dilemma» گفتگوهایی را درباره تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر زندگی و سلامت روانی افراد انجام داده است. در این مستند به شیوه‌هایی پرداخته شده که شرکت‌های فناوری از طریق آن‌ها افراد را به محصولات خود معتاد می‌کنند. کمپانی‌های فعال در این حوزه نیز به این مدعا واکنش نشان داده‌اند؛ چنان که به طور مثال فیسبوک از «پنهان کردن اصل موضوع در نوعی احساسات‌گرایی» سخن گفته است. با این حال آشکار است که کمتر کسی در جهان امروز نسبت به زمان صرف‌شده در فضای مجازی، بازی‌ها و دیگر خدمات گوشی‌های هوشمند و آسیب‌های جسمی و روانی ناشی از آن‌ها تردید دارد.

منبع : WhistleOut


ایسام