شمار برنامه های بازار اندروید از مرز یکصد هزار گذشت

نمایش خبر

تاریخ : 1389/8/5
برچسب‌ها : بازار اندروید Android Market ، اندروید Android ، گوگل Google

واحد خبر mobile.ir : بر اساس اعلام گروه توسعه دهندگان اندروید در اکانت توئیتر این گروه، تعداد برنامه های عرضه شده در بازار اندروید (Android Market) به نقطه عطف 100,000 برنامه رسید.

این در حالیست که نزدیک به 3 ماه پیش 70,000 برنامه در بازار اندروید عرضه شده بود و بدین ترتیب بازار اندروید شاهد رشدی تقریباً 50 درصدی در طول 3 ماه بوده است.

بازار اندروید در اصل یک فروشگاه نرم افزاری آنلاین است که توسط کمپانی گوگل برای برنامه های ساخته شده ویژه سیستم عامل اندروید توسعه یافته است. برنامه ای تحت عنوان "Market" بر روی وسایل مجهز به سیستم عامل اندروید از پیش نصب شده است که کاربران می توانند فهرست برنامه های عرضه شده توسط توسعه دهندگان گوناگون را مرور نموده و به خرید یا دانلود نمودن برنامه های مورد نظر خود بپردازند. در حال حاضر نزدیک به 60 درصد برنامه های عرضه شده در بازار اندروید رایگان بوده که برخی از این برنامه های رایگان حاوی تبلیغات هستند.

Android Market Applications

همچنین ویترینی از برخی برنامه های نمونه و پر طرفدار عرضه شده در بازار اندروید نیز از طریق این آدرس بر روی کامپیوترهای شخصی و از طریق مرورگر وب قابل مشاهده است. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر خرید برنامه توسط کاربران از بازار اندروید  و عرضه برنامه توسط توسعه دهندگان در این بازار برای تمامی کشورها میسر نیست و متأسفانه کاربران ایرانی بطور مستقیم امکان خرید یا ارائه برنامه از طریق بازار اندروید را ندارند.

Android Market

تصویر بالا: ویترینی از برنامه های نمونه و پر طرفدار بازار اندروید

بازار اندروید در 22 اکتبر 2010 همزمان با عرضه نخستین گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید -- یعنی گوشی HTC G1 -- راه اندازی شد و اینک پس از گذشت نزدیک به دو سال از آغاز فعالیت این بازار، عبور از مرز 100,000 برنامه موفقیت بزرگی برای گوگل به شمار می آید. هرچند در مقایسه با فروشگاه برنامه های iOS اپل (App Store) که بیش از 300,000 برنامه را ارائه می دهد این موفقیت کمی کم رنگ می گردد (App Store در 10 جولای 2008 یعنی بیش از 3 ماه قبل از Android Market آغاز به فعالیت نمود اما نخستین گوشی آیفون نزدیک به یک سال پیش از راه اندازی App Store به بازار عرضه شده بود.)

بدین ترتیب در حال حاضر کمپانی گوگل پس از کمپانی اپل رتبه دوم را در بازار برنامه های گوشی موبایل و وسایل الکترونیکی مشابه در اختیار دارد. نوکیا با عرضه نزدیک به 16,000 برنامه، ریسرچ این موشن (سازنده بلک بری) با عرضه نزدیک به 10,000 برنامه و پالم (اچ پی) با عرضه نزدیک به 5,000 برنامه در فروشگاه های خود راهی طولانی را برای رسیدن به  اپل و گوگل در پیش رو دارند. کمپانی مایکروسافت نیز تنها یک هفته پس از راه اندازی فروشگاه برنامه های ویندوز فون توانست از مرز 1,000 برنامه عبور کند که در نوع خود با توجه به زمان کوتاه سپری شده موفقیت خوبی به شمار می آید. کمپانی سامسونگ نیز نزدیک به 1,400 برنامه را در فروشگاه برنامه های سامسونگ ارائه کرده است.



ایسام