عرضه ادوبی ایر برای اندروید

نمایش خبر

تاریخ : 1389/7/17
برچسب‌ها : ادوبی Adobe ، ادوبی ایر Adobe AIR ، ادوبی فلش Adobe Flash ، اندروید Android ، گوگل Google ، بازار اندروید Android Market

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ادوبی همانگونه که در کنگره جهانی موبایل 2010 وعده داده بود که فناوری Adobe AIR را تا پایان سال میلادی برای گوشی های موبایل عرضه نماید به این وعده عمل نمود و اکنون برنامه Adobe AIR در بازار اندروید (Android Market) بصورت رایگان ارائه شده است.

Adobe AIR یکی از اجزاء بستر فلش ادوبی (Adobe Flash Platform) است که امکان استفاده از فناوری های شناخته شده وب -- نظیر فلش، جاوا اسکریپت، HTML و CSS -- را برای ساخت برنامه های مستقل، بدون داشتن محدودیت های مرورگر وب و با امکان تعامل با سیستم عامل برای برنامه نویسان فراهم می آورد.

Flash Platform

تصویر بالا: بستر فلش که Adobe AIR یکی از اجزاء آن است

با عرضه موتور اجرایی Adobe AIR برای بسترهای مختلف، برنامه نویسان می توانند برنامه مورد نظر خود را بصورت مستقل از پلتفرم توسعه داده و آنرا بر روی وسایل گوناگون نظیر کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ ها، تبلت ها و گوشی های هوشمند که می توانند به سیستم عامل های متفاوتی مجهز باشند عرضه نمایند.

Flash Platform Devices

تصویر بالا: برنامه های ساخته شده برای Adobe AIR و فلش می توانند بر روی بسترهای گوناگون اجرا شوند

پیش از این Adobe AIR برای سیستم عامل های ویندوز، Mac OS X و لینوکس عرضه شده بود و برنامه های گوناگونی نظیر بازی ها، برنامه های کاربردی و کلاینت های دسکتاپ توئیتر برای آن ارائه شده است.

در حال حاضر نصب موتور اجرایی Adobe AIR و اجرای برنامه های ساخته شده برای آن بر روی بستر اندروید نیازمند سیستمی با حداقل مشخصات زیر است:

  • نسخه 2.2 سیستم عامل اندروید گوگل
  • پردازنده ARMv7-A
  • OpenGL ES2.0
  • Decoder های H.264 و AAC H/W
  • 256 مگابایت RAM

Adobe AIR for Android

تصویر بالا: Adobe AIR برای اندروید

برای اجرای برنامه های ساخته شده برای Adobe AIR بر روی وسایلی که از مشخصات فوق برخوردارند کافیست برنامه Adobe AIR را -- که در اصل یک موتور اجرایی برای برنامه های دیگر است -- از بازار اندروید دانلود نموده و نصب نمائید. اگر در شرایطی که Adobe AIR بر روی دستگاه شما نصب نیست بخواهید برنامه ای مبتنی بر بستر AIR را که قبلاً دانلود کرده اید اجرا نمائید، توسط خود سیستم به محل دریافت موتور اجرایی Adobe AIR ارجاع داده می شوید.

کمپانی ادوبی وعده داده که در آینده دیگر نیازی به دانلود و نصب برنامه AIR بر روی بسیاری از گوشی های هوشمند و تبلت ها نخواهد بود چراکه این برنامه بصورت از پیش نصب شده بر روی این وسایل وجود خواهد داشت. همچنین در آینده شاهد Adobe AIR بر روی بسترهای نرم افزاری دیگری خواهیم بود.



ایسام