تمرکز سونی اریکسون بر اندروید - سیمبیان فعلاً در دستور کار نیست اما ویندوز فون فراموش نشده است

نمایش خبر

تاریخ : 1389/7/2
برچسب‌ها : سیمبیان (سیمبین) Symbian ، اندروید Android ، ویندوز فون 7 Windows Phone 7 ، نوکیا Nokia ، سونی اریکسون Sony Ericsson

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سونی اریکسون که حاصل سرمایه گذاری مشترک کمپانی ژاپنی سونی -- سازنده وسایل الکترونیکی -- و کمپانی سوئدی اریکسون -- ارائه دهنده سیستم های ارتباطی و مخابراتی -- است فعلاً قصد دارد سیستم عامل سیمبیان را در محصولات آتی خود بکار نگرفته و بجای آن تمرکز خود را بر روی سیستم عامل اندروید گوگل قرار دهد.

جان آدنفلد مدیر فناوری سونی اریکسون در مصاحبه ای که با روزنامه سوئدی Ny Teknik انجام داد عنوان نمود که «بی تردید تمرکز ما بر روی اندروید است اما ویندوز موبایل مایکروسافت را علی رغم رشد کند آن رها نکرده ایم و ویندوز فون 7 در نقشه راه ما باقی می ماند. به هر حال ما برنامه ای برای محصولات جدید مبتنی بر سیمبیان نداریم.»

البته سونی اریکسون اعلام ننموده که دیگر هرگز محصولی مبتنی بر سیستم عامل سیمبیان ارائه نخواهد داد و ممکن است در آینده شاهد ارائه محصولاتی از سونی اریکسون که مبتنی بر نسخه های جدید این سیستم عامل است باشیم.

در حال حاضر کمپانی سونی اریکسون گوشی های ویواز (Vivaz)، ویوازپرو (Vivaz Pro)، ساتیو (Satio) و برخی از دیگر گوشی های خود را با استفاده از سیستم عامل سیمبیان به بازار عرضه می کند و این کمپانی هنوز هم عضو بنیاد سیمبیان است. سونی اریکسون از سیستم عامل های اندروید و ویندوز موبایل و نرم افزارهای اختصاصی خود نیز در ساخت گوشی های متنوع خود بهره می گیرد.

 Sony Ericsson Vivaz Pro

تصویر بالا: گوشی Vivaz Pro سونی اریکسون مبتنی بر سیستم عامل سیمبیان

کمپانی نوکیا همچنان بیشترین تعداد گوشی مبتنی بر سیستم عامل سیمبیان را روانه بازار می کند. نوکیا تا سال 2008 سهام دار عمده شرکت سیمبیان -- سازنده سیستم عامل سیمبیان -- بود و در این سال با تملک آن اقدام به پایه گذاری بنیاد سیمبیان (به همراه برخی کمپانی های دیگر نظیر سونی اریکسون، موتورولا، سامسونگ و LG) نمود تا پلتفرم سیمبیان را بصورت منبع باز عرضه نماید.

از زمان تسلط یافتن بیشتر نوکیا بر سیمبیان شاهد گرایش کمپانی های رقیب نوکیا به دیگر سیستم عامل ها بوده ایم. به عنوان مثال موتورولا با رها نمودن سیمبیان گرایش شدیدی به سیستم عامل اندروید گوگل پیدا نمود و سامسونگ نیز علاوه بر ساخت محصولاتی بر پایه اندروید به تولید سیستم عامل اختصاصی خود یعنی بادا (Bada) پرداخت.

با توجه به آنکه پیش از این کمپانی های سونی (یکی از دو بنیانگذار سونی اریکسون) و گوگل گسترش همکاری های خود را اعلام نموده اند و شاهد اخباری مبنی بر به بار رسیدن این همکاری ها با عرضه تلویزیون های مبتنی بر Google TV توسط سونی هستیم، به نظر می رسد که گرایش سونی اریکسون به اندروید نیز به تعمیق روابط سونی و گوگل کمک نماید.

Sony Ericsson Xperia X10 mini pro

تصویر بالا: گوشی XPERIA X10 mini pro سونی اریکسون مبتنی بر سیستم عامل اندروید

همچنین با سیاست همکاری های سازنده که کمپانی مایکروسافت در پیش گرفته و با توجه به صحبت اخیر مدیر فناوری سونی اریکسون، عرضه گوشی های مبتنی بر ویندوز فون 7 توسط سونی اریکسون در ماه های آینده بسیار محتمل به نظر می رسد.

Sony Ericsson Xperia X2

تصویر بالا: گوشی XPERIA X2 سونی اریکسون مبتنی بر سیستم عامل ویندوز موبایل



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا