نوکیا بار دیگر عرضه گوشی N8 را به تعویق انداخت

نمایش خبر

تاریخ : 1389/6/29
برچسب‌ها : سیمبیان (سیمبین) Symbian ، گوشی موبایل Mobile Phone ، Nokia N8 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : کمپانی نوکیا عرضه گوشی شاخص خود یعنی گوشی N8 را به مدت چند هفته به تعویق انداخت.

یکی از سخنگویان نوکیا اظهار نموده که: «میزان پیش خریدها فراتر از انتظار ما بوده و ما به سختی می کوشیم تا گوشی N8 نوکیا را روانه بازار نمائیم. قصد ما این بود که در برخی از بازارها عرضه گوشی N8 نوکیا را به مشتریانی که آنرا پیش خرید کرده اند تا آخر ماه سپتامبر آغاز نمائیم. برای حصول اطمینان از تجربه کاربری خوب تصمیم گرفتیم که عرضه این گوشی را برای چند هفته به تعویق بیندازیم تا چند اصلاح نهایی را انجام دهیم.»

بدین ترتیب نوکیا گوشی N8 را احتمالاً در ماه اکتبر (تا پایان مهر یا اوایل آبان)  به بازار عرضه خواهد نمود. در ابتدا نوکیا ماه ژوئن را برای عرضه این گوشی که مبتنی بر سیستم عامل سیمبیان 3 است در نظر گرفته بود. در ماه آوریل نوکیا اعلام نمود که نوسازی نرم افزاری بیش از حد انتظار زمان می برد و انتظار دارد که گوشی N8 خود را در اواخر سپتامبر به مشتریان عرضه نماید.

Nokia N8

تصویر بالا: گوشی N8 نوکیا

هرچند تأخیر چند هفته ای در عرضه گوشی N8 خوشایند افرادی که به پیش خرید این گوشی پرداخته اند نیست اما در مقایسه با پیش بینی برخی از تحلیلگران که تأخیر طولانی تری را انتظار داشتند امیدوار کننده به نظر می رسد و گمان نمی رود که نوکیا را با مشکل مواجه کند.

نوکیا با عرضه گوشی N8 و متعاقب آن گوشی های C6-01، E7 و C7 ، با استفاده از سیستم عامل سیمبیان 3 به مقابله با آیفون و گوشی های مبتنی بر اندروید گوگل خواهد پرداخت و با عرضه گوشی N9 خود در آینده که به سیستم عامل MeeGo (محصول همکاری مشترک نوکیا و اینتل) مجهز خواهد بود نبرد را در جبهه ای دیگر نیز آغاز خواهد کرد (برای آشنایی بیشتر با سیستم عامل MeeGo به اینجا مراجعه نمائید.)

نوکیا برای عرضه گوشی N8 خود که مجهز به دوربین 12 مگاپیکسلی و قابلیت های ویدیویی با کیفیت بالا است با نزدیک به 100 اپراتور تلفن همراه قرارداد بسته است. این گوشی در اروپا با قیمت 370 یورو (حدود 482 دلار) عرضه خواهد شد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا