گزارش ویژه - معرفی نسل جدید پخش کننده های موسیقی اپل

نمایش خبر

تاریخ : 1389/6/11
برچسب‌ها : آی پاد iPod ، آی پاد تاچ iPod touch ، آی پاد نانو iPod nano ، آی پاد شافل iPod shuffle ، موسیقی Music ، پخش کننده موسیقی Music Player ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : در بخش اخبار و خواندنی های موبایل  معمولاً به اخبار دنیای گوشی های موبایل و فناوری های مرتبط با آن می پردازیم. اما این بار بنا داریم تا سری هم به دنیای پخش کننده های موسیقی که عضو دیگری از خانواده وسایل الکترونیکی قابل حمل به شمار می آیند بزنیم.

در روز چهارشنبه 1 سپتامبر 2010 (10 شهریور 1389) کمپانی اپل در کنفرانس پائیزه خود که مطابق معمول در میان شور و هیجان فراوان برگزار گردید بخش عمده ای را به معرفی نسل جدید پخش کننده های موسیقی خود اختصاص داد.

تصویر تبلیغاتی این کنفرانس هم حاکی از آن بود که کنفرانس پائیزه همانند سال های گذشته حول محور موسیقی خواهد چرخید.

Apple fall 2010 Conference

استیو جابز که مطابق معمول چهره اصلی این کنفرانس بود پس از معرفی فروشگاه های جدید اپل، ارائه آمار گوناگون و شرحی مختصر در مورد سیستم عامل 4.1 iOS به معرفی نسل جدید پخش کننده های موسیقی اپل یعنی نسخه های جدید آی پاد شافل، آی پاد نانو و آی پاد تاچ پرداخت. آی پاد کلاسیک (غیر تاچ) تنها عضو غایب نسل جدید است. البته موارد دیگری منجمله معرفی Apple TV ، iTunes 10 و سرویس شبکه اجتماعی Ping ویژه موسیقی نیز جزو برنامه این کنفرانس بود.

در اینجا به معرفی ویژگی های برجسته نسل جدید پخش کننده های موسیقی اپل می پردازیم:

iPod shuffle

 آی پاد شافل:

کوچکترین عضو خانواده آی پاد - این آی پاد کوچک با رنگ های جذاب و بدنه ای تماماً آلومینیومی تنها 12.5 گرم وزن داشته و ابعادی برابر  2.9 سانتی متر در 3.16 سانتی متر در 0.87 سانتی متر دارد.

Apple iPod shuffle

یک کلید کنترلی بزرگ که تقریباً تمامی سطح آی پاد شافل را اشغال کرده امکان پخش موسیقی را به راحتی برایتان فراهم می کند.

آی پاد شافل با دارا بودن 2 گیگابایت حافظه، شما را قادر می سازد تا صدها آهنگ را با خود به همراه داشته باشید.

iPod shuffle

با فشردن کلید جدید VoiceOver که در بالای آی پاد شافل قرار دارد، شما می توانید نام موسیقی یا خواننده را بشنوید و حتی نام فهرست های پخش (Playlists) را شنیده و بین آنها حرکت کنید.

آی پاد شافل تنها در یک مدل با حافظه 2 گیگابایتی عرضه شده و تا 15 ساعت امکان پخش موسیقی دارد. این مدل با قیمت 49 دلار به بازار عرضه می شود.

iPod nano

 آی پاد نانو:

آی پاد نانو را می توان فرزند میانی خانواده آی پاد نامید. آی پاد نانو اینک در ابعادی به میزان 46 درصد کوچکتر از نسخه های قبلی (3.75 سانتی متر در 4.09 سانتی متر در 0.878 سانتی متر) تقریباً با سطحی به شکل مربع و با وزنی به میزان 42 درصد کمتر از نسخه های پیشین (21.1 گرم) به بازار عرضه می شود.

Apple iPod nano

آی پاد نانو نیز همانند آی پاد شافل در رنگ هایی متنوع عرضه می شود.

صفحه چند لمسی آی پاد نانو امکان کنترل موسیقی و حرکت در میان آلبوم ها و آهنگ های مختلف را به سادگی در اختیارتان قرار می دهد.

همچنین می توانید تصویر آلبوم محبوب خود را بر روی صفحه آی پاد نانو نمایش دهید.

iPod nano Clip

اگر مایلید یک موسیقی اتفاقی از میان موسیقی های خود پخش نمایید کافیست تکانی ناگهانی به آی پاد نانوی خود بدهید.

آی پاد نانو مجهز به نخستین خواننده صفحه (Screen Reader) مبتنی بر ژشت است. اگر با انگشتتان ضربه آهسته ای به صفحه نمایش آن بزنید آی پاد نانو آنچه زیر انگشت شما است را می خواند. پس از آن می توانید با دو بار ضربه آهسته متوالی و یا کشیدن انگشت خود بر روی صفحه یا تکان دادن دستگاه آن را کنترل نمائید. آی پاد نانو قادر است نام آهنگ و خواننده آن را به 29 زبان مختلف برایتان بخواند.

دارا بودن رادیوی FM و امکان استفاده از فروشگاه آی تیونز از دیگر ویژگی های آی پاد نانو است.

باطری لیتیومی آی پاد نانو امکان پخش موسیقی بصورت بی وقفه تا 24 ساعت را برایتان میسر می سازد.

آی پاد نانو در دو مدل 8 گیگابایتی (149 دلار) و 16 گیگابایتی (179 دلار) به بازار عرضه می شود.

iPod-touch

آی پاد تاچ:

فرزند ارشد خانواده آی پاد (البته در کنار آی پاد کلاسیک) - آی پاد تاچ جدید با بهره گیری از پردازنده A4 و صفحه نمایش چند لمسی Retina Display با رزولوشن 960 پیکسل در 640 پیکسل با وزنی برابر 101 گرم سبک تر و نازک تر از نسخه های قبلی خود بوده (ابعاد آن برابر 11.1 سانتی متر در 5.89 سانتی متر در 0.72 سانتی متر است) و تجربه داشتن یک پخش کننده موسیقی همه کاره را برای کاربر به ارمغان می آورد.

Apple iPod touch

با دارا بودن امکان استفاده از نرم افزارها و بازی های عرضه شده در فروشگاه App Store کاربر آی پاد تاچ احساس داشتن یک کامپیوتر یا کنسول بازی جیبی کارآمد را خواهد داشت. کاربر حتی می تواند با استفاده از برنامه جدید Game Center از بازی تحت شبکه اجتماعی با دوستان خود و دیگران لذت برد.

آی پاد تاچ همانند آیفون 4 با داشتن دو دوربین در جلو و پشت خود با بهره گیری از ویژگی FaceTime امکان مکالمه تصویری از طریق وای فای را با دوستان دیگری که آی پاد تاچ جدید و یا آی فون 4 دارند فراهم می آورد. اگر تمایل داشته باشید طرف مکالمه شما می تواند بجای تصویر شما تصویر دریافت شده توسط دوربین پشت گوشی را نیز مشاهده کند. امکان فیلمبرداری HD و پخش ویدیو نیز از قابلیت های آی پاد تاچ است.

iPod touch Camera

با یک بار شارژ نمودن کامل آی پاد تاچ تا 40 ساعت پخش موسیقی و یا 7 ساعت پخش فیلم را می توانید از آن انتظار داشته باشید.

آی پاد تاچ تنها با رنگ مشکی و در سه مدل 8 گیگابایتی (229 دلار)، 32 گیگابایتی (299 دلار) و 64 گیگابایتی (399 دلار) عرضه می شود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا