ابزارهای نهایی توسعه برنامه برای ویندوز فون 7 بزودی عرضه می گردد

نمایش خبر

تاریخ : 1389/6/2
برچسب‌ها : ویندوز فون 7 Windows Phone 7 ، بازار ویندوز فون Windows Phone Marketplace ، XNA ، سیلورلایت Silverlight ، برنامه نویسی Programming ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : مایکروسافت به زودی در تاریخ 16 سپتامبر 2010 (25 شهریور 1389) نسخه نهایی ابزارهای توسعه ویندوز فون 7 را به علاقه مندان برنامه نویسی برای بسترهای موبایل عرضه خواهد نمود.

فناوری سیلورلایت، فناوری XNA (که برای توسعه بازی های Xbox 360 نیز بکار می رود)، ابزارهای ارائه شده برای ویژوال استودیوی 2010 و Expression Blend اصلی ترین عناصر توسعه برنامه برای ویندوز فون 7 به شمار می روند.

بنا به اظهارات براندون واتسون -- یکی از مدیران ویندوز فون 7 -- در وبلاگ توسعه دهندگان ویندوز فون، نسخه بتای ابزارهای توسعه ویندوز فون 7 تا کنون بیش از 300,000 بار توسط کاربران و برنامه نویسان دانلود شده است.

وی معتقد است که برنامه نویسانی که می خواهند با استفاده از سیلورلایت و فریم ورک XNA به نوشتن بازی ها و برنامه ها برای بستر ویندوز فون 7 بپردازند نباید تا عرضه نهایی ابزارهای توسعه صبر کنند بلکه می توانند به کار با ابزارهای بتا ادامه داده و با عرضه نسخه نهایی این ابزارها و رفع ایرادات احتمالی، نسخه نهایی برنامه خود را توسط ابزارهای نهایی کامپایل نموده و به بازار ویندوز فون 7 عرضه نمایند.

علاوه بر رفع ایرادات نسخه بتا، تعدادی کنترل های سیلورلایت که مورد نیاز گسترده کاربران است و تولید نرم افزارهای مناسب برای این بستر را تسهیل می کند در نسخه نهایی ابزارهای توسعه ویندوز فون 7 ارائه شده است. همچنین کنترل هایی برای امکان قرار دادن پانوراما و نقشه های بینگ (Bing Maps) در واسط کاربر برنامه ها و نیز استفاده از فناوری Pivot در روز 16 سپتامبر عرضه خواهند شد.

Get Started Make Apps for Windows Phone 7

مطابق اعلام آقای واتسون کمپانی های گوناگونی در حال حاضر مشغول تولید برنامه برای عرضه به بازار ویندوز فون (Windows Phone Marketplace) هستند. از این میان می توان به eBay، اسوشیتد پرس، فوتوباکت، Open Table، فلیکستر، Artificial Life و دیگر کمپانی ها اشاره نمود.

ظرف چند هفته آینده فرآیند ارسال برنامه ها و دادن گواهی نامه به آنها برای عرضه در بازار ویندوز فون بصورت آزمایشی راه اندازی می شود. برنامه ها از نظر کیفیت و کارآیی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تأیید با گشایش این بازار در اوایل اکتبر (اواسط مهر ماه) در آن عرضه خواهند شد.

مایکروسافت برای رقابت در عرصه موبایل و گوشی های هوشمند -- خصوصاً با کمپانی های اپل، گوگل، ریسرچ این موشن و نوکیا -- نیاز به توسعه اکوسیستمی مناسب هم برای کاربران و هم برای برنامه نویسان دارد. با توجه به سهم زیادی که بسترهای ارائه شده توسط دیگر کمپانی ها در بازار برنامه های موبایل بدست آورده اند مایکروسافت راه دشواری را برای کسب سهم در این بازار در پیش دارد، اما با توجه به سابقه درخشان این کمپانی در ارتباط با ارائه محصولات بسیار مناسب برای برنامه نویسان انتظار می رود که بتواند برنامه نویسان زیادی را به بستر خود جلب نماید. لازم به ذکر است که مطابق آمار شرکت مایکروسافت در حال حاضر نزدیک به 500 هزار برنامه نویس سیلورلایت و نزدیک به 2 میلیون برنامه نویس #C و تعداد زیادی برنامه نویس XNA در جهان وجود دارد که می توانند از دانسته های خود برای توسعه برنامه های ویندوز فون 7 استفاده نمایند.

Application Development for Windows Phone 7

پی نوشت 1: علاقه مندان به آموختن برنامه نویسی برای بستر ویندوز فون 7 می توانند با مراجعه به اینجا از 12 ساعت برنامه آموزشی رایگان همراه با تمرینات مربوطه که هفته گذشته توسط مایکروسافت عرضه شده بهره گیرند. همچنین کیت آموزشی ویندوز فون 7 که توسط مایکروسافت ارائه شده نیز می تواند منبع آموزشی بسیار مناسبی برای برنامه نویسان باشد. علاقه مندان به فناوری XNA نیز می توانند به اینجا مراجعه کرده و به ویژه از مطالب آموزشی جدیدی که در ارتباط با برنامه نویسی ویندوز فون 7 در آن عرضه شده بهره ببرند.

پی نوشت 2: به دلیل نوپا بودن بازار برنامه های ویندوز فون، برنامه نویسانی که سریعاً اقدام به تولید برنامه ها و بازی های مناسب برای این بستر نموده و آنرا عرضه نمایند قاعدتاً با استفاده از مزیت پیشرو بودن شانس بالاتری برای کسب جایگاهی خوب در این بازار خواهند داشت.

پی نوشت 3: مشارکت در بازار ویندوز فون هنوز برای برنامه نویسان مقیم در تمامی کشورها میسر نشده است و احتملاً برای برنامه نویسان ساکن در ایران به این زودی ها میسر نخواهد شد. برنامه نویسان ایرانی که می خواهند برای ویندوز فون 7 برنامه نویسی نموده و آنرا در بازار ویندوز فون عرضه نمایند باید برنامه خود را  از طریق دوستان مقیم و یا شرکت های مستقر در یکی از کشورهای موجود در فهرست مایکروسافت ارائه دهند.

برنامه نویسان برای ثبت نام در بازار ویندوز فون می توانند به اینجا مراجعه نمایند.



تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا