فيس‌بوك به دنبال توسعه حضور در عرصه موبايل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1387/11/26
برچسب‌ها : فیس بوک Facebook ، شبکه اجتماعی Social Network ، موتورولا Motorola ، نوکیا Nokia ، پالم Palm

واحد خبر mobile.ir : به نظر مي‌رسد شبكه اجتماعي فيس‌بوك بدنبال كمك گرفتن از موتورولا، نوكيا و پالم براي افزايش حضور سايت خود بر روي گوشي‌هاي موبايل است.

فضاي موبايل از ديد فيس‌بوك يك شاهراه توسعه است و گزارش‌ها حاكي از آن است كه اين كمپاني به منظور افزايش حضور خود بر روي تلفن‌هاي همراه در حال گفتگو با سازندگان بزرگ گوشي موبايل است.

با توسعه تكنولوژيكي گوشي‌ها و پيشرفت شبكه‌هاي اطلاعاتي موبايل، تقاضا براي دسترسي به شبكه‌هاي اجتماعي در بيرون و به هنگام حركت رو به فزوني است. فيس‌بوك در حال حاضر نزديك به 7 ميليون و رقيب آن يعني ماي‌اسپيس نزديك به 5.7 ميليون كاربر موبايل در آمريكا دارند. هر دو اين كمپاني‌ها مرتباً شاهد شكسته شدن ركورد دانلود توسط برنامه‌هاي كاربردي خود بوده‌اند.

بنا به گزارشي كه وال‌استريت ژورنال منتشر كرده، فيس‌بوك و نوكيا در حال مذاكره براي يكپارچه سازي برخي از روال‌هاي شبكه اجتماعي بر روي بعضي از انواع گوشي موبايل نوكيا هستند. يكي از اين مذاكرات مي‌تواند منجر به يكپارچه شدن فيس‌بوك با دفترچه آدرس گوشي شود. بدين ترتيب كاربران مي‌توانند ببينند آيا دوستان فيس‌بوكي آنها آنلاين هستند يا خير و به ارسال و دريافت پيام پرداخته و براي دوستانشان يادداشت پست كنند.

اين حركت براي فيس‌بوك بسيار پرمنفعت خواهد بود چرا كه نوكيا بزرگترين توليدكننده گوشي موبايل در جهان است. اما از سوي ديگر با توجه به آنكه نوكيا شاخه‌هاي فعاليت جديدي را براي ارائه سرويس‌هاي اضافه از قبيل موسيقي، ناوبري و ديگر سرويس‌ها راه‌اندازي كرده، ممكن است بخواهد شبكه اجتماعي خودش را برپا كند.

همچنين گزارش شده است كه فيس‌بوك در حال گفتگو با موتورولا براي افزايش پكپارچگي سايت خود با گوشي‌هاي اين شركت است و بسياري انتظار دارند با ارائه يك گوشي مبتني بر سيستم عامل اندرويد كه داراي ويژگي‌هاي شبكه اجتماعي قدرتمندي است اين امر تحقق يابد. علاوه بر اين با رونمايي از گوشي Pre پالم، قابليت يكپارچه شدن با اطلاعات تماس كاربر در فيس‌بوك به عنوان يك مشخصه ويژه معرفي شده.

فيس‌بوك در مورد معامله خاصي اظهار نظر نكرده است، اما سخنگوي اين شركت گفت: «فيس‌بوك مصمم به توسعه همكاري و مشاركت خود با اپراتورها و سازندگان موبايل در سرتاسر جهان است.»

در شرايطي كه فيس‌بوك و ماي‌اسپيس هنوز راه زيادي تا كسب درآمد از نرم‌افزارهاي خود بر روي گوشي‌هاي موبايل دارند، بسياري اين حوزه را مملو از فرصت‌ها مي‌دانند. ناظران صنعت انتظار دارند هر دوي اين كمپاني‌ها در نهايت از سرويس‌هاي مبتني بر مكان -- كه مي‌تواند به تبليغات پرمنفعت مرتبط با مكان منجر شود -- استفاده نمايند.