معرفی Nokia 8.3 5G با Snapdragon 765G، دوربین 64MP و صفحه‌نمایش 6.81 اینچی

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/1/1        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی ، اسنپ دراگون 765 جی Snapdragon 765G ، نسل پنجم 5G ، Nokia 8.3 5G ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : شرکت نوکیا در روز پنج‌شنبه 19 مارچ 2020 (29 اسفند 1398) از جدیدترین گوشی پیشرفته خود در سری 8 رونمایی کرد؛ Nokia 8.3 5G که آپدیتی بر مدل‌های پیشین این خانواده از جمله Nokia 8 Sirocco و Nokia 8.1 به حساب می‌آید روی کاغذ از امکانات جالب توجه‌ای بهره می‌برد که در کنار تعلق این مدل به سری اندروید وان و تضمین آپدیت برای سال‌های آینده، جذابیت بالایی را در بین رقبا ارائه می‌کند. ادامه حضور کمپانی معتبر ZEISS در بخش دوربین‌های گوشی دیگر نکته مهم قابل ذکر در رابطه با این مدل را تشکیل می‌دهند و پشتیبانی از بالاترین تعداد فرکانس‌های 5G نیز تضمینی برای کارکرد Nokia 8.3 در شبکه‌های 5G فعلی و آینده خواهد بود.

introducing Nokia 8.3 5G

Nokia 8.3 5G از زبان طراحی جدیدی در مقایسه با مدل‌های پیشین ساخت نوکیا بهره می‌برد که شرکت سازنده از آن با عنوان Nordic design یاد کرد و رنگ آبی-مشکی موسوم به Polar Night آن نیز از نور آسمان شب و شفق قطبی کشورهای حوزه نوردیک (دانمارک، فنلاند،‌ ایسلند، نروژ، سوئد و برخی کشورهای دیگر) الهام گرفته شده است.

introducing Nokia 8.3 5G

ابعاد گوشی 8.99×78.56×171.90 میلی‌متر است که به خصوص در زمینه طول و ضخامت گوشی نسبتا بزرگی را به نمایش می‌گذارد وزن 220 گرمی این مدل اما با توجه به ابعاد صفحه‌نمایش و ظرفیت باتری، چندان دور از انتظار و سنگین به نظر نمی‌رسد.
صفحه‌نمایش 6.81 اینچی گوشی، بزرگ‌ترین ابعاد صفحه‌نمایش در بین تمامی دیگر گوشی‌های شرکت نوکیاست و در مقایسه با دیگر رقبای رده میانی نیز فضای کاملا گسترده‌ای را ارائه می‌کند. فناوری ساخت این صفحه‌نمایش از نوع IPS LCD بوده و وضوح 1080×2400 پیکسلی آن نیز معادل فول اچ‌دی پلاس در نسبت عریض 20:9 به حساب می‌آید. حاشیه‌های جانبی این صفحه‌نمایش چندان ضخیم نبوده و برای نمونه‌ای در رده میانی قابل‌قبول به نظر می‌رسد اما در بالا و به خصوص در پایین دستگاه با حاشیه‌های بزرگی روبرو می‌شویم که یکی از تفاوت‌های اصلی نمونه‌های رده میانی با پرچمداران را به نمایش می‌گذارند. درون این صفحه‌نمایش در کنار سمت چپ بالا، حفره‌ای برای قرارگیری دوربین سلفی پانچی گوشی در نظر گرفته شده که پس از Nokia X71 (ارائه شده به‌صورت اختصاصی برای بازار چین)، دومین تجربه نوکیا در این زمینه به حساب می‌آید.

introducing Nokia 8.3 5G

دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی گوشی فاقد فوکوس خودکار است که نسبت به دوربین‌های سلفی 20 و 5 مگاپیکسلی Nokia 8.1 و Nokia 8 Sirocco با تغییر روبرو شده است. این دوربین ظاهرا برای تشخیص چهره نیز به کار می‌رود اما وظیفه اصلی تشخیص هویت بیومتریک در نوکیا 8.3 به عهده سنسور اثر انگشت خازنی دستگاه است که در کناره سمت راست و روی دکمه پاور قرار دارد.

introducing Nokia 8.3 5G

دوربین‌های بخش پشتی گوشی از طراحی دایره‌شکل جدید نوکیا در این قسمت بهره می‌برند که پیش از این در نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 نیز به‌کار گرفته شده بود. دوربین اصلی این قسمت یک نمونه 64 مگاپیکسلی با لنز زایس و سنسوری معرفی نشده است که در کنار خود یک دوربین 12 مگاپیکسلی التراواید و دو دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر (یکی برای تعیین عمق میدان و دیگری برای برداشت ماکرو) را می‌بیند. تأکید نوکیا در بخش تصویربرداری این مجموعه به‌خصوص در مورد دوربین 12 مگاپیکسلی التراواید،‌ بیشتر از عکاسی،‌ بر فیلم‌برداری قرار گرفته جایی‌که جدا از برداشت 4K، این دوربین از تصویر برداری در نسبت 21:9 و فیلم‌برداری Log نیز پشتیبانی می‌کند؛ گزینه‌ای‌که تقریبا معادل RAW در بخش عکاسی‌ست و با کمک آن می‌توان امکانات ویرایشی گسترده‌ای را پس از برداشت ویدئو در اختیار داشت. نوکیا 8.3 در زمینه صدا نیز حداقل روی کاغذ موفق عمل کرده و با صدای موسوم به OZO audio ترکیب جالب‌توجه‌ای را ارائه می‌دهد. این گوشی به جک 3.5 میلی‌متر هدست نیز مجهز است.

introducing Nokia 8.3 5G

پردازش در 8.3 همانطور که اشاره شد با چیپ‌ست Snapdragon 765G صورت می‌پذیرد که به 1 هسته 2.4 گیگاهرتزی (مبتنی بر Cortex-A76) در کلاستر اصلی و 1 هسته از همین نوع با فرکانس 2.2 گیگاهرتز در کلاستر میانی مجهز شده و پردازش امور رده پایین نیز در آن بر عهده 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی ARM Cortex-A55 است. گرافیک این چیپ‌ست از نوع Adreno 620 بوده و مودم 5G آن نیز از نوع داخلی بوده و درون پروسسور قرار دارد. حافظه داخلی گوشی،‌6 یا 8 گیگابایت از نوع LPDDR4x است و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد. باتری این مدل از ظرفیت 4,500mAh بهره می‌برد که این مورد نیز ظاهرا بالاترین ظرفیت باتری در بین دیگر گوشی‌های نوکیا تا به امروز به حساب می‌آید. شارژر ارائه شده همراه نوکیا 8.3 البته چندان فوق‌العاده به نظر نمی‌رسد و از توان 18 وات (9 ولت و 2 آمپر) بهره می‌برد.
نوکیا 8.3 در زمینه گزینه‌های ارتباطی نیز اسمارت‌فون موفقی به نظر می‌رسد جایی‌که جدا از مواردی مثل بلوتوث نسخه 5،‌ وای‌فای ac و مسیریاب‌های ماهواره‌ای GPS/GLONASS/BeiDou،‌ این مدل در همکاری با کوالکام از بیش از 40 جزء رادیویی مختلف در یک ماژول تکی بهره می‌برد که آن را به دستگاهی جهانی برای کارکرد در شبکه‌های نسل پنجمی فعلی و آینده بدل می‌سازد.

introducing Nokia 8.3 5G

Nokia 8.3 5G با سیستم‌عامل اندروید 10 و تعلق به پلتفرم اندروید وان (تضمین آپدیت سیستم‌عامل و به‌روزرسانی‌های امنیتی به ترتیب برای دو و سه سال آینده) از تابستان امسال با قیمت پایه 599 یورو برای نسخه 6GB/64GB و 649 یورو برای ورژن 8GB/128GB به بازار عرضه خواهد شد.  

 

منبع : HMD Global