آنر 9X در برابر گلکسی A50s، قسمت دوم: نبردی در دنیای واقعی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/11/6        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : کایرین 710 Kirin 710 ، اکسینوس 9610 Exynos 9610 ، مقایسه Compare ، Honor 9X ، Samsung Galaxy A50s ، سامسونگ Samsung ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : در قسمت اول این مقاله با مشخصات فنی دو گوشی آنر 9X و سامسونگ گلکسی A50s روی کاغذ و تفاوت‌های ظاهری آن‌ها آشنا شدیم و در این مطلب قصد داریم این دو اسمارت‌فون را در شرایط واقعی و در عمل رو در روی یکدیگر قرار دهیم. در این مسیر به سراغ آزمون‌هایی نظیر بررسی دوربین‌های اصلی و سلفی و عملکرد آن‌ها در روز و شب، نتایج تست‌های پردازشی و دوام باتری، کیفیت و قدرت صدای خروجی از اسپیکرهای اصلی هر دو مدل، عملکرد صفحه‌نمایش‌ها در محیط‌های داخلی و فضای آزاد و کیفیت و سرعت حافظه داخلی خواهیم پرداخت که در نهایت از خلال آن‌ها می‌توان با اطمینان بیشتری، برنده این رقابت را تعیین نمود.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

عملکرد صفحه‌نمایش‌ها در فضای داخلی و آزاد

پس از پایان یافتن جذابیت طراحی بدنه و شکل ظاهری، اولین و مهم‌ترین قسمت در ساختار سخت‌افزاری یک گوشی موبایل، مطمئنا به صفحه‌نمایش آن تعلق دارد؛ پنجره‌ای که محتوای تولیدی این مجموعه را به نمایش گذاشته و کیفیت پایین آن، تأثیر منفی بزرگی بر تجربه کاربری افراد بر جای می‌گذارد. داستان صفحه‌نمایش آنر 9X و Galaxy A50s را در قسمت قبلی با هم مرور کردیم و به تفاوت‌های ساختاری آن‌ها از لحاظ نوع طراحی، ابعاد و اندازه و فناوری ساخت اشاره کردیم؛ آنر 9X با یک پنل 6.59 اینچی IPS LCD با وضوح 1080×2340 پیکسل ارائه می‌شود و در A50s نیز با یک پنل 6.4 اینچی Super AMOLED با همین وضوح روبرو می‌شویم. در فضای داخلی، با وجود برتری هریک بر دیگری در برخی از موارد (زاویه دید و رنگ سفید در آنر 9X، کیفیت رنگ و کنتراست در A50s) از عملکرد این دو صفحه‌نمایش می‌توان به میزان زیادی رضایت داشت و مشکل خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

در فضای خارجی و در زیر نور مستقیم خورشید، این شرایط اندکی تغییر کرده و کنتراست بالاتر و بازتابش کمتر نور از سطح A50s در ایجاد یک برتری نسبی برای این مدل در مقابل رقیب آن جالب توجه به نظر می‌رسد. بالاتر رفتن روشنایی پنل در هنگام قرارگیری در زیر نور خورشید در حالت اتوماتیک نیز نقش موثری در ثبت این نتیجه داشته است. البته همانطور که از تصاویر زیر مشخص است، این به معنای کیفیت پایین و ناخوانا بودن صفحه‌نمایش آنر 9X در زیر نور نیست و تنها شرایط این مدل را در مقابل رقیب آن نشان می‌دهد. روشنایی صفحه‌نمایش هر دو گوشی حاضر در تصویر زیر، روی حالت اتوماتیک و حداکثر تنظیم شده‌ است.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

 

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

عملکرد دوربین‌های اصلی

دوربین اصلی هر دو گوشی 48 مگاپیکسلی با قابلیت ترکیب چهار پیکسل جانبی برای برداشت تصویر در وضوح 12 مگاپیکسلی بوده و حداقل از این لحاظ تفاوتی مابین آن‌ها دیده نمی‌شود. دیافراگم لنز دوربین در آنر 9X به میزان f/1.8 گشوده بوده اما این مقدار برای A50s دو پله بسته‌تر یعنی f/2.0 است که از همین ابتدا انتظار دریافت نور بیشتری را در 9X ایجاد می‌کند.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

در اولین گام به سراغ یک سوژه منظره باز با نور مناسب می‌رویم که عملکرد این دوربین‌ها را در زمینه کنتراست، دقت رنگ و البته جزییات به تصویر می‌کشد. عملکرد رنگی این دو دوربین در قبال این سوژه کاملا متفاوت از یکدیگر است و در حالی‌که 9X رنگ‌ها را اندکی سردتر از حالت عادی ثبت می‌کند اما در مقایسه با A50s با رنگ‌هایی اشباع‌شده و تقریبا غیر واقعی که کانال قرمز در آن بیش از اندازه پر رنگ است، می‌توان به برتری 9X رأی داد. اختلاف این دو دوربین در زمینه جزییات و کنتراست نیز ادامه یافته و همانطور که در برش اندازه واقعی تصویر زیر می‌توان مشاهده کرد با کنتراست بهتری در A50s روبرو می‌شویم و با مقایسه کناره پایین سمت چپ کادرِ برش اندازه واقعی در هر دو تصویر نیز به روشنی می‌توان به عملکرد بهتر A50s در این زمینه اشاره کرد.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برداشت تصویر با دوربین اصلی A50s در حالت اتوماتیک - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

 

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برش اندازه واقعی تصویر بالا

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برداشت تصویر با دوربین اصلی آنر 9X در حالت اتوماتیک - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

 

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برش اندازه واقعی تصویر بالا

دوربین 8 مگاپیکسلی دوم هر دو گوشی برای برداشت واید در نظر گرفته شده و میدان دید 123 درجه‌ای در A50s و 120 درجه‌ای را در 9X را ارائه می‌دهند. دیافراگم لنز این دوربین در 9X برابر با f/2.4 و در A50s برابر با f/2.2 است و بدین‌ترتیب این بار، حریف سامسونگی، اندکی نور بیشتری را نسبت به حریف خود دریافت می‌کند. در سوژه مشترک در نظر گرفته شده برای این دو دوربین، همان مشکل رنگ‌های غیر واقعی و اشباع‌شده دوربین اصلی A50s در اینجا نیز تکرار شده و تصویر حالتی کارتونی و غیر واقعی به خود گرفته است. 3 درجه اختلاف در میدان دید این دوربین البته به نفع آن تمام شده و فضای بیشتری در کادر تصویر جای گرفته است؛ البته همانطور که در مطلب بررسی تخصصی Galaxy A50s نیز به آن اشاره شد این مسئله به بهای کشیده‌ شدن سوژه‌ها در کناره‌های کادر که حالتی غیر واقعی به آن‌ها می‌بخشد انجام می‌پذیرد. این مسئله در 9X حضور نداشته و ضمن ایجاد رنگ‌های طبیعی‌تر (و البته همچنان گرم‌تر از حالت عادی)، مشکل کشیدگی کناره‌ها نیز در آن دیده نمی‌شود. در نبود فوکوس خودکار، صحبت چندانی در مورد میزان جزییات این دو تصویر نمی‌توان کرد اما طبق انتظار همانطور که از برش اندازه واقعی تصاویر زیر نیز مشخص است، بازتر بودن دیافراگم لنز در A50s منجر به نورگیری بهتر تصویر واید این گوشی شده است.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برداشت تصویر با دوربین واید A50s در حالت اتوماتیک - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

 

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برش اندازه واقعی تصویر بالا

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برداشت تصویر با دوربین واید آنر 9X در حالت اتوماتیک - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

 

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برش اندازه واقعی تصویر بالا

مسئله دقت رنگ که در تصویر اول به آن پرداخته شده در سوژه بعدی نیز تکرار می‌شود و در حالی‌که آنر 9X نیز رنگ‌ها را سردتر از آنچه هست نشان می‌دهد اما در A50s رنگ‌ها بیش از اندازه اشباع شده‌اند و در دنیای واقعی بسیار کم‌رنگ‌تر از آن چیزی هستند که در این عکس‌ها دیده می‌شود

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برداشت تصویر با دوربین اصلی A50s در حالت اتوماتیک - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

 

SHonor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برداشت تصویر با دوربین اصلی آنر 9X در حالت اتوماتیک - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

سناریوی بعدی مقایسه دوربین‌ها آنر 9X و Galaxy A50s را در بخش تصویربرداری پانوراما جست‌وجو می‌کنیم. در این حالت در A50s می‌توان از هر دو دوربین اصلی و واید برای برداشت پانوراما استفاده کرد و در آنر 9X نیز با این‌که امکان استفاده از دوربین واید در این حالت نیست اما گزینه کاربردی جالبی در کنار دکمه شاتر برای تغییر سمت گرفته شدن پانوراما (افقی یا عمودی) در نظر گرفته شده که در A50s حضور ندارد. اولین برداشت‌های پانوراما را با دو تصویر زیر آغاز می‌کنیم که هر دو با دوربین‌های اصلی برداشت شده‌اند. اولین نکته مشهود به میدان دید و گستره برداشت پانوراما در این دوربین‌ها تعلق دارد که تفاوت‌های بزرگی را با یکدیگر به نمایش می‌گذارند از یک طرف در A50s امکان پوشش محوطه بسیار بزرگ‌تری را با یک برداشت تکی پانوراما خواهیم داشت که در آنر 9X بسیار محدودتر است. از طرف دیگر ارتفاع کادر تصویر در آنر 9X‌ بیشتر بوده و بدین‌ترتیب پانورامای آن رزولوشن بالاتری دارد. برای مثال وضوح پانورامای A50s در تصویر زیر (عکس اول) 1696×8270 پیکسل است که این رقم در آنر 9X (عکس دوم) به 2816×11968 پیکسل می‌رسد.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برداشت تصویر پانورما با دوربین اصلی A50s - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

 

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برش اندازه واقعی تصویر پانورامای آنر 9X - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

اگر مسئه آزادی حرکت در برداشت پانوراما و اندازه کادر عمودی تصویر را به‌کناری بذاریم و این بار روی کیفیت تصویر به لحاظ تراز صافی و کیفیت ثبت جزییات در آن دقت کنیم می‌توان تا حدود زیادی دست A50s را به‌عنوان برنده این رقابت بالا برد؛ هرچند نتیجه به‌دست آمده از 9X به لحاظ رنگ عملکرد بهتری دارد.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برش اندازه واقعی تصویر بالا

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برش اندازه واقعی تصویر بالا

برداشت پانورما با دوربین 8 مگاپیکسلی واید A50s از لحاظ جزییات و دقت رنگ، کیفیت مناسبی ندارد اما ترکیب جالب‌توجه‌ای را ایجاد می‌کند که به خصوص برای تصاویر هنری (به شرط انجام نشدن بزرگ‌نمایی)، ایده‌آل به نظر می‌رسد. همانطور که اشاره شد، آنر 9X امکان برداشت پانوراما با دوربین واید 8 مگاپیکسلی را ارائه نمی‌کند.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برداشت تصویر پانورما با دوربین واید A50s - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

 

دوربین‌های اصلی آنر 9X و A50s در زمینه فیلم‌برداری نیز متفاوت از هم عمل می‌‌کنند؛ حداکثر وضوح فیلم‌برداری در A50s برابر با 4K با 30 فریم در ثانیه است و در رزولوشن 1080p نیز تنها می‌توان با نرخ 30fps فیلم‌برداری نمود. در 9X اما از وضوح 4K خبری نیست اما امکان برداشت 1080p در هر دو نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه وجود دارد که امکانی جالب‌توجه به حساب می‌آید. 9X در هیچ‌یک از وضوح‌های فول اچ‌دی خود از لرزه‌گیر دیجیتال بهره نمی‌برد اما در A50s، در وضوح 1080p/30fps این امکان وجود دارد. مسئله رنگ‌ها و برتری 9X نسبت به حریف خود در این زمینه، در بخش ویدئو نیز پابرجا است اما نبود لرزه‌گیر دست، شرایط را به نفع A50s تغییر می‌دهد. البته در A50s نیز در وضوح 4K، از لرزه‌گیر خبری نیست و مثل آنر 9X، کوچک‌ترین حرکت‌ها و لرزش‌ها در شرایط عادی مثلا راه‌ رفتن به تصویر منتقل می‌شود. ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که آنر 9X از لرزه‌گیر در وضوح 720p پشتیبانی می‌کند.

مقایسه مابین سلفی‌ها

دوربین سلفی آنر 9X که به صورت پاپ‌آپ و موتوری از بخش بالایی دستگاه خارج می‌شود یک نمونه 16 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار با f/2.0 است که تصاویری حداکثر با وضوح 4608×3456 پیکسل را در نسبت 4:3 برداشت می‌کند. در A50s اما با وجود آن‌که روی کاغذ با دوربینی 32 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار و با f/2.0 روبرو می‌شویم اما در عمل، وضوح پیش‌فرض این دوربین روی 8 مگاپیکسل (2448×3264 پیکسل) تنظیم شده است. برای این دوربین دو مد عادی و واید تعریف شده که در پایین صفحه از طریق یک دکمه مخصوص می‌توان بین آن‌ها سوییچ کرد. وضوح پیش‌فرض دوربین سلفی A50s در حالت واید به 12 مگاپیکسل (3000×4000 پیکسل) افزایش پیدا می‌کند و برای رسیدن به حداکثر وضوح این دوربین در مد عادی، (20 مگاپیکسل) و در مد واید (32 مگاپیکسل) باید گزینه 4:3H را از بین نسبت‌های تصویر برگزید. تصاویر سلفی گرفته شده در این دو گوشی را با وضوح پیش‌فرض هر دو دوربین یعنی 16 مگاپیکسل در آنر 9X‌ و 8 و 10 مگاپیکسل به ترتیب در دو حالت معمولی و واید در A50s برداشت می‌کنیم.

در یک مقایسه رخ به رخ بین تصاویر سلفی گرفته شده در آنر 9X و A50s در حالت پیش‌فرض با غیر فعال بودن گزینه‌های زیباسازی چهره، تفاوت‌های مشخصی دیده می‌شود که در هر دو بخش رنگ و جزییات خودنمایی می‌کنند؛ در A50s همچون دوربین اصلی، همچنان رنگ اغراق‌شده‌تری در تصویر دیده می‌شود و از این لحاظ می‌توان امتیاز بالاتری را به 9X منتسب نمود. در سوی دیگر دز زمینه جزییات نیز، 9X برتری محسوسی بر حریف خود دارد که در تصاویر زیر به روشنی، ‌مشخص است.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برداشت تصویر با دوربین سلفی A50s در حالت اتوماتیک - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

 

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برداشت تصویر با دوربین سلفی آنر 9X در حالت اتوماتیک - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

با سوییچ به حالت واید دوربین در A50s، با میدان دید فرخ‌تری روبرو می‌شویم اما از لحاظ جزییات و رنگ، برتری با آنر 9X است.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برداشت تصویر با دوربین سلفی A50s در حالت واید - عکس با ابعاد و کیفیت اصلی را در اینجا مشاهده نمائید

 

دوام باتری و سرعت شارژ

در هر دو گوشی مورد مقایسه در این بررسی از یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی داخلی استفاده شده که از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شوند. با وجود یکسان بودن ظرفیت این دو باتری، احتمالا در عمل با شرایط متفاوتی از لحاظ دوام روبرو می‌شویم جایی‌که نه‌تنها اندازه و فناوری ساخت صفحه‌نمایش‌های این دو مدل با هم متفاوت است بلکه در زمینه فرکانس هسته‌ها و لیتوگرافی ساخت چیپ‌ست‌های پردازشی به‌کار گرفته شده در این دو گوشی نیز با تفاوت روبرو می‌شویم؛ مواردی‌که هریک نقش موثری در کاهش و افزایش دوام باتری ایفا می‌کنند.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برای بررسی کیفیت دوام باتری در این دو گوشی به سراغ تست جدیدتر Work battery life 2.0 از مجموعه PCMark می‌رویم که دوام باتری را از شارژ کامل تا رسیدن به زیر 20 درصد با تکرار مواردی مثل مرور وب، ویرایش عکس و ویدئو، موقعیت‌های ویرایشی (نظیر نوشتن متن، اضافه کردن عکس و مرور فایل‌های PDF) و برخی موارد دیگر برحسب ساعت و دقیقه، اندازه‌گیری می‌کند. نور صفحه‌نمایش در این تست، همزمان با غیر فعال کردن گزینه روشنایی خودکار در هر دو گوشی روی 50 درصد تنظیم شده است. آنر 9X در این تست به زمان 12 ساعت و 33 دقیقه‌ای دست پیدا کرد و این در حالی‌ بود که A50s با زمان 10 ساعت و 17 دقیقه‌ای، بیش از 2 ساعت دوام کمتری را نسبت به حریف خود ارائه می‌داد. بدین‌ترتیب در دنیای واقعی می‌توان انتظار دوام بالاتری از باتری آنر 9X در مقابل A50s داشت.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

همراه آنر 9X یک شارژر 10 واتی و برای A50s یک شارژر 15 واتی سریع ارائه شده که روی کاغذ برتری مشخصی را بر حریف آنری خود نشان می‌دهد. در عمل اما تفاوت این دو گوشی از لحاظ سرعت شارژ چندان بالا نیست و تقریبا تا نزدیک به نیم ساعت اول، آنر 9X حتی چند درصدی از حریف خود پیشی نیز می‌گیرد. پس از 30 دقیقه، A50s، ضعف خود را جبران کرده و از آنر 9X شرایط بهتری را نشان می‌دهد. اختلاف این دو البته پس از یک ساعت نیز هنوز چندان زیاد نبوده و A50s با 60 درصد و آنر 9X با 57 درصد نسبتا نزدیک به هم حرکت می‌کنند. این دو حتی پس از گذشت 1 ساعت و 30 دقیقه نیز هنوز شرایط مشابهی دارند هرچند با نسبت 86 به 82 درصد، برتری A50s به 4 درصد رسیده است. توان بالاتر شارژر A50s اما از این لحظه به بعد تأثیر خود را نمایان می‌کند جایی‌که شارژ باتری این گوشی در دقیقه 108 به پایان می‌رسد اما در آنر 9X باید تا 13 دقیقه دیگر یعنی تا دقیقه 121 به انتظار پر شدن باتری نشست.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

تست‌های پردازشی و گرافیکی

همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره شد چیپ‌ست‌های Exynos 9611 و Kirin 710F این دو مدل از لحاظ پردازشی تفاوت خاصی با هم نداشته و به جز دو اختلاف کوچک در فرکانس، هر دو از 4 هسته ARM Cortex-A73 و 4 هسته ARM Cortex-A53 بهره می‌برند. این دو اما در زمینه گرافیکی با هم اختلاف داشته و گرافیک Mali-G72MP3 حاضر در A50s شرایط بهتری را نسبت به Mali-G51MP4 حاضر در 9X نشان می‌دهد. در Geekbench 5 که هسته‌های پردازشی را از لحاظ نوع و فرکانس بررسی می‌کند شرایط این دو گوشی نسبتا مساوی بوده و در حالت تک هسته‌ای در آنر 9 ایکس و A50s به ترتیب امتیازهای 320 و 345 و در حالت چند هسته‌ای، امتیازهای 1,350 و 1,145 واحدی را ثبت می‌کنند. بخشی از اختلاف مابین این گوشی (با وجود یکسان بودن هسته‌ها) که به‌خصوص در حالت‌های چند هسته‌ای رخ داده را می‌توان به اختلاف در فرکانس‌های فعال هسته‌های پردازشی نسبت داد؛ امری‌که البته در عمل تفاوت چندانی را ایجاد نمی‌کند.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

در تست AnTuTu v8.1.9 گلکسی A50s به خصوص در زمینه گرافیکی به وضوح از حریف خود پیشی می‌گیرد (امتیاز 45 هزار در مقابل 28 هزار در تست GPU)، اما در زمینه پردازنده و مموری، به امتیاز پایین‌تری دست یافته و در بخش UX شرایط تقریبا یکسان است. در نهایت با تجمیع این موارد، امتیاز کلی این دو گوشی اختلاف چندان بزرگی را نشان نمی‌دهد.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

در آزمون گرافیکی Sling Shot Extreme – OpenGL ES 3.1 از تست 3DMark اختلاف گرافیک Mali-G72MP3 حاضر در A50s نسبت به گرافیک ضعیف‌تر Mali-G52MP4 حاضر در آنر 9X نمایان می‌شود جایی‌که A50s با امتیاز 1,374 اختلاف فراوانی را با آنر 9X با امتیاز 888 نشان می‌دهد. این البته به معنای کارکرد ضعیف‌تر آنر 9X در بازی‌های با گرافیک پیشرفته نیست و تنها عاملی برای مقایسه کیفیت گرافیکی این دو گوشی است.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

کیفیت حافظه داخلی

هر دو گوشی این رقابت به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز هستند که از این لحاظ روی کاغذ تفاوتی را نشان نمی‌دهند این شباهت اما در عمل در مورد حافظه داخلی ادامه پیدا نمی‌کند و با به‌کارگیری آزمون AndroBench، تفاوت مشهودی را بین نوع حافظه‌های این دو مدل می‌توان سراغ گرفت. این تست سناریوهای خواندن و نوشتن متعددی را روی حافظه داخلی اعمال کرده و سرعت انجام هریک را در قالب اعدادی به نمایش می‌گذارد. در تست AndroBench امتیاز ثبت شده برای بخش اول یعنی Sequential Read (خوانش ترتیبی) ملاک مناسبی برای تعیین نوع حافظه داخلی دستگاه به شمار می‌رود جایی‌که گوشی‌های دارای حافظه‌های عادی و ارزان‌قیمت eMMC معمولا امتیازی حوالی 200 تا 300 مگابایت بر ثانیه در این قسمت کسب می‌کنند و مدل‌های UFS 2.1 ،UFS 2.0 و جدیدا UFS 3.0 نیز در این بخش به ترتیب به امتیازهایی نزدیک به 500، 700 و 1500 مگابایت بر ثانیه را در این قسمت به دست می‌آورند. بر همین منوال گلکسی A50s درست همانند گلکسی A50 در این آزمون به امتیازی حول و حوش 480 مگابایت بر ثانیه می‌رسد که نشان از UFS 2.0 بودن آن است. این عدد در Honor 9X بسیار بیشتر بوده و به به نزدیک 818MB/s می‌رسد.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

برای اطمینان از صحت این عدد در A50s، آزمون مشابهی را در بنچ‌مارک Storage از تست PCMark نیز انجام می‌دهیم؛ جایی‌که مدل‌های مجهز به حافظه UFS 2.1 به امتیازهایی نزدیک به 11 تا 13 هزار واحد دست پیدا می‌کنند اما این عدد در A50s کاملا پایین‌تر و حوالی 9,500 واحد بود که بار دیگر به UFS 2.0 بودن این حافظه اشاره دارد. این تست به دلیل نامشخصی در Honor 9X اجرا نشد.

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

قدرت و کیفیت صدای خروجی از اسپیکر دو گوشی

در بخش پایینی هر دو گوشی از یک اسپیکر تکی در کناره سمت راست درگاه USB استفاده شده است. در تست عملی کیفیت و بلندی صدای این دو اسپیکر، آنر 9X صدای بلندتری را در مقایسه با رقیب خود ایجاد می‌کند اما در سوی دیگر صدای خروجی از اسپیکر A50s تا حدودی واضح‌تر به‌ گوش می‌رسد

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

 

Honor-Samsung -  آنر-سامسونگ

علت این مسئله را باید در تقویت بیشتر فرکانس‌های بالا (ایجادکننده صداهای زیر) در A50s دانست که البته ممکن است در طولانی‌مدت اندکی آزاردهنده به نظر برسد. در طرف مقابل در آنر 9X فرکانس‌های پایین (ایجادکننده صداهای بم) نمود بیشتری داشته و صدا اصطلاحا باس بیشتری دارد.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا