معرفی گوشی Xperia X8 سونی اریکسون

نمایش خبر

تاریخ : 1389/3/27
برچسب‌ها : اندروید Android ، گوشی موبایل Mobile Phone ، اکسپریا XPERIA ، Sony Ericsson XPERIA X8 ، سونی اریکسون Sony Ericsson

واحد خبر mobile.ir : در روز چهارشنبه 16 ژوئن 2010 (26 خرداد 1389) کمپانی سونی اریکسون گوشی دیگری از خانواده Xperia را با نام Xperia X8 معرفی نمود.

سونی اریکسون اعلام نموده که این گوشی قیمتی پائینتر از 200 یورو خواهد داشت. قیمت گوشی Xperia X8 در قیاس با گوشی Xperia X10 پائینتر بوده و این قیمت پائینتر نشان از آن دارد که باید انتظار کمتری از این گوشی داشته باشیم.

گوشی Xperia X8  از یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی بهره می برد و این در حالیست که گوشی Xperia X10 به یک دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز است. صفحه نمایش 3 اینچی HVGA این گوشی که از نوع صفحه نمایش لمسی خازنی است نیز نسبت به صفحه نمایش 4 اینچی X10 کوچکتر بوده و در کل گوشی X8 ابعاد کوچکتری نسبت به X10 دارد (برای مقایسه مشخصات 7 گوشی سونی اریکسون از خانواده Xperia به اینجا مراجعه نمائید.)

گوشی Xperia X8 بر پایه نسخه قدیمی سیستم عامل اندروید گوگل -- نسخه 1.6 -- ساخته شده اما بنا به گفته کمپانی سونی اریکسون ممکن است امکان ارتقاء به نسخه جدیدتر این سیستم عامل (نسخه 2.1) فراهم گردد و یا حتی این گوشی با نسخه 2.1 اندروید به بازار عرضه گردد.

گوشی Xperia X8 به ابزارها و برنامه های متداول اندروید یعنی جی میل، تقویم گوگل، Google Latitude و نقشه های گوگل مجهز بوده و امکان دسترسی به تمامی برنامه های بازاراندروید (Android Market) بر روی آن فراهم شده است.

Sony-Ericsson Xperia X8

 از دیگر امکانات جانبی گوشی Xperia X8 می توان به امکان برچسب گذاری جغرافیایی خودکار بر روی تصاویر گرفته شده توسط این دوربین و ارسال این تصاویر به شبکه اجتماعی فیس بوک اشاره نمود. همچنین  برنامه بارکدخوان NeoReader و نسخه رایگان و آزمایشی سرویس مسیریابی Wisepilot نیز بر روی این گوشی نصب شده است.

این گوشی از بستر Experience Platform سونی اریکسون استفاده کرده و به برنامه Timescape مجهز خواهد بود. این برنامه مدیریت ارتباطات -- منجمله  پیام های کوتاه، تماس ها، ایمیل ها و ارتباطات شبکه های اجتماعی فیس بوک و توئیتر -- را بر عهده داشته و قادر است بصورت هوشمند ارتباطات شبکه های اجتماعی را بر اساس شخص -- بجای شبکه اجتماعی -- دسته بندی کرده و سازماندهی نماید.

سیستم کلیدهای میان بر در چهار گوشه تصویر از دیگر امکانات نرم افزاری این گوشی است. این برنامه آیکون های برنامه هایی را که اخیراً بیشترین مورد استفاده را داشته اند در صفحه اصلی در چهار گوشه صفحه نمایش قرار می دهد .

Sony-Ericsson Xperia X8

گوشی Xperia X8 یک گوشی GSM چهار بانده است که از ارتباط بی سیم وای فای و بلوتوث پشتیبانی نموده و مجهز به A-GPS است.  این گوشی به یک کارت حافظه microSD با ظرفیت 2 گیگابایت مجهز بوده و از کارت های microSD تا ظرفیت 16 گیگابایت پشتیبانی می کند.

امکانات چند رسانه ای مناسبی نیز در این گوشی تعبیه شده که از آن جمله می توان به پخش کننده موسیقی و ویدیو و یک برنامه ویژه یوتیوب اشاره نمود.

گوشی Xperia X8 قرار است که در سه ماهه سوم سال 2010 در رنگهای ترکیبی آبی تیره/سفید، آبی/سفید، صورتی/سفید، نقره ای/سفید و سفید در برخی بازارهای منتخب عرضه گردد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا