اچ تی سی آریا - اندرویدی دیگر

نمایش خبر

تاریخ : 1389/3/26
برچسب‌ها : اندروید Android ، گوشی موبایل Mobile Phone ، HTC Aria ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : کمپانی HTC بار دیگر با معرفی یک گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید عزم خود را برای رقابتی جدی در صحنه گوشی های هوشمند با استفاده از سلاح اندروید نشان داد. هرچند شاید مشخصات سخت افزاری این گوشی جذاب در حد و اندازه های برخی دیگر از محصولات HTC -- مانند گوشی های Droid Incredible و EVO 4G نباشد -- اما می توانیم آنرا محصولی خوب، خوش فرم و با قابلیت های مناسب قلمداد کنیم.

شاید از نظر سخت افزاری گوشی HTC Aria بیشترین شباهت را با گوشی HTC Legend داشته باشد. صفحه نمایش، باطری، پردازنده و دوربین این گوشی همانند گوشی Legend است با این تفاوت که گوشی Aria فاقد فلش برای دوربین است (برای مقایسه این دو گوشی به اینجا مراجعه نمائید.)

طراحی ظاهری گوشی Aria بسیار مشابه دیگر طراحی های اخیر کمپانی HTC خصوصاً گوشی HTC HD Mini است. یکی از نکات ظاهری که در نگاه نخست توجه کاربر را به خود جلب می کند وجود چهار حفره کوچک مربوط به پیچ های متصل کننده دو بخش جلویی و پشتی گوشی در پشت آن است.

HTC Aria

این گوشی نیز همانند گوشی HTC Incredible دارای یک trackpad نوری در پائین صفحه نمایش خود است که جایگزین trackball فیزیکی شده و با آن می توان به راحتی به گزینه ها و منوهای این گوشی دسترسی پیدا کرد.  گوشی Aria در قیاس با  گوشی Incredible  کمی کوچکتر بوده و از پردازنده 600 مگاهرتزی بجای پردازنده قدرتمندتر 1 گیگاهرتزی بهره می برد. البته این پردازنده نیز به خوبی از عهده اجرای برنامه های متداول و وظایف سیستم عامل بر می آید. صفحه نمایش گوشی Aria نیز کوچکتر از گوشی Incredible بوده و بر خلاف گوشی Incredible از فناوری AMOLED بهره نمی برد.

شاید صفحه نمایش 3.2 اینچی این گوشی با رزولوشن 480 در 320 پیکسل که از نوع HVGA است نسبت به برخی گوشی های هوشمند دیگر نظیر گوشی آیفون 4 (با صفحه نمایش 3.5 اینچی دارای رزولوشن 960 پیکسل در 640 پیکسل) تا حدی کوچک بوده و کار با صفحه کلید آن در ابتدا قدری دشوار به نظر برسد، ولی گوشی Aria در کل با توجه به ابعاد جمع و جور آن انتظاری که از یک گوشی خوش ترکیب داریم را برآورده می سازد.

بدنه گوشی Aria بسیار خوش فرم بوده و بخش رویی آن از جنس آلومینیم و بخش پشتی آن لاستیکی و نرم و بدون لبه های تیز است تا بتوان به راحتی آنرا در دست گرفت. با برداشتن پوشش پشتی، باطری و ساختار پلاستیکی داخلی آن که همگی زرد رنگ هستند خود نمایی می کند. چیزی شبیه به داخل گوشی HTC HD Mini  که آن نیز زرد رنگ یا داخل Droid Increadible که به رنگ قرمز آتشین است.

Inside HTC Aria

دوربین این گوشی 5 مگاپیکسلی بوده و از قابلیت فوکوس خودکار و ضبط ویدیویی برخوردار بوده اما فاقد فلش است.

واسط کاربر HTC Sense که بر روی بستر اندروید نسخه 2.1 قرار گرفته تجربه کاربری بسیار خوبی را بر روی این گوشی به ارمغان می آورد. ویژگی Friend Stream به روز رسانی های فیس بوک، توئیتر و فلیکر را بصورت متمرکز در یکجا گرد می آورد. کاربر از طریق صفحه چند لمسی خازنی با گوشی کار کرده و در ضمن چهار کلید لمسی اختصاصی برای صفحه خانگی، منو، بازگشت به عقب و جستجو در پائین صفحه نمایش گوشی Aria قرار گرفته.

صفحه اصلی گوشی دارای 7 پانل مجزا است که با کشیدن انگشت بر روی صفحه به سمت راست و چپ می توان میان این صفحات حرکت کرده و کاربر می تواند با حرکت نیشگون مانند (Pinch) بر روی هر یک از این صفحات، به صفحه ای حاوی تصاویر کوچک از این 7 صفحه رفته و از آنجا صفحه دلخواه خود را انتخاب نماید.

مجموعه کامل ابزارها و نرم افزار های اندروید گوگل منجمله جی میل، نقشه های گوگل، مسیریاب گوگل، جستجوی گوگل، یوتیوب و فروشگاه اندروید بر روی گوشی Aria قرار دارد.

این گوشی برای دانلود سریع از نسخه 7.2 پروتوکل HSPA پشتیبانی می کند که در مناطقی که HSPA فعال است می تواند سرعت بالاتری را نسبت به 3G معمولی به ارمغان آورد. گوشی Aria همچنین از امکان اتصال از طریق شبکه بی سیم وای-فای و اتصال بلوتوث برخوردار است.

گوشی Aria در روز 20 ژوئن 2010 (30 خرداد 1389) به بازار آمریکا عرضه شده و مشروط به عقد قرارداد 2 ساله با اپراتور AT&T قیمت آن 129.99 دلار خواهد بود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا