فایلهای پی دی اف را بر روی گوشی اندروید خود مشاهده کنید - معرفی برنامه رایگان ادوبی ریدر ویژه اندروید

نمایش خبر

تاریخ : 1389/3/4
برچسب‌ها : اندروید Android ، گوگل Google ، ادوبی Adobe ، ادوبی ریدر Adobe Reader ، بازار اندروید Android Market ، پی دی اف PDF ، Motorola MILESTONE-DROID ، HTC Google Nexus One

واحد خبر mobile.ir : هرچند کمپانی اپل با ایجاد موانع فنی و قانونی مانع از عرضه برخی فناوری های کمپانی ادوبی بر روی بستر آیفون شده، اما کمپانی ادوبی تلاش وسیعی را برای عرضه هرچه بهتر فناوری های خود بر روی بستر اندروید گوگل و دیگر بسترهای موبایل آغاز کرده. در این میان گوگل هم به منظور ایجاد مزیت رقابتی نسبت به اپل و گسترش همه جانبه بستر اندروید محصولات و فناوری های ادوبی را در آغوش گرفته و ارتباط تنگاتنگی را با این کمپانی برقرار کرده است.

در کنفرانس Google I/O که هفته گذشته برگزار شد نسخه بتای Flash Player 10.1  و Adobe AIR برای بستر اندروید معرفی گردید. پس از آن نیز یکی دیگر از محصولات بسیار پر مخاطب ادوبی یعنی ادوبی ریدر (Adobe Reader)  که پرکاربردترین محصول موجود در بازار برای نمایش و مرور فایل های PDF است بر روی بستر اندروید ارائه شد و در فروشگاه Android Market عرضه گردید.

با استفاده از محصول ادوبی ریدر ویژه اندروید شما می توانید هنگام مرور وب، فایل های PDF را بر روی گوشی اندروید خود مشاهده کرده و ایمیل های حاوی فایل های PDF را بر روی گوشی باز نمائید.

محصول Adobe Reader ویژه اندروید از ژست های چند لمسی (Multi-Touch Gestures) پشتیبانی می کند. به عنوان مثال امکان بزرگنمایی با نیشگون (Pinch-and-Zoom) و بزرگنمایی با دوبار ضربه انگشت (Double-Tap-Zoom) و نیز اسکرول نمودن و تغییر صفحه بوسیله حرکت انگشت بر روی صفحه لمسی (Flick-Scrolling and Panning) در این محصول تعبیه شده است.

این برنامه علاوه بر دارا بودن مُد نمایش استاندارد، دارای مُد نمایش ویژه ای تحت عنوان reflow mode است. با قرار گیری در این مُد، محتویات و متون فایل هایی که دارای صفحات با عرض زیاد هستند بطور خودکار شکسته و در سطرهای بعدی با همان عرض صفحه نمایش نشان داده می شوند. این مُد نمایش هرچند ممکن است برای مشاهده مستنداتی که چیدمان پیچیده ای دارند مناسب نباشد، اما برای مشاهده و خواندن مستنداتی که دارای چیدمان ساده ای بوده و محتوای آنها بطور عمده شامل متون فرمت شده است می تواند کمک مؤثری نماید.

Adobe Reader for Android

واسط کاربری برنامه ادوبی ریدر ویژه اندروید ساده و کارآمد است. این برنامه از نوار ابزارهای نیمه شفافی در بالا و پائین صفحه نمایش استفاده می کند که به منظور استفاده حداکثر از فضای صفحه نمایش، در زمانی که نیازی به آنها وجود ندارد از روی صفحه محو می شوند. نوار ابزار پائینی کلیدهایی برای اسکرول نمودن و تغییر بزرگنمایی داشته و نوار ابزار بالایی عنوان فایل باز شده را نشان می دهد و کلیدی نیز برای تغییر مُد نمایش که پیشتر به آن اشاره شده در این نوار ابزار تعبیه شده است.

هرچند گزارشاتی مبنی بر کند بودن این برنامه هنگام مشاهده فایل های سنگین و دارای چیدمان پیچیده منتشر شده است اما این برنامه نیازهای اولیه کاربران را برای مشاهده صحیح فایل های PDF با نحوه تعاملی که این کاربران بر روی صفحه نمایش چند لمسی از یک برنامه انتظار دارند به خوبی برآورده می سازد.

برنامه ادوبی ریدر ویژه اندروید به سیستمی با حداقل مشخصات زیر نیاز دارد:

  • نسخه 2.1 با بالاتر سیستم عامل اندروید
  • پردازنده 550 مگاهرتزی
  • 256 مگابایت RAM
  • 4.3 مگابایت فضای دیسک خالی

کمپانی ادوبی در حال حاضر این برنامه را بر روی گوشی های Motorola Milestone/Droid و Google Nexus One با موفقیت آزمایش نموده اما انتظار می رود که این برنامه بر روی دیگر وسایل مبتنی بر نسخه 2.1 به بالای سیستم عامل اندروید نیز به درستی کار نماید.

متأسفانه در حال حاضر اندروید مارکت از کشور ایران پشتیبانی نمی کند اما اگر از طریق شبکه یکی از کشورهایی که این پشتیبانی در آنها وجود دارد می خواهید برنامه Adobe Reader ویژه اندروید را دانلود نمائید، اگر این مطلب را از طریق گوشی خود می خوانید می توانید از این لینک استفاده نمائید و اگر این مطلب را بر روی کامپیوتر مشاهده می کنید می توانید از طریق اسکن نمودن بارکد زیر بوسیله گوشی خود، برنامه را دانلود نمائید.

Adobe reader for Android Thumb 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا