سونی Xperia 8 با نمایشگر 21:9، اسنپ‌دراگون 630 و دوربین دوگانه

نمایش خبر

تاریخ : 1398/7/17        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 630 Snapdragon 630 ، سونی Sony
واحد خبر mobile.ir : با وجود گذشت کمتر از یک ماه از معرفی اسمارت‌فون پرچمدار Xperia 5 مجهز به صفحه‌نمایش 6.1 اینچی، دوربین سه‌گانه و پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855، سونی از گوشی میان‌رده‌ای با نام Xperia 8 برای بازار ژاپن رونمایی کرده است. محصول جدید سونی را از نظر طراحی ظاهری و مشخصات سخت‌افزاری می‌توان ترکیبی از ویژگی‌های مثبت دستگاه رده میانی Xperia 10 و گوشی پرچمدار Xperia 1 دانست که هر دو در کنگره جهانی موبایل 2019 معرفی شدند و در کنار Xperia 10 Plus جزء نخستین گوشی‌های کمپانی ژاپنی به شمار می‌روند که برای ساخت آنها از نمایشگری با نسبت تصویر 21:9 استفاده شده است.

Xperia 8 با وزن 170 گرم در اندازه‌های 158x69x8.1 میلی‌متر تولید شده و سونی با اشاره به عرض 69 میلی‌متری این گوشی، تأکید کرده است که دستگاه به راحتی در کف دست جای می‌گیرد.

فریم پیرامونی این اسمارت‌فون از فلز و رزین ساخته شده است و مانند Xperia 5 شیشه‌‌ای از جنس گوریلا گلس 6 محصول کمپانی کورنینگ بدنه پشتی و رویی دستگاه را در بر گرفته است. در سمت راست گوشی دکمه پاور دیده می‌شود و حسگر اثر انگشت روی آن جای دارد. ویژگی Side Sense در این محصول نیز همچون Xperia 1 و Xperia 5 فعال است و با ضربه زدن بر کناره دستگاه، منویی برای دسترسی به برنامه‌های پرکاربرد در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

اسمارت‌فون Xperia 8 از جمله معدود میان‌رده‌‌های سونی دانست که همچون گوشی‌های پرچمدار این شرکت با داشتن استاندارد IP65/68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

صفحه‌نمایش بزرگ این گوشی مانند Xperia 10 دارای قطر 6 اینچی است که با فناوری IPS LCD ساخته شده است و از وضوح فول اچ‌دی پلاس (معادل 2520x1080 پیکسل) با نسبت تصویر 21:9 بهره می‌برد. بر اساس اعلام سونی، از جمله مزیت‌های پنلی با این نسبت تصویر می‌توان به افزایش قابلیت چندوظیفگی یا multi-tasking اشاره کرد؛ قابلیتی که کاربر با استفاده از آن می‌تواند علاوه بر برنامه اصلی، درآنِ واحد با اپلیکیشن دیگری هم کار کند.

امور پردازشی Xperia 8 را همچون Xperia 10 پلتفرم موبایلی رده میانی و البته قدیمی اسنپ‌دراگون 630 بر عهده دارد. این پروسسور 14 نانومتری حدود دو سال و نیم پیش و در ماه می 2017 معرفی شد و 8 هسته پردازشی، شامل 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی، مبتنی بر معماری پردازنده‌های ARM A53 را در بر می‌گیرد. در کنار این چیپ‌ست، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که فضای ذخیره‌سازی می‌تواند از طریق اسلات میکرو اس‌دی تا 512 گیگابایت دیگر افزایش یابد.

مجموعه دوربین دوگانه این گوشی از نمونه‌ای 12 مگاپیکسلی با F/1.8 به عنوان دوربین اصلی و یک نمونه تله‌فتوی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.4 تشکیل شده است. برداشت تصویرهای سلفی نیز از طریق دوربین 8 مگاپیکسلی با لنزی به گشودگی F/2.0 انجام می‌شود.

ظرفیت باتری این گوشی در مقایسه با Xperia 10 کاهش یافته و از 2,870 میلی‌آمپر ساعت به 2,760 میلی‌آمپر ساعت رسیده است؛ میزانی که در مقایسه با ظرفیت باتری محصولات میان‌رده سامسونگ، شیائومی و Realme ناامیدکننده به نظر می‌رسد. البته سونی علاوه بر فناوری شارژ سریع 18 واتی، حالتی را به نام STAMINA به منظور کاهش مصرف انرژی و افزایش دوام باتری Xperia 8 در نظر گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به جک هدفون 3.5 میلی‌متری و فناوری صوتی LDAC سونی برای صدای باکیفیت، NFC، درگاه USB-C، نسخه 5.0 بلوتوث و چراغ LED برای notificationها اشاره کرد.

سونی این گوشی را با سیستم‌عامل اندروید 9 Pie در واپسین روزهای ماه اکتبر و منحصرا به بازار ژاپن عرضه خواهد کرد. اسمارت‌فون Xperia 8 در رنگ‌های متنوع سفید، مشکی، آبی و نارنجی به قیمت 54 هزار ین (با نرخ کنونی تبدیل ارز، نزدیک به 504 دلار) در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد. همچنین قاب محافظ یا flip cover اختصاصی برای این گوشی در نظر گرفته شده که با کمک آن می‌توان اطلاعاتی همچون تاریخ و ساعت و notificationها را بدون نیاز به گشودن قاب و مصرف باتری مرور کرد.

البته از آنجا که Xperia 8 اسمارت‌فونی در رده میانی به شمار می‌آید، پرداخت مبلغی در حدود 500 دلار برای آن تا حدودی گران‌تر از میانگین این طیف محصولات است. ظاهرا چنین گوشی‌هایی در کشور ژاپن گران‌تر از سایر نقاط جهان عرضه می‌شود و از همین رو، در صورتی که بنا باشد این گوشی در دیگر کشورها هم ارائه شود، احتمالا قیمت کمتری برای آن در نظر گرفته خواهد شد. چرا که از یک سو می‌توان نسخه 128 گیگابایتی اسمارت‌فون پرچمدار گلکسی S10e سامسونگ را با قیمتی در همین حوالی خریداری کرد (که از بسیاری جهات از جمله پردازنده و دوربین نسبت به محصول جدید سونی پیشرفته‌تر است) و از سوی دیگر بسیاری از محصولات اندرویدی حال حاضر بازار که توسط شرکت‌های چینی تولید می‌شوند، مشخصات بهتری را در مقایسه با Xperia 8 ارائه می‌کنند و از نظر قیمت نیز ارزان‌تر هستند. به این ترتیب، سونی ناچار است برای رقابت با این شرکت‌ها، محصول خود را در بازه قیمتی پایین‌تری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

منبع : Sony


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا