معرفی گوشی هوشمند N8 توسط نوکیا - نخستین گوشی مجهز به نسخه 3 سیستم عامل سیمبیان

نمایش خبر

تاریخ : 1389/2/7
برچسب‌ها : سیمبیان (سیمبین) Symbian ، گوشی موبایل Mobile Phone ، Nokia N8 ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : نوکیا -- کمپانی فنلاندی سازنده بیشترین تعداد گوشی در جهان -- در روز سه شنبه 27 آوریل (7 اردیبهشت) گوشی مدرن N8 خود را معرفی نمود. این گوشی با قیمت تقریبی 370 یورو (بدون در نظر گرفتن مالیات و سوبسید) در سه ماهه سوم امسال (2010) در بازارهای منتخب عرضه خواهد شد.

گوشی N8 نوکیا نخستین گوشی مبتنی بر نسخه 3 سیستم عامل سیمبیان خواهد بود و این به معنای امکان پشتیبانی از واسط کاربر چند-لمسی (Multi-touch) در گوشی N8 است.

گوشی N8 از مشخصات فنی بالایی برخوردار است. دوربین 12 مگا پیکسلی با لنز Carl Zeiss و فلش زنون و صفحه نمایش لمسی خازنی OLED با قطر3.5 اینچ و رزولوشن 360 در 480 از جمله این مشخصات است. همچنین امکان ضبط تصاویر ویدیویی با کیفیت بالا بصورت HD توسط گوشی N8 وجود داشته و این گوشی به ابزارهای ویرایش فایل های ویدیویی مجهز است.

Nokia N8

گوشی N8 دارای حافظه 16 گیگابایتی بوده و از کارت های حافظه microSD با ظرفیت حداکثر 32 گیگابایت پشتیبانی می کند.

این گوشی با دارا بودن باطری 1200mAh قابلیت ضبط ویدیویی تا 3 ساعت و 20 دقیقه، 7 ساعت نمایش تصاویر ویدیویی، 12 ساعت مکالمه و یا بیش از 50 ساعت پخش موسیقی را داراست.

Nokia N8

از ویژگی های ارتباطی گوشی N8 می توان به مجهز بودن به Wi-Fi، بلوتوث 2.1، GPS همراه با A-GPS اشاره نمود. همانند دیگر گوشی های هوشمند جدید نوکیا این گوشی نیز به نقشه های Ovi و قابلیت مسیریابی با فرامین صوتی مجهز است.

گوشی N8 نوکیا در رنگ های متنوع خاکستری، سفید، سبز مایل به زرد، آبی و نارنجی به بازار عرضه خواهد شد.

Nokia N8 Colors

نوکیا در سال های اخیر با رقابت شدیدی در بازار گوشی های هوشمند مواجه شده. عرضه گوشی آیفون توسط اپل در سه سال پیش، عرضه سیستم عامل اندروید توسط گوگل و نیز ظهور بازیگران مقتدر جدید -- همانند HTC -- در صحنه رقابت موبایل در کنار رقبای قدیمی همچون سامسونگ و بلک بری عرصه را بر نوکیا تنگ کرده است، تا جایی که بدلیل گزارش مالی ضعیفتر از حد انتظار کارشناسان، سهام این شرکت در هفته گذشته نزدیک به 14 درصد کاهش یافت.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا