هواوی P30 Pro و P30 Lite‌ در ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1398/2/29        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، Huawei P30 Pro ، Huawei P30 lite ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی ساعاتی پیش در روز یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 در محل هتل استقلال تهران از دو محصول جدید خود برای بازارهای داخلی ایران رونمایی کرد؛ هواوی P30 Pro جدیدترین پرچمدار این شرکت چینی همراه با هواوی P30 Lite در رده میانی، محصولات معرفی شده در این نوبت را تشکیل می‌دهند که هر دو در ماه مارچ 2019 رونمایی شده بودند. P30 Pro با مشخصاتی در سطح بالای بازار با تمرکز ویژه بر مباحث تصویربرداری، پرچمدار اصلی شرکت هواوی در نیمه اول سال 2019 به حساب می‌آید و با قابلیت‌هایی مثل زوم اپتیکال 5 برابری، دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی و پردازنده 7 نانومتری عنوان برترین دوربین موبایلی را از نگاه DxOMark به خود اختصاص داده است.

Huawei P30 and P30 Lite Launch Ceremony in Iran

مراسم رونمایی از جدیدترین گوشی‌های هواوی برای بازارهای داخلی با سخنان بابک فیاض مدیر ارشد فروش شرکت هواوی در ایران آغاز شد؛ فیاض در ابتدای سخنان خود توضیحاتی را مورد سیستم تولید و طراحی محصول در هواوی و ارائه آن به بازار ارائه کرد، به گفته این مدیر ارشد هواوی، نوآوری برای تولید یک محصول جدید در این مجموعه به جای اتکای صرف بر توانایی‌ها و خلاقیت‌های فردی، از طریق بسترهایی صورت می‌پذیرد که در آن‌ها فناوری‌های جدید در کنار محصولات قرار می‌گیرند. اولین بستر در این تعریف قسمت تحقیق و توسعه یا R&D است که 40 درصد هزینه‌های هواوی در آن صورت می‌پذیرد و 40 درصد از کارکنان این شرکت نیز در این بخش مشغول به کارند. فیاض از زنجیره توزیع و ارائه گوشی به بیش از 170 کشور دنیا به عنوان دومین بستر قابل اشاره در این زمینه یاد می‌کند که بدون این زیرساخت‌ها امکان ساخت، ارائه و آزمایش فناوری‌های جدید امکان‌پذیر نخواهد بود.

Huawei P30 and P30 Lite Launch Ceremony in Iran

هوش مصنوعی، چیپ‌ست Kirin، گرافیک یا GPU و رابط کاربری EMUI از جمله خلاقیت‌های تیم R&D شرکت هواوی است که همه یا بخشی از آن‌ها درون یک محصول جدید قرار گرفته و نتیجه مستقیم آن‌ها از نگاه بابک فیاض ارائه سریع‌ترین گوشی تاشوی 5G دنیا، قوی‌ترین مودم 5G موبایلی، بهترین دوربین موبایلی و چندین عنوان برتر دیگر برای این شرکت است. بدین‌ترتیب نوآوری‌های صورت پذیرفته در شرکت هواوی از نگاه مدیر ارشد فروش این شرکت حاصل یک سرمایه‌گذاری گسترده در بخش تحقیق و توسعه و مجموعه‌ای از عوامل مهم و تأثیرگذار دیگر است.

Huawei P30 and P30 Lite Launch Ceremony in Iran

فیاض در ادامه سخنان خود به آمار دستگاه‌های ارائه شده به بازار این برند در سال 2018 اشاره نمود که در طی آن 206 میلیون گوشی هوشمند و 100 میلیون دستگاه غیر موبایلی در این سال به بازار عرضه شده که نسبت به سال گذشته، 35 درصد در بخش موبایل، 14 درصد در تبلت، 335 درصد در PC و 120 و 39 درصد به ترتیب در پوشیدنی‌ها و دستگاه‌های اینترنت اشیاء با افزایش روبرو شده‌اند. به گفته فیاض در حال حاضر یک سوم مردم از خدمات یا محصولات هواوی به عنوان بزرگ‌ترین فروشنده محصولات ICT دنیا استفاده می‌کنند و تعداد دستگاه‌های فعال و اکتیو این برند در بیش از 170 کشور دنیا به 500 میلیون عدد بالغ می‌شود. این مدیر هواوی در پایان سخنان خود آینده صنعت موبایل در سال‌های پیش رو را به فناوری AI یا هوش مصنوعی مرتبط دانست و از نفوذ آن در لایه‌های مختلف سرویس و محصولات سخن گفت.

در ادامه این برنامه محمد امین ناهید مدیر بازاریابی شرکت هواوی به معرفی دو اسمارت‌فون جدید P30 Pro و P30 Lite پرداخت؛ ناهید در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به جایگاه مناسب سری P هواوی در بازار ایران، دلائل محبوبیت این سری در بین کاربران داخلی را حفظ جنبه خلاقیت و نوآوری‌های معنادار در تصویربرداری این مدل‌ها از گذشته تا به امروز دانست که مصداق نهایی آن‌ها را در سری P30 می‌توان مشاهده کرد. به گفته ناهید سطح عکاسی با تلفن همراه در P30 Pro به اندازه‌ای رسیده که مشابه آن تا به امروز در هیچ گوشی‌ موبایل دیگری مشاهده نشده و دیگر پرچمداران بازار نیز به لحاظ فنی و تکنیکی امکان رقابت با این گوشی را ندارند.

Huawei P30 and P30 Lite Launch Ceremony in Iran

معرفی P30 Pro‌ در چهار مبحث شامل طراحی و شکل ظاهری، عکاسی، فیلم‌برداری و بازده کاربری یا پرفورمنس صورت پذیرفت. در بخش اول یعنی قسمت طراحی به ناچ کوچک بالای صفحه‌نمایش اشاره شد که در مقایسه با آیفون‌های جدید، فضای بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اندازه متناسب و کوچک دستگاه همراه با وزن متعادل و کمتر در مقایسه با رقبا دو جنبه اصلی اشاره شده در طراحی این مدل را تشکیل می‌دهند و حذف اسپیکر تماس از بالای صفحه‌نمایش و تأمین صدای مورد نیاز از طریق لرزش‌های صفحه‌نمایش نیز دیگر نکته مهم در این زمینه به حساب می‌آید. رنگ‌آمیزی بخش پشتی P30 Pro با حضور 9 لایه نانو منجر به ایجاد افکت نورانی متفاوتی برای این گوشی شده که جلوه زیبایی را به این مدل می‌بخشد. P30 Pro برای بازار ایران در سه رنگ مشکی، رنگ سفید کریستالی و رنگ ترکیبی Aurora ارائه خواهد شد.

Huawei P30 and P30 Lite Launch Ceremony in Iran

امین ناهید در بخش تصویربرداری این مدل به امکانات متنوعی شامل عکاسی در شب، تصویربرداری در مسافت طولانی، عکاسی با زاویه باز و تشخیص عمق میدان اشاره کرد که همگی در P30 Pro حضور دارند. در بخش پشتی این گوشی چهار دوربین شامل یک دوربین 40 مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین 20 مگاپیکسلی واید، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با 5 برابر زوم اپتیکال و یک دوربین ToF قرار دارند. نوآوری صورت گرفته در دوربین 8 مگاپیکسلی این مجموعه در قرارگیری مجموعه لنز آن به صورت افقی‌ست که امکان 5 برابر زوم اپتیکال را بدون افزایش ضخامت گوشی فراهم می‌آورد. تغییر ترکیب زیر پیکسل‌های رنگی از RGB معمول به RYYB دیگر نکته مثبت این مجموعه است که در دوربین 40 مگاپیکسلی رخ داده و در ارتقاء نور و روشنایی تصاویر در محیط‌های کم‌نور و حتی در تاریکی کامل نقش ایفا می‌کند. سیستم لرزه‌گیر اپتیکال دوگانه برای دوربین اصلی و تله، افزایش عدد ISO تا 409,600 و امکان برداشت ماکروهای 2.5 سانتی‌متری با دوربین واید از دیگر مشخصات اشاره شده در بخش دوربین P30 Pro بودند.

Huawei P30 and P30 Lite Launch Ceremony in Iran

P30 Pro در بخش پردازش با تکیه بر پروسسور Kirin 980 نیز موفق عمل می‌کند. در این پروسسور 7 نانومتری بخش پردازنده‌های قوی‌تر از چهار هسته ARM A76 در یک کلاستر با فرکانس‌های کاری متفاوت تشکیل شده که فرکانس دسته اول (برای پردازش‌های سنگین) 2.6 گیگاهرتز بوده و دسته دوم (موسوم به هسته‌های متوسط) 1.92 گیگاهرتزی هستند. در نهایت کلاستر سوم در ساختار پردازشی Kirin 980 شامل چهار هسته ARM Cortex-A55 می‌شود که به صورت معمول در فرکانس حداکثر 1.8 گیگاهرتز به فعالیت مشغولند. تغییر فایل‌فرمت، ارتقاء ظرفیت باتری و شارژ سریع 40 واتی و شارژ بی‌سیم 15 واتی دیگر موارد اشاره شده در این قسمت را تشکیل می‌دادند.

محمد امین ناهید در پایان سخنان خود اطلاعاتی را در مورد گوشی میان‌رده جدید هواوی یعنی P30 Lite ارائه نمود که از نگاه وی با وجود ارائه شدن با قیمت مناسب برخی از ویژگی‌های گوشی پرچمدار را به همراه دارد. طراحی مشابه P30 Pro، ابعاد صفحه‌نمایش و نسبت اسکرین به بدنه بالا، ارائه با سه دوربین در بخش پشتی، پردازنده Kirin 710 با تجهیز به هوش مصنوعی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی از جمله ویژگی‌های برتر برشمرده شده برای P30 Lite هستند که در این جلسه به آن‌ها اشاره شد.

Huawei P30 and P30 Lite Launch Ceremony in Iran

پیش‌فروش P30 Lite در بازار ایران در سه رنگ آبی، سفید و مشکی و با قیمتی حوالی 3 میلیون تومان از چهارشنبه هفته جاری آغاز می‌شود و P30 Pro نیز بدون قیمت ریالی و با قیمت دلاری حدودا 800 دلار به بازار ارائه خواهد شد. ناهید در پایان سخنان خود از افتتاح صفحه اختصاصی شرکت هواوی در سایت دیجی‌کالا خبر داد که برای اولین بار در این سطح به وقوع می‌پیوندد.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا