توانیتو؛ خدمات آنلاین برای توان‌یابان ایران با سازگاری کامل با دستگاه‌های همراه

نمایش خبر

تاریخ : 1398/2/10        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran

واحد خبر mobile.ir : روز گذشته دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 وب‌سایت توانیتو به آدرس Tavanito.com به عنوان محلی برای سفارش آنلاین خدمات برای جامعه توان‌یابان ایران به صورت رسمی رونمایی شد. توانیتو که یک سال پیش در قالب یک ایده استارت‌آپی برای متصل کردن خدمات‌دهنده‌گان و خدمات گیرنده‌گان جامعه توان‌یاب مطرح شد امروز، گام نخست را در جهت ارائه سرویس به این دسته از کاربران برداشته است. وب‌سایت توانیتو به طور کامل با دستگاه‌های همراه سازگار بوده و به زودی نسخه اپلیکیشن آن نیز در دسترس قرار می‌گیرد. در این مراسم که در مجتمع آموزش نیکوکاری رعد برگزار شد بنیانگذار این ایده و مسئولان وب‌سایت توضیحاتی را در رابطه با رسالت توانیتو ارائه کردند.

Introducing Tavanito Website

در ابتدای این مراسم، منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع آموزش نیکوکاری رعد ضمن اشاره به تغییرات ایجاد شده در عصر جدید که در آن کار کردن لزوما نیازمند توانایی‌های فیزیکی نیست، داشتن ایده و تفکر جدید و ارتباطات قوی را ضامن موفقیت در جامعه تلقی نموده و از ایده وحید رجبلو، ایده‌پرداز و پایه‌گذار توانیتو به‌عنوان جلوه‌ بارزی از این تفکر جدید یاد کرد.

Introducing Tavanito Website

وحید رجبلو پایه‌گذار ایده توانیتو سخنران بعدی این مراسم بود که در ابتدای سخنان خود از محدودیت‌هایی که در زندگی در جایگاه یک معلول 98 درصدی با آنها روبروست سخن گفته و مشکلات پیش رو در مواردی مثل جابجایی، خرید و حتی ارتباطات روزانه با سایر افراد را برشمرد. رجبلو شرایط یک توان‌یاب در جامعه در تلاش برای به‌دست آوردن جایگاهی همانند سایر افراد را به دونده‌ای تشبیه کرد که نقطه شروع مسابقه برای وی از سایر دوندگان عقب‌تر است و بدین‌ترتیب نیازمند تلاشی مضاعف برای موفقیت خواهد بود. تسهیل شرایط یک زندگی عادی برای افراد توان‌یاب، درست همانند افراد عادی جامعه، آرمانی‌ست که از نگاه رجبلو در گذشته تنها در قامت یک رویا ظاهر می‌شد اما امروز به لطف ایده‌ای که یک سال پیش مطرح شد،‌ در شرایط متفاوتی به سر می‌بریم.

Introducing Tavanito Website

با استقبال افراد و رسانه‌های مختلف از این ایده، وب‌سایت توانیتو حالا به سرانجام خود رسیده و در پی بازگرداندن فرصت‌های از دست رفته جامعه معلولان به آنها و مناسب‌سازی محیط برای این دسته از افراد است. وحید رجبلو در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با توسعه پروژه توانیتو کارهای ساده زندگی در آینده، برای معلولان تبدیل به یک صحنه مبارزه نشود و این افراد توانایی جنگیدن برای کارهای بزرگ‌تر را داشته باشند.

Introducing Tavanito Website

سارا حلم‌زاده بنیان‌گذار و مدیر محصول توانیتو در ادامه این مراسم به معرفی وب‌سایت و خدمات آن پرداخت؛ حلم‌زاده، توانیتو را ابزاری برای دسترسی افراد با نیازهای خاص به نیازهای آنها توصیف نمود که این افراد می‌توانند هر شخصی از جامعه از افراد سالخورده و مصدومان گرفته تا افراد دارای معلولیت یا بیماری‌های خاص، بانوان باردار در شرایط استراحت مطلق و در کل هر فردی که در شرایط استفاده آسان از امکانات شهری قرار ندارد، را شامل شود. گستره وسیع این دسته از کاربران، طیف متنوعی را از افراد مطلع با دانش کامپیوتر بالا تا اشخاص سالخورده ناآشنا با مباحث کامپیوتری در بر می‌گیرد که ارائه سرویسی برای همگی آنها پیچیده‌گی بالایی را طلب می‌کند.

Introducing Tavanito Website

به گفته مدیر محصول توانیتو، این وب‌سایت با دو دسته کاربر مشخص روبروست که در دسته اول، خدمات‌گیرنده‌ها (همچون افراد معلول، افراد سالمند، مصدومان، افراد دارای بیماری‌های خاص و خانم‌های باردار) قرار می‌گیرند و دسته دوم fi خدمات‌دهنده‌های این وب‌سایت تعلق دارد. خدمات‌دهنده‌های سایت توانیتو طیف متنوعی را از پزشک، پیراپزشک، پرستار، مراقب، آرایشگر، خیاط، وکیل، معلم و ارائه‌دهنده هر نوع خدمات متناسب دیگر در بر می‌گیرد که با کمک توانیتو، امکان ارائه سرویس به افراد توان‌یاب را پیدا می‌کنند. حلم‌زاده در ادامه سخنان خود به شیوه ثبت‌نام در وب‌سایت توانیتو پرداخته و مراحل دریافت و ارائه سرویس از این طریق را توصیف نمود. افراد دریافت‌کننده خدمات در این وب‌سایت، برای ثبت‌‌نام، جدا از مدارک شناسائی و اطلاعات بیمه‌ای، توضیحاتی در رابطه با مشکلات و محدودیت‌های خود و نسخ پزشکی احتمالی را ارائه می‌نمایند اما ثبت‌نام سرویس‌دهنده‌گان توانیتو نیازمند طی مراحل بیشتری بوده و جدا از اخذ مدارک مختلفی از جمله مدارک شناسایی، مدارک شغلی و مدارک بیمه مسئولیت، نوع سرویس و کیفیت خدمات ارائه شده توسط این افراد را نیز به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

Introducing Tavanito Website

مدیر محصول توانیتو از آماده شدن نسخه آزمایشی اپلیکیشن توانیتو برای خدمات‌دهندگان خبر داد و ابراز امیدواری نمود که در طی چند روز آینده این اپلیکیشن به‌صورت رسمی در سایت در دسترس قرار گیرد. در این اپلیکیشن قابلیت‌های مشابه‌ای نسبت به وب‌سایت در نظر گرفته شده و در اینجا نیز امکان ثبت خدمات و مشاهده درخواست‌های وارده برای خدمات‌دهنده‌گان فراهم شده است. وب‌سایت توانیتو از آدرس tavanito.com در دسترس قرار دارد.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا