با خرید کمپانی نووارا نوکیا به پیکار مرورگرهای وب موبایل می پیوندد

نمایش خبر

تاریخ : 1389/1/7
برچسب‌ها : نووارا Novarra ، مرورگر Browser ، مرورگر ویژن Vision Browser ، نوکیا Nokia

واحد خبر mobile.ir : نوکیا -- بزرگترین سازنده گوشی موبایل در جهان -- در روز جمعه 26 مارس اعلام نمود به توافقی برای خرید صد درصد سهام کمپانی نووارا (Novarra) -- کمپانی خصوصی که مقر آن در شهر شیکاگو ایالات متحده آمریکا است -- دست یافته.

کمپانی نووارا با بیش از 100 کارمند در زمینه مرورگر و سرویس های موبایل فعال است و کمپانی های وریزون وایرلس، یاهو، آلتل، ترک سل، کوالکام، پالم و اسپرینت از جمله مشتریان و همکاران تجاری آن هستند. کمپانی نوکیا قصد دارد با یکپارچه سازی محصولات و سرویس های این کمپانی با گوشی های خود، کار با اینترنت را برای کاربران بهبود بخشد.

برخی تحلیلگران معتقدند خرید کمپانی اپرا هرچند با هزینه بیشتری همراه می بود اما می توانست گزینه مناسب تری برای نوکیا باشد. با این حال کمپانی نووارا نیز از فناوری مشابهی استفاده می کند که با افزایش روزافزون ترافیک شبکه های بی سیم اهمیت بیشتری می یابد.

اکثر قراردادهایی که اپراتورهای تلفن همراه با مشتریان منعقد می کنند، یا بر اساس میزان دانلود هزینه ارتباطات اینترنتی را محاسبه می کنند و یا با هزینه ثابت سقفی برای پهنای باند مصرفی اعمال می نمایند. برخی مرورگرهای وب موبایل -- مشابه مرورگر ویژن (Vision) متعلق به کمپانی نووارا -- قادرند با کمک فناوری های سمت ِ سرور اطلاعات را فشرده نموده و با کاهش پهنای باند مصرفی، مزیتی رقابتی برای گوشی های هوشمند بوجود آورند.

مرورگر ویژن -- بر خلاف مرورگرهای مورد استفاده در آیفون و اندروید -- مبتنی بر Webkit نیست و بنا به ادعای این کمپانی قادر به رندر نمودن سریعتر صفحات وب است. از دیگر ویژگی های این مرورگر می توان به پشتیبانی از فایل های فلش و فایلهای ویدیویی، پشتیبانی کامل از HTML همراه با جاوااسکریپت، آژاکس، RSS ، DHTML و ویجت های گوناگون و نیز مدیریت کلمات عبور اشاره نمود.

انتظار می رود مراحل قانونی تملک کمپانی نووارا توسط نوکیا در سه ماهه دوم سال 2010 به پایان برسد.

novarra_vision_browser



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا