عرضه نسخه 5 مرورگر اپرا مینی برای سیستم عامل اندروید

نمایش خبر

تاریخ : 1388/12/20
برچسب‌ها : اپرا Opera ، اپرا مینی Opera Mini ، مرورگر Browser ، اندروید Android

واحد خبر mobile.ir : کمپانی اپرا در روز پنج شنبه اعلام نمود که نسخه بتای ویرایش پنجم مرورگر وب اپرا مینی را برای گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید عرضه نموده است.

بنا به گفته این کمپانی نروژی نسخه بتای مرورگر Opera Mini 5 نیز همانند نسخه بتای این مرورگر که برای سیستم عامل های دیگر عرضه شده است اطلاعات را پیش از ارسال محتوا به گوشی  تا 90 درصد فشرده می سازد تا بدینوسیله مرور وب را برای گوشی هایی که از اتصال داده با پهنای باند پائین برخوردارند تسریع نماید.

از دیگر ویژگی های این نسخه بتا می توان به مرور وب با استفاده از پنجره های tab دار (Tabbed Browsing) و نیز ویژگی دیگری تحت عنوان "Speed Dial" نام برد که با استفاده از این ویژگی امکان دسترسی مستقیم به موارد برگزیده از طریق تصاویر کوچکی که بر روی صفحه شروع قرار می گیرند میسر می شود. همچنین بنا به گفته کمپانی اپرا با استفاده از مدیریت کلمات عبور می توان کلمات عبور را برای ایمیل ها، سایت های شبکه اجتماعی و بانکداری الکترونیکی ذخیره نمود.

Opera_Mini_5_Beta_Android_Tabs     Opera_Mini_5_Beta_Android

این نسخه بتا را می توان از طریق فروشگاه اندروید و یا رفتن به صفحه m.opera.com/next با استفاده از گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید دریافت نمود.

نسخه بتای Opera Mini 5 در اصل در ماه سپتامبر سال گذشته عرضه گردید و پیش از این برای گوشی های بلک بری، گوشی های دارای نسخه 5 یا 6 سیستم عامل ویندوز موبایل و گوشی هایی که قادر به اجرای برنامه های جاوا هستند ارائه شده بود. کمپانی اپرا همچنین در کنگره جهانی موبایل که در ماه فوریه برگزار گردید نسخه ای از این مرورگر را برای گوشی آیفون به معرض نمایش گذاشت.

واسط کاربر این مرورگر برای گوشی های موبایل با صفحه کلید متداول و نیز برای گوشی های هوشمند ِ دارای صفحه نمایش لمسی طراحی شده است. هرچند بنا به اظهار کمپانی اپرا از فناوری چند لمسی پشتیبانی نمی کند.

بنا به گفته کاترین جاکسون مدیر ارتباطات اپرا این کمپانی هنوز آمادگی تأیید زمان عرضه نسخه نهایی مرورگر Opera Mobile 5 را ندارد.

منبع : پی سی ورلد


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا