بخش دوم گزارش Distimo از بازی های موبایل - آماری در مورد بازی های فروشگاه App Store اپل

نمایش خبر

تاریخ : 1388/12/10
برچسب‌ها : بازی Game ، فروشگاه برنامه های اپل App Store ، بازی‌های آی او اس iOS Games ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : در ادامه بخش نخست گزارش Distimo در مورد بازیهای موبایل، بخش دوم این گزارش به بررسی دقیقتر انواع بازی های متداول، به تفکیک شاخه های این بازی ها می پردازد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می نمائید شاخه «پازل» بیشترین عناوین را در میان بازی ها به خود اختصاص داده است. پس از آن بازی های «اکشن و جنگی» و بازی های «آرکید (Arcade)» بیشترین عناوین را دارا هستند. کمترین تعداد بازی ها در میان شاخه های «کازینو»، «تاس»، «موسیقی»، «مسابقه» و «ایفای نقش» به چشم می خورد (کمتر از 2 درصد در هر شاخه).

Distimo Report January 2010 games per category

اما متوسط قیمت بازی ها بر اساس دسته بندی آنها در نمودار زیر نمایش داده شده است. بازی های شاخه «ایفای نقش» با متوسط قیمت 7.96 دلار گران قیمت ترین بازی ها محسوب می شوند. بازی های «ماجراجویانه» با متوسط قیمت 4.43 دلار رده دوم گرانترین ها را به خود اختصاص داده اند. بازی های اکثر شاخه های دیگر قیمتی بین 1.30 تا 2.60 دلار دارند.

Distimo Report January 2010 average game category prices

Distimo برای آنکه نشان دهد کدام شاخه های بازی بیشترین منفعت مالی را نصیب سازندگان می کنند درآمدزا ترین بازی ها را بر اساس شاخه تقسیم نموده است. همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می نمائید 22 درصد از درآمدزا ترین بازی ها در شاخه «اکشن و جنگی» انتشار یافته است و شاخه های «آرکید (Arcade)» و «ماجراجویانه» به ترتیب با 12 و 9 درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. هرچند شاخه «پازل» بیشترین عناوین بازی ها را دارا است اما تعداد کمی از این بازی ها در میان درآمدزا ترین بازی ها قرار دارند.

Distimo Report January 2010 most grossing games

درباره Distimo: کمپانی Distimo یک کمپانی خصوصی است که دفتر آن در هلند واقع است. تخصص این کمپانی ارائه گزارش ها و تحلیل ها در مورد فروشگاه های برنامه های کاربردی است تا تحلیل و حل مسائل این بازار تکه تکه را که آمار و اطلاعات بسیار متفاوت و پراکنده ای در مورد آن وجود دارد میسر سازد. برای اطلاعات بیشتر به سایت این کمپانی مراجعه نمائید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا