HTC از گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید گوگل و ویندوز موبایل مایکروسافت رونمایی نمود

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1388/11/29
برچسب‌ها : اندروید Android ، ویندوز موبایل Windows Mobile ، گوشی موبایل Mobile Phone ، گوگل Google ، HTC HD2 ، HTC Legend ، HTC HD mini ، اچ تی سی HTC ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : تصاویر خبری که پیش از این از گوشی های هوشمند جدید کمپانی HTC به بیرون درز کرده بود نتوانست  شور و اشتیاق هواداران را در کنگره جهانی موبایل امسال در بارسلونا کاهش دهد. گوشی HD Mini مبتنی بر ویندوز موبایل خواهد بود و گوشی هوشمند مملو از سرگرمی HD2 -- که امسال در ایالات متحده بطور انحصاری از طریق اپراتور T-Mobile عرضه خواهد شد -- نیز از سیستم عامل مایکروسافت استفاده خواهد کرد [گوشی HD2 پیش از این در بازارهای خارج از ایالات متحده عرضه شده است].

گوشی های هوشمند Desire و Legend نیز آخرین نسخه سیستم عامل منبع باز گوگل یعنی نسخه 2.1 اندروید را اجرا خواهند نمود. تمامی این گوشی ها از ویژگی های برجسته ای برخوردار بوده و از فناوری صفحه نمایش لمسی استفاده می کنند.

 

گوشی HTC HD2

با دارا بودن صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچی با رزولوشنی بالا، این گوشی فوق باریک نخستین گوشی مبتنی بر ویندوز موبایل است که از صفحه نمایش لمسی خازنی بهره می برد. گوشی HD2 از پردازنده موبایل 1 گیگاهرتزی کوالکام به نام Snapdragon استفاده کرده و امکان زوم نمودن و تغییر اندازه وب سایت ها، فایل های آفیس مایکروسافت، مستندات PDF و تصاویر را با حرکت نیشگون گونه نوک انگشتان برای کاربر فراهم می آورد.

HTC HD2 

رویکرد ارتباطی مردم-محور HTC یک صفحه تماس واحد را به ارمغان آورده که تک تک ارتباطات فرد را صرف نظر از این که از تماس تلفنی، متن، بروز شدن وضعیت فیس بوک و یا ایمیل استفاده شده باشد نمایش می دهد. کاربر در حالی که مشغول ارسال ایمیل است می تواند با فشردن کلید call به مکالمه بپردازد. HTC همچنین نسخه جدیدی که مبتنی بر ویندوز است را از برنامه توئیتر خود یعنی HTC Peen  بر روی این گوشی قرار داده و کاربر می تواند تصاویر گرفته شده توسط دوربین 5 مگاپیکسلی این گوشی را بر روی فیس بوک یا توئیتر به اشتراک گذارد.

HTC HD2

گوشی HTC Legend

این گوشی بر مبنای واسط کاربر تازه بهبود یافته HTC Sense ساخته شده که دارای ویجتی به نام HTC Friend Stream است که تمامی ارتباطات شبکه اجتماعی کاربر منجمله فیس بوک، توئیتر و فلیکر را بصورت جریان سازمان یافته ای از بروزرسانی ها در یکجا گرد می آورد. گوشی مبتنی بر اندروید Legend دارای یک صفحه نمایش لمسی AMOLED HVGA به قطر 3.2 اینچ و یک جویستیک نوری است. این گوشی در ماه آوریل از طریق اپراتور وودافون در اروپا عرضه خواهد شد.

HTC Legend

باطری گوشی Legend برای شبکه هایWCDMA تا 440 دقیقه و برای شبکه های GSM تا 490 دقیقه مکالمه را میسر میسازد. زمان استندبای این گوشی نیز برای شبکه های یاد شده به ترتیب 560 ساعت و 440 ساعت است. همچنین این گوشی دارای یک اسلات توسعه برای کارت حافظه microSD است که سازگار با SD2 می باشد.

HTC Legend

گوشی HTC Desire

گوشی Desire دارای یک صفحه نمایش لمسی AMOLED به قطر 3.7 اینچ، پردازنده 1 گیگاهرتز Snapdragon کوالکام و واسط کاربر Sense است. این گوشی مجهز به 10.1 Adobe Flash خواهد بود. همچنین انتظار می رود که این گوشی مجهز به رادیو FM، نسخه 2.1 اندروید، GPS با آنتن داخلی و چهار حسگر (حسگر مجاورت (Proximity Sensor)، حسگر نور محیط، G-Sensor (شتاب سنج) و قطب نمای دیجیتال) باشد.

HTC Desire

گوشی Desire همچنین دارای اتصال بلوتوث 2.1 بوده و امکان استفاده از پروتوکل FTP برای انتقال فایل و PBAP برای دسترسی به دفترچه تلفن از طریق کیت داخل ماشین را فراهم می آورد. همانند گوشی Legend، گوشی Desire دارای یک جویستیک نوری است. نسخه جدید واسط کاربر Sense همچنین دارای یک برنامه و ویجت ویژه خواندن اخبار است و به منظور دسترسی سریع به صفحات خاص، امکان نمایش هفت تصویر کوچک در کنار هم از این صفحات (seven-screen "Leap" thumbnail view) در آن تعبیه شده است. دارا بودن یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و مجهز به فلَش از دیگر ویژگی های این گوشی است.

HTC Desire

گوشی HD Mini

فرم جمع و جور گوشی HD Mini مانع از سهولت استفاده این گوشی ویندوزی مبتنی بر واسط کاربری Sense نیست. با باز کردن درب پشتی این گوشی غافلگیر خواهید شد چرا که اجزای داخلی آن با طراحی شیک، همگی با رنگی زرد خودنمائی می کنند. چفت های دقیقی که برای سرهم نمودن این گوشی بکار رفته از بیرون قابل رؤیت بوده و نشان از سطح بالایی از هنرمندی در طراحی و ساخت این گوشی دارد.

HTC HD Mini

همانند گوشی HTC HD2، گوشی HTC HD Mini نیز بر روی ارتباطات مردم-محور متمرکز بوده و از یکپارچگی کاملی با برنامه  Outlook برخوردار است. این گوشی همچنین به برنامه توئیتر مبتنی بر ویندوز HTC Peep مجهز می باشد. گوشی HD Mini به منظور نمایش، زوم نمودن و تغییر اندازه وب سایت ها، فایل های آفیس مایکروسافت، مستندات PDF و تصاویر، به صفحه نمایش لمسی خازنی  مجهز است. بنا به گفته کمپانی HTC، گوشی HD Mini در بازارهای اصلی اروپا در ماه آوریل به مشتریان عرضه خواهد شد. 

HTC HD Mini

منبع : eWeek.com