رکوردشکنی در فروش گوشی های هوشمند

نمایش خبر

تاریخ : 1388/11/17
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، ریسرچ این موشن Research In Motion (RIM) ، آی دی سی IDC ، نوکیا Nokia ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، بلک بری BlackBerry ، اچ تی سی HTC ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : بنا به گزارشی از IDC که در هفته گذشته منتشر شد، فروشندگان به رکورد فروش 54.5 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2009 دست یافتند که این میزان فروش 39 درصد بیش از 39.2 میلیون گوشی هوشمند فروخته شده در سه ماهه مشابه سال 2008 است.

بنا به گفته IDC چهار فروشنده از میان پنج فروشنده برتر گوشی هوشمند رکورد فروش سه ماهه گوشی های خود را ارتقاء دادند.

کمپانی اپل با افزایش 98 درصدی فروش گوشی هوشمند آیفون خود نسبت به سه ماهه چهارم سال 2008 توانست رتبه خود را در میان فروشندگان گوشی هوشمند بهبود بخشد. هم اکنون اپل از نظر تعداد فروش گوشی هوشمند بعد از نوکیا و ریسرچ این موشن (سازنده گوشی های بلک بری) که مدت هااست رهبری بازار را در دست دارند رتبه سوم را در اختیار دارد.

رامون لیاماس یکی از تحلیلگران IDC اظهار داشت که حرکت فروشندگان در جهت کاهش قیمت ها کمک کرد تا «مجموعه شرایط ایده آلی برای رساندن فروش به یک حدنصاب جدید فراهم گردد.» IDC می افزاید ظهور سیستم عامل های اندروید گوگل و WebOS پالم با فراهم آوردن کارآیی بالاتر برای کاربران تأثیر بسزایی بر روی فروش گوشی های هوشمند در سال 2009 داشت.

در طول سال 2009 فروشندگان موفق به فروش 174 میلیون گوشی هوشمند شدند که این رقم نسبت به 151 میلیون گوشی هوشمند فروخته شده در سال 2008 رشدی 15 درصدی را نشان می دهد. بنا به گزارش IDC گوشی های هوشمند روی هم رفته 15 درصد تمامی گوشی های فروخته شده در سال 2009 را به خود اختصاص دادند که که نسبت به 12.7 درصد سال 2008 افزایش سهم فروش این گوشی ها را نشان می دهد.

Smartphones

این مؤسسه تحلیلگر هفته گدشته آمار فروش سه ماهه چهارم تمامی فروش های گوشی موبایل را منتشر نموده است.

IDC انتظار دارد که افزایش تقاضا برای گوشی های هوشمند منجر به رکورد فروش جدیدی در سال 2010 بشود، خصوصاً با در نظر گرفتن این که باید منتظر ارتقاء سیستم عامل های سیمبیان و ویندوز موبایل در این سال نیز باشیم.

در طول سال 2009 کمپانی نوکیا با فروش 67.7 میلیون گوشی هوشمند بیشترین میزان فروش گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داد و در پایان سال توانست 39 درصد سهم بازار را از آن خود کند. فروش 34.5 میلیون گوشی هوشمند توسط کمپانی RIM در سال 2009 سهمی 20 درصدی از این بازار را برای این کمپانی به ارمغان آورد. کمپانی اپل نیز با سهمی 14 درصدی و فروش 25 میلیون گوشی هوشمند رتبه سوم بازار گوشی های هوشمند را بدست آورد.

اچ تی سی و سامسونگ نیز در نهایت به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم را در دِربی بازار گوشی های هوشمند به خود اختصاص دادند. هر یک از این کمپانی ها با فروش کمتر از 8 میلیون گوشی هوشمند در طول سال 2009، این سال را با سهم بازاری کمتر از 10 درصد به پایان رساندند.

کمپانی موتورولا پس از یک غیبت یک ساله، با نخستین نمایش خود جزو پنج فروشنده برتر گوشی هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2009 بود و در این سه ماهه توانست رتبه چهارم را پس از نوکیا، RIM و اپل کسب کند (رتبه سالانه موتورولا پائینتر بوده است.)

منبع : پی سی ورلد


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا