ال جی علی رغم قرارداد ویندوز موبایل، بر روی اندروید شرط بندی می کند

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1388/10/26
برچسب‌ها : اندروید Android ، ویندوز موبایل Windows Mobile ، گوگل Google ، گوشی هوشمند Smartphone ، ال جی LG ، مایکروسافت Microsoft

واحد خبر mobile.ir : در غیاب نسخه جدید ویندوز موبایل، کمپانی ال جی اظهار داشت که در نظر دارد علی رغم تعهد اخیرش برای آنکه در درجه نخست از سیستم عامل موبایل مایکروسافت استفاده نماید، سیستم عامل اندروید را بر روی بیش از نیمی از گوشی های هوشمند خود مورد استفاده قرار دهد.

در روز چهارشنبه ال جی اظهار نمود که حداقل 10 گوشی از 20 گوشی هوشمندی که امسال قصد معرفی آنها را دارد مبتنی بر اندروید خواهند بود. بقیه گوشی ها از ویندوز موبایل و لینوکس استفاده خواهند نمود. ال جی در بیانیه ای اظهار داشت که بطور ویژه امید زیادی به گوشی های اندروید دارد.

کمپانی ال جی کمتر از یک سال پیش گفته بود که این کمپانی ویندوز موبایل را به پلتفرم نرم افزاری اصلی گوشی های موبایل خود برای چهار سال آینده -- البته نه بصورت انحصاری -- بدل خواهد کرد. این کمپانی همچنین گفته بود که قصد دارد 50 گوشی مبتنی بر ویندوز موبایل را در طول این دوره زمانی ارائه کند، و از آن جمله 25 گوشی را در سال 2012 ارائه خواهد کرد.

اما مایکروسافت در رقابتی نمودن ویندوز موبایل در چشم انداز جدید گوشی های هوشمند که نخستین بار توسط گوشی آیفون تعریف شد، به آهستگی عمل نموده است. در شرایطی که ویندوز موبایل دچار رکود گشته و سهم بازار را از دست داده، اندروید به حرکت در آمده و قوت گرفته است. انتظار می رود مایکروسافت امسال (سال 2010) نسخه 7 ویندوز موبایل را عرضه نماید.

Scott Ahn

تصویر بالا:  اسکات آن رئیس بخش گوشی موبایل کمپانی ال جی در کنفرانس خبری در سئول

 در این اثنا در حدود 20 گوشی اندروید توسط سازندگان مختلف سخت افزارعرضه شده است. به نظر نمی رسد که عرضه گوشی Nexus One که توسط کمپانی HTC ساخته شد و منحصراً بصورت آنلاین بوسیله گوگل فروخته می شود ال جی را دلسرد کرده باشد. برخی ناظران گمان می کنند که تصمیم گوگل مبنی بر فروش گوشی توسط خودش ممکن است سازندگان دیگر را از انتخاب اندروید منصرف کند.

مایکروسافت در بیانیه ای اظهار داشت که این شرکت در حال همکاری با ال جی در «پایه ریزی برای افزایش ابعاد فعالیت» بوده است. «ما از سابقه طولانی ارتباط خود با ال جی بسیار مفتخریم و نگاهی رو به جلو برای عرضه تعدادی از گوشی های جدید به بازار در سال 2010  داریم.»

بر اساس تحقیق مؤسسه IDC، کمپانی ال جی سومین سازنده بزرگ گوشی موبایل (از نظر تعداد گوشی تولیدی) است، اما این کمپانی هنوز به کسب مقامی در میان 5 تولید کننده برتر گوشی های هوشمند نائل نشده. این کمپانی آرزوهای بلندی در سر دارد. در روز چهارشنبه ال جی اظهار نمود که امیدوار است در سال 2012 به سهمی دو رقمی از بازار گوشی های هوشمند دست یابد. بنا به گفته IDC در حال حاضر کمپانی سامسونگ با 1.3 درصد سهم بازار رتبه پنجم را در میان سازندگان گوشی های هوشمند در اختیار دارد.

منبع : پی سی ورلد