قوت گیری شایعات با آزمون گوشی جدید توسط کارمندان گوگل

نمایش خبر

تاریخ : 1388/9/24
برچسب‌ها : گوگل Google ، HTC Google Nexus One ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : غول جستجو سرنخ های تازه ای از قصد خود برای عرضه گوشی موبایل آنلاک شده را نمایان نمود.

گوگل به کارمندان خود اجازه داد تا گوشی جدیدی را که ممکن است تا ماه آینده به مشتریان عرضه شود مورد ارزیابی و آزمون قرار دهند. این گوشی می تواند نخستین یورش گوگل به کسب و کار فروش گوشی های موبایل قلمداد گردد.

غول جستجوی اینترنت پیش از این نیز سیستم عامل اندروید را عرضه نموده بود که بر روی گوشی هایی که توسط اپراتورهای بزرگ تلفن همراه منجمله Sprint ،Verizon و T-Mobile فروخته می شوند نصب شده است. اما گزارش های ارائه شده توسط وبلاگ نویسان و اخبار جدید حاکی از قوت گرفتن این احتمال است که گوگل قصد دارد گوشی موبایل "آنلاک شده" خودش را -- که می تواند با بیش از یک سرویس دهنده موبایل کار کند -- به فروش برساند.

اگر قراردادی که مصرف کنندگان را مجبور به استفاده از تنها یک اپراتورنماید در میان نباشد، مشتریان این امکان را در اختیار خواهند داشت که  بدنبال سرویس های موبایل ارزانتر گشته و اگر سرویسی با شرایط مناسبتر و ارزانتر پیدا کردند اپراتور سرویس دهنده موبایل خود را تغییر دهند.

گوشی های متداول دیگر (معمولاً در آمریکا) تنها از طریق یک اپراتور عرضه می شوند. بطور مثال مصرف کنندگانی که خواهان خرید گوشی آیفون هستند چاره ای ندارند جز آنکه یک قرارداد چندساله با اپراتور AT&T منعقد کنند.

GooglePhone

"چارلز گلوین" تحلیلگر مؤسسه "فورستر ریسرچ" می گوید: «اگر اپراتورها این وفاداری کاذب که از الزامات  قرارداد است را در اختیار نداشته باشند مجبور خواهند شد بر روی چیزهایی که واقعاً منافع مشتریانشان را در پی دارد تمرکز کنند.»

اما تبعیت نکردن از این مدل قرارداد چالش هایی را برای گوگل بدنبال خواهد داشت. یکی از مزایای عقد قراردادهای پرهزینه با اپراتورها این است که مشتریان می توانند یک گوشی جدید را با قیمتی بسیار پائینتر خریداری کنند. بطور مثال گوشی Motorola Droid -- یک گوشی پرطرفدار جدید که از نرم افزار گوگل استفاده می کند -- اگر از طریق کمپانی Verizon به همراه یک قرارداد دو ساله خریداری شود 200 دلار قیمت خواهد داشت، اما بدون قرارداد برای خرید آن باید 500 دلار پرداخت نمود. اگر گوگل هم برای گوشی احتمالی خود بخواهد چنین تخفیفی در نظر بگیرد باید راه هایی را برای تعدیل هزینه های تولید گوشی ها بیابد.

بنا به گفته "گلوین" اگر استراتژی های گذشته گوگل را در نظر داشته باشیم در می یابیم که ممکن است این کمپانی بدنبال کاهش قیمت گوشی خود از طریق تبلیغات باشد. این کمپانی که تقریباً تمامی 22 میلیارد دلار درآمد سالانه خود را از طریق کسب و کار تبلیغات آنلاین بدست می آورد به ارائه سرویس های رایگان به مصرف کنندگان شهره است -- سرویس هایی مثل جستجوی وب، ویدیوی آنلاین و نقشه -- و در ازای جلب توجه و علاقه مشتریان، از تبلیغ کنندگان پول دریافت می کند.

ماه گذشته گوگل 750 میلیون دلار پرداخت نمود تا شرکت Admob را که سازنده فناوریی است که تبلیغات را در هزاران برنامه گوشی موبایل جای می دهد  تصاحب کند.  سیستم عامل اندروید گوگل نیز پیش از این حداقل بر روی ده ها نوع گوشی ساخته شده توسط سازندگانی مثل موتورولا و سامسونگ اجرا می شود.

 اما وبلاگ نویسان در روز دوشنبه ادعا نمودند که این کمپانی ِ HTC است که "گوشی گوگل" را که شایعه آن بر سر زبان ها افتاده و اکنون توسط کارمندان این کمپانی در ماونتین ویو کالیفرنیا در حال تست است می سازد. مستنداتی که پیش از این کمپانی HTC در اوایل این ماه  برای کمیسیون ارتباطات فدرال ارسال نموده نشان دهنده گوشی جدیدی با نام Nexus One است.

هر چند در این مستندات ذکری از گوگل به میان نیامده و این کمپانی نیز در مورد مشخصات این گوشی جدید اظهار نظری ننموده است.

خواه گوشی جدید گوگل صنعت بی سیم را یک شبه تغییر دهد یا نه، علاقه این کمپانی به گوشی های هوشمند، منطبق بر خط مشی این کمپانی در ارتباط با روندی شتابان است: در ماه ها و سال های پیش رو، مشتریان در سراسر جهان بیش از پیش به جای دسترسی به مجموعه سرویس های گوگل از طریق کامپیوترهای شخصی، از طریق گوشی های موبایل به این سرویس ها دسترسی خواهند یافت.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا