برنامه فتوشاپ کمپانی ادوبی برای اندروید عرضه شد

نمایش خبر

تاریخ : 1388/8/17
برچسب‌ها : فتوشاپ Photoshop ، اندروید Android ، ادوبی Adobe ، فروشگاه برنامه های اندروید Android Marketplace

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ادوبی سیستمز روز جمعه برنامه جدید فتوشاپ مخصوص سیستم عامل اندروید را معرفی نمود. این برنامه به کاربران این امکان را می دهد که از طریق گوشی موبایل خود به ویرایش عکس هایشان پرداخته و به کلکسیون عکس های آنلاین خود بر روی Photoshop.com دسترسی یابند.

نسخه اندروید برنامه فتوشاپ درست یک ماه پس از عرضه نسخه آیفون و آیپاد تاچ اپل ارائه می شود. برنامه ارائه شده برای آیفون و آیپاد تاچ به سرعت توانست جایگاه نخست برنامه های رایگان را در فروشگاه برنامه های اپل به خود اختصاص دهد و در مدت زمان یک هفته پس از عرضه، میلیون ها کاربر آنرا دانلود کردند.

نسخه ارائه شده برای اندروید مشابه  نسخه آیفون/آیپاد از واسط کاربر ساده ای برای ویرایش تصاویر  برخوردار است. هر دوی این نسخه ها به کاربر این امکان را می دهند که با لغزاندن انگشت بر روی صفحه نمایش تصویر را ویرایش نموده و در ضمن کاربر می تواند هر تغییری را که اعمال می کند undo نماید. همچنین امکانات پایه ای ویرایش عکس نظیر چیدن بخشی از تصویر، دوران، معکوس نمودن و نیز تنظیم نوردهی و تغییر نوع رنگ و غلظت رنگ وجود دارد. کاربران اندروید علاوه بر این از امکان دیگری که کاربران آیفون/آیپاد هنوز آنرا در اختیار ندارند برخوردارند و آن عبارت است از مستقیم سازی تصویر در مقابل یک Grid.

Adobe Photoshop for Android

و اما خبر بد: کاربران اندروید از نسخه ای با کمی قابلیت های پائینتر نسبت به کاربران آیفون و آیپاد باید استفاده کنند. نسخه اندروید فاقد منویی است که انواع و اقسام فیلترهای مخصوص جلوه های تصویری را در خود جای داده و می تواند یکی از لذت بخش ترین جنبه های استفاده از این برنامه باشد. این نسخه همچنین فاقد ابزار sketch است که قابلیت اضافه نمودن جلوه تصویری کارتونی را بر روی تصاویر فراهم می آورد.

یک ویژگی که می تواند کاستی های نسخه اندروید را تا حدی جبران نماید وجود آپلودکننده خودکار است که قادر است عکس هایی که شما توسط گوشی اندروید خود می گیرید را به سیستم دخیره سازی ابری Photoshop.com ارسال کند. کاربران تنها باید گزینه مربوطه را در برنامه فعال نمایند و پس از آن صرف نظر از این که برنامه در حال اجرا است یا نه، عکس های گرفته شده به طور خودکار ارسال می شوند. تنها مورد منفی این است که دقیقاً همانند نسخه آیفون/آیپاد شما می توانید تنها برای عکس هایی که بصورت محلی (بر روی خود گوشی) ذخیره شده اند به مد ویرایش برنامه فتوشاپ وارد شوید.

برنامه فتوشاپ مخصوص اندروید را می توانید هم اکنون در فروشگاه ویژه برنامه های اندروید (Android Marketplace) بیابید. در تصویر زیر هم بارکد این برنامه نشان داده شده است که با استفاده از آن می توانید بدون تایپ کردن مستقیماً برنامه را بیابید.

barcode

منبع : cnet news


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا