روایت تصویری از سیستم هدایت خودرو گوگل برای گوشی های هوشمند

نمایش خبر

تاریخ : 1388/8/7
برچسب‌ها : سیستم هدایت خودرو ، سیستم ناوبری ، گوگل Google ، Google Maps Navigation ، جی پی اس GPS ، نقشه

واحد خبر mobile.ir : گوگل در روز 28 اکتبر نسخه بتای سیستم هدایت خودرو از طریق نقشه را  تحت عنوان Google Maps Navigation برای گوشی های موبایل مبتنی بر نسخه 2 سیستم عامل اندروید - منجمله گوشی Droid موتورولا -- معرفی نمود.

این سیستم در اصل یک سیستم ناوبری GPS متصل به اینترنت است که از اتصال اینترنت تلفن همراه استفاده کرده و آخرین نقشه ها و اطلاعات تجاری را دریافت نموده و به کاربر ارائه می کند.

سیستم هدایت خودرو گوگل بخشی از سیستم نقشه های گوگل برای موبایل (Google Maps for Mobile) است و در حال حاضر  تنها در ایالات متحده آمریکا عرضه شده است.

 

از ویژگی های این سیستم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

جستجو بوسیله عبارات انگلیسی: نیازی به دانستن آدرس نیست. شما می توانید با استفاده از نام واحد تجاری یا حتی نوع واحد تجاری مقصد خود را یافته و به سیستم نشان دهید.

Google Maps Navigation - Navigate to Search Results

جستجو از طریق گفتار: بجای تایپ کردن می توانید مقصد مورد نظرتان را بوسیله گفتار به سیستم بگویید. مثلاً به انگلیسی بگویید: «برو به موزه جوانان در سان فرانسیسکو. Navigate to the de Young Museum in San Fransisco»

Google Maps Navigation - Search By Voice

مشاهده ترافیک: نشانگر روی صفحه بر اساس شرایط ترافیکی مسیر به رنگ های سبز، زرد یا قرمز در می آید.

Google Maps Navigation - Traffic View

جستجو در طول مسیر: شما می توانید به انجام جستجو در طول مسیر برای یافتن واحدهای تجاری از نوع خاص بپردازید و یا لایه های نقشه مرتبط با موارد پر کاربردی مثل پمپ بنزین ها، رستوران ها یا پارکینگ ها را فعال نمایید.

Google Maps Navigation - Search Along Route

نمایش ماهواره ای: می توانید مسیر حرکت خود را بصورت تصویری که بر روی تصویر ماهواره ای سه بعدی حاصل از تصویر برداری هوایی گوگل قرار گرفته مشاهده کنید.

Google Maps Navigation - Satellite View

Google Maps Navigation - Satellite View

نمایش خیابان: هنگام پیچیدن و تغییر مسیر می توانید تصویر مربوطه را بصورت تصویری که بر روی تصاویر نمایش خیابانی (Street View) گوگل قرار گرفته مشاهده کنید. هنگامی که به مقصد نزدیک می شوید سیستم هدایت بصورت خودکار نمایش خیابانی را نشان می دهد.

Google Maps Navigation - Street View

استفاده از جای گوشی داخل ماشین: برای برخی از گوشی ها، قرار دادن گوشی در جای گوشی نصب شده در داخل ماشین باعث فعال شدن مد عملیاتی خاصی می شود (Car dock mode) که با توجه به فاصله گوشی با راننده، استفاده از گوشی را برای وی آسان می سازد.

Google Maps Navigation - Car Dock Mode



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا