رونمائی از سامسونگ گلکسی S9 و S9 ‌پلاس در بازار ایران

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/12/20        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، گوشی هوشمند Smartphone ، Samsung Galaxy S9 ، Samsung Galaxy S9+ ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : گلکسی S9 و گلکسی S9+ جدیدترین پرچمداران شرکت سامسونگ صبح امروز در مراسمی در محل بازار چارسوی تهران به صورت رسمی به بازارهای داخلی کشور عرضه شدند. S9 و S9+ تنها دو هفته پیش در روز 25 فوریه 2018 (6 اسفند 1396) در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته شدند و این بار با حداقل تأخیر در دسترس کاربران داخلی نیز قرار گرفتند. تغییرات اصلی این نسل نسبت به گلکسی S8 و S8 پلاس سال گذشته به میزان زیادی در حوزه تصویر و دوربین رخ داده و افزوده شدن دوربین دوم در S9 پلاس و قابلیت اسلوموشن 960 فریم در ثانیه‌ای در هر دو دوربین از جمله برجسته‌ترین نکات قابل ذکر در این مورد به حساب می‌آید. طراحی این دو گوشی البته با تغییر زیادی روبرو نشده است.

Samsung Galaxy S9 Galaxy S9 Plus Launch Ceremony in Iran

بام سوک هانگ، مدیر سامسونگ در ایران نخستین سخنران این جلسه خبری بود که در ابتدای سخنان خود ضمن خوشامدگوئی به حضار و تبریک سال نو، به اهمیت جامعه ایران برای این برند اشاره کرد و اینگونه ادامه داد : «جامعه ایران و خانواده دوست‌داشتنی ما در اینجا بسیار برای‌مان اهمیت دارند و این مسئله در تک‌تک اقدامات ما مشهود است از معرفی پیشرفته‌ترین محصولات‌مان به ایران حتی زودتر از بسیاری بازارهای بزرگ دنیا گرفته تا انجام انواع فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی مانند کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه، کمپین‌های موفق محیط ‌زیستی، تاسیس مرکز پیشرفته فناوری سامسونگ-امیرکبیر یا راه‌اندازی آکادمی مهندسی و افتتاح کتابخانه‌های صوتی برای نابینایان همگی احترام ویژه ما به جامعه، هنر و فرهنگ ایران را نشان می‌دهد».

Samsung Galaxy S9 Galaxy S9 Plus Launch Ceremony in Iran

هانگ در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر ویژگی‌های تصویری S9، این مدل را واجد دوربینی «فوق‌العاده که به شما اجازه برداشت همه لحظات زندگی را می‌دهد» و «محصولی که شما را قادر به انجام کارهای ناممکن می‌کند» دانست.

علیرضا توسلی، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ دومین سخنران این جلسه خبری بود که به توضیح فعالیت‌هائی در مورد سامسونگ‌موبایل در بازار ایران پرداخت. توسلی ارائه بلافاصله گوشی‌های S9 و S9 پلاس در بازارهای داخلی ایران را نشانه توجه برند سامسونگ به بازار ایران و کاربران آن دانست و در مورد مطرح شدن این دو گوشی به عنوان اولین اسمارت‌فون‌های مشمول طرح رجیستری برند سامسونگ در ایران گفت : «S9 و S9 پلاس همچنین اولین محصولات سامسونگ هستند که مشمول طرح ثبت شناسه گوشی یا همان طرح رجیستری شدند و ... در حال حاضر سامسونگ بیش از 50 درصد سهم بازار تلفن همراه ایران را [در اختیار] دارد و این پیشتازی برای ما مسئولیت‌های مضاعفی را هم آورده و ... ما به این وظایف واقف هستیم و نسبت به توقعات به‌جای کاربران ایرانی و نهادهای حاکمیتی خود را متعهد به میان‌داری برای تغییر کلی فضای کسب و کار تلفن همراه و یک تجارت سالم می‌دانیم».

Samsung Galaxy S9 Galaxy S9 Plus Launch Ceremony in Iran

توسلی در ادامه، اجرای طرح رجیستری را باعث شفافیت در زنجیره توزیع، ایجاد یک نرخ همگن در سراسر کشور و اشراف بر شبکه فروش دانست و در رابطه با نگرانی‌های مطرح شده در مورد تأمین کالا و افزایش قیمت محصولات سامسونگ با اجرای طرح رجیستری اینگونه ادامه داد :‌ «در یک گام بلند و راهبردی تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از کمبود محصول در بازار از سه‌ توزیع‌کننده بزرگ که در حال حاضر محصولات سامسونگ را توزیع می‌‌کنند به 30 عامل فروش برسیم». به گفته توسلی این مسئله تنها برای تسریع در تأمین کالا در بازار رخ داده و در بخش خدمات پس‌ از فروش شرایط کماکان به روال قبل است.

خدمات VIP شرکت سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی S9 و S9 پلاس به گفته مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ شامل کاربرانی خواهد شد که گوشی خود را تا پایان خرداد 1397 خریداری کرده و با ارسال شناسه یا IMEI آن به مرکز خدمات سامسونگ،‌ دستگاه خود را فعال کنند؛ این کاربران می‌توانند از این خدمات تا پایان سال 1397 بهره‌مند شوند. به گفته توسلی، پیش‌فروش دو پرچمدار جدید سامسونگ همزمان با بازارهای جهانی از دهم اسفند 1396 در ایران آغاز شده و برای اولین بار علاوه بر فضای مجازی، این پیش‌فروش در فروشگاه‌های منتخب سامسونگ نیز به صورت آفلاین انجام شد. به گفته این مدیر سامسونگ این دو گوشی از روز گذشته در اختیار کاربرانی که این مدل را پیش‌خرید کرده‌اند قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه خبری، ویژگی‌های کلیدی و اصلی دوربین گلکسی S9 و گلکسی S9+، پرچمداران جدید سامسونگ توسط بیتا فتحعلی، مدیر بازاریابی موبایل این برند معرفی شد. فتحعلی در ابتدای سخنان خود به بازآفرینی مجدد دوربین در این دو پرچمدار اشاره کرده و مواردی همچون چگونگی منطبق کردن دوربین همچون چشم انسان با محیط اطراف و کاهش سرعت گذر زمان را به عنوان چالش‌های طراحی دوربین این دو مدل عنوان کرد.

Samsung Galaxy S9 Galaxy S9 Plus Launch Ceremony in Iran

دیافراگم دوربین در این دو گوشی مثل چشم انسان خود را با محیط اطراف منطبق کرده و همچون چشم که در نور زیاد مردمک آن کوچک‌تر شده و در نور کم مردمک باز می‌شود در گلکسی S9‌ نیز این قابلیت وجود دارد و دیافراگم دوگانه دوربین خود را با نور محیط تنظیم می‌کند. ارائه یک پردازنده مجزا برای دوربین با افزایش چهار برابری سرعت تجزیه و تحلیل تصاویر و حضور دوربین‌های دوگانه برای سری گلکسی S سامسونگ دو نکته مورد اشاره دیگر در رابطه با بخش تصویری این دو دوربین از نگاه مدیر بازاریابی موبایل این برند را تشکیل می‌ًدادند.

دامون بقراط، مدیر آموزش بخش موبایل دفتر سامسونگ در انتهای این مراسم به معرفی برخی دیگر از مشخصات این دو پرچمدار پرداخت. ساخت آواترهای زنده با واقعیت افزوده (AR) و با کمک دوربین دستگاه که با فرمت GIF ساخته شده و قابلیت ارسال به گوشی‌های مختلف را خواهند داشت از جمله این موارد بودند.

Samsung Galaxy S9 Galaxy S9 Plus Launch Ceremony in Iran

امکان ترجمه متون مختلف با کمک دستیار هوشمند بیکسبی، افزایش روشنائی صفحه‌نمایش، حضور دو اسپیکر استریو با بهینه‌سازی AKG برای ایجاد «40 درصد صدای بهتر» و قابلیت امنیتی اسکن هوشمند با ترکیب اسکن چشم و اسکن چهره دیگر ویژگی‌های مورد اشاره دامون بقراط در این قسمت را تشکیل می‌دادند.

Samsung Galaxy S9 Galaxy S9 Plus Launch Ceremony in Iran

 

Samsung Galaxy S9 Galaxy S9 Plus Launch Ceremony in Iran

گلکسی S9 و گلکسی S9+ در سه‌رنگ مشکی، خاکستری تیتانیوم و رنگ جدید بنفش یاسی به بازار ایران عرضه خواهند شد.