نهاد تلویزیون آمریکا استاندارد موبایل را تصویب نمود

نمایش خبر

تاریخ : 1388/7/28
برچسب‌ها : کمیته سیستم های تلویزیونی پیشرفته ATSC ، تلویزیون دیجیتال DTV ، تلویزیون موبایل Mobile TV ، آمریکا USA

واحد خبر mobile.ir : کمیته سیستم های تلویزیونی پیشرفته (Advanced Television Systems Committe یا ATSC) که بر استانداردهای تلویزیون در آمریکا نظارت می کند روز جمعه اعلام نمود که استانداردی را برای پخش دیجیتال موبایل تصویب نموده است.

استاندارد DTV موبایل ATSC به ایستگاه های تلویزیون محلی اجازه می دهد برای وسایل موبایل بر روی فرکانس هایی که قبلاً در اختیار دارند پخش تلویزیونی انجام دهند. مصرف کنندگان این امکان را خواهند داشت که برنامه های پخش شده را بر روی لپ تاپ ها، تلویزیون های دستی، سیستم های سرگرمی داخل خودرو و نیز گوشی های موبایل دریافت نمایند.

 تلویزیون موبایل (Mobile TV) در برخی از کشورهای دیگر نظیر ژاپن و کره جنوبی در مقایسه با آمریکا از توفیق بیشتری برخوردار بوده است. کمپانی های سامسونگ الکترونیکس و ال جی الکترونیکس که از سازندگان گوشی موبایل هستند پیش از ماه می گذشته که بر روی یک پیشنهاد واحد متحد شدند دو مجموعه مشخصات مختلف را به ATSC پیشنهاد داده بودند.

مصرف کنندگان پیش از این هم می توانستند از طریق شبکه FLO TV که توسط کمپانی کوالکام پشتیبانی می شود شاهد پخش تلویزیونی بر روی برخی از گوشی های وریزون وایرلس و AT&T باشند. هرچند سرویس FLO پولی بوده و تمرکز آن بجای برنامه های محلی بر روی برنامه های ملی است.

پخش  DTV موبایل ATSC در کنار پخش متداول DTV بصورت بی سیم که ایستگاه های آمریکا بطور انحصاری از زمان قطع فعالیت تلویزیون آنالوگ در ماه ژوئن در این کشور ارائه می دهند انجام می شود. بنا به گفته کمیته ATSC، برای پخش DTV موبایل از سیستمی به نام مدولاسیون باند جانبی ذره ای (Vestigial Side Band Modulation) و سیستم انتقال IP (پروتوکل اینترنت) استفاده می شود. این فناوری قادر به ارسال ویدیو با کدینگ H.264 و صوت با کدینگ HR AAC v2 (نسخه 2 کدینگ صوتی پیشرفته با بازده بالا - High-Efficiency Advanced Audio Coding, Version 2) است. این استاندارد می تواند از سرویس های تعاملی، تلویزیون آبونمانی و دانلود محتوا برای مشاهده در آینده پشتیبانی کند.

منبع : پي سي ورلد


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا