معرفی اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی A8 و A8 پلاس به بازار ایران

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/11/2        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Samsung Galaxy A8 2018 ، Samsung Galaxy A8+ 2018 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : از معرفی رسمی اسمارت‌فون‌های گلکسی A8 و A8+ سامسونگ به بازارهای جهانی اینک اندکی بیش از یک ماه می‌‌گذرد. این دو گوشی رده میانی برای اولین بار از صفحه‌نمایش‌های کشیده 18:9 در رده میانی سری A استفاده کرده و برخی دیگر از امکانات پرچمداران سامسونگ نیز در این دو مدل دیده می‌شود. گلکسی A8 و A8 پلاس امروز دوشنبه دوم بهمن 1396 به صورت رسمی در بازار داخلی ایران نیز معرفی شدند. این مراسم در هتل اسپیناس خلیج فارس تهران با حضور خبرنگاران و مدیران شرکت سامسونگ برگزار شد و در طی آن از امکانات و قابلیت‌های این دو اسمارت‌فون پرده‌برداری شد. مدیران ارشد داخلی و خارجی بخش موبایل سامسونگ، مسئول روابط عمومی و مدیر آموزش دفتر موبایل سامسونگ در ایران سخنرانان این جلسه را تشکیل می‌دادند.

Samsung Galaxy A8 and Galaxy A8 Plus Launch Ceremony in Iran

علیرضا توسلی، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ در ابتدای این مراسم طی سخنانی کوتاه گوشی‌های سری A سامسونگ را مناسب افرادی که دانست که تفاوت‌های ظاهری و فردی مابین انسان‌ها که منجر به ایجاد زیبائی در زندگی را ارج نهاده و به معنای واقعی کلمه "خودشان" هستند. به گفته این مدیر ارشد سامسونگ، بیشترین فروش سری A سامسونگ در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به کشور ایران تعلق دارد که شاید بخشی از این فروش به خصوصیات کاربران ایرانی مرتبط باشد.

Samsung Galaxy A8 and Galaxy A8 Plus Launch Ceremony in Iran

کیت شین، مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ ایران پس از این قسمت پشت تریبون قرار گرفت؛ شین در ابتدای سخنان خود، گلکسی A8‌ و A8+ را به عنوان دستگاه‌هائی با DNA پرچمداران سامسونگ معرفی نمود و تلاش این مجموعه را در جهت قرار دادن قابلیت‌های کلیدی پرچمداران سری S و Note در این رده برای تأمین دیگر خواسته‌های کاربران قلمداد کرد. شین ادامه داد : «سری گلکسی A حاصل ماه‌ها کار و تحقیق است، قبل از اینکه به خود گوشی برسیم اجازه بدهید کمی به عقب برگردم تا ببینیم چطور به اینجا رسیدیم. از آنجا که مخاطب گوشی‌های میان‌رده، جوان‌ترها بودند و تقاضای اصلی‌شان هم گرفتن بهترین سلفی ممکن بوده، برندهای مختلف همیشه روی بهینه‌سازی عکس‌های سلفی با روش‌های مصنوعی تمرکز داشتند. اما تحقیقات اخیر ما نشان داد اتفاقا این جوانان به جای سلفی‌هائی که به صورت مصنوعی دستکاری می‌شوند، به دنبال آن هستند که خود واقعی‌شان را نمایش دهند و اینجاست که گلکسی A8 و A8+ وارد صحنه می‌شوند؛ گوشی‌هائی با دوربین سلفی دوگانه که عصاره زیبائی واقعی شما را ثبت می‌کنند».

Samsung Galaxy A8 and Galaxy A8 Plus Launch Ceremony in Iran

شین در ادامه سخنان خود از قابلیت لایو فوکوس دوربین‌‌های سلفی این دو مدل، امکان ثبت مناظر و زیبائی‌ها به شکل‌های طبیعی و واقعی و طراحی زیبای بدنه همراه با حفاظت در برابر آب و گرد و خاک با استاندارد مقاومت IP68، به عنوان دیگر نکات مثبت گوشی‌های این خانواده یاد کرد.

دامون بقراط مدیر آموزش و توسعه سامسونگ در ادامه به معرفی و ارائه جزئیات فنی گوشی‌های گلکسی A8 و A8+ پرداخت. بقراط در ابتدای سخنان خود ویژگی‌های این دو محصول را در سه بخش شامل دوربین، صفحه‌نمایش و طراحی و ویژگی‌های تسهیل‌کننده زندگی دیجیتالی کاربران تقسیم کرد.

Samsung Galaxy A8 and Galaxy A8 Plus Launch Ceremony in Iran

گلکسی A8 و A8 پلاس به دو دوربین سلفی و یک دوربین اصلی مجهز هستند که در بخش دوربین‌های سلفی با دو ماژول 16 و 8 مگاپیکسلی روبرو می‌شویم که هردو دارای گشودگی دیافراگم f/1.9 بوده و در همکاری با یکدیگر مثل دوربین اصلی گوشی Galaxy Note 8‌ امکان برداشت تصاویر Live Focus (برای گذاشتن تمرکز روی سوژه اصلی و تار کردن پس‌زمینه) قبل و بعد از ثبت عکس را ارائه می‌دهند. میدان دید دوربین 16 مگاپیکسلی این مجموعه 76 درجه بوده و دوربین 8 مگاپیکسلی اندکی بازتر بوده و میدان دید 85 درجه‌ای را ارائه می‌کند که با کمک این ویژگی می‌توان موقع گرفتن سلفی‌های تکی و دسته‌جمعی بین دوربین‌ها سوئیچ کرد. دوربین اصلی هر دو گوشی گلکسی A8 و A8+ دارای وضوح 16 مگاپیکسلی با شاخص دیافراگم f/1.7 بوده که نسبت به گذشته بهبود یافته و به گفته مدیر آموزش سامسونگ، امکان برداشت عکس‌های بهتر در محیط‌های کم‌نور را فراهم می‌کند.

بقراط در بخش طراحی و شکل ظاهری، به جنس شیشه و فلز این دو گوشی و وجود منحنی‌های متقارن در پشت دستگاه اشاره کرد که به گفته این مدیر سامسونگ به خوش‌دست‌تر بودن و جای‌گیری راحت‌تر گوشی در دست کمک می‌کنند. صفحه‌نمایش A8 و A8 پلاس به ترتیب، 5.6 و 6 اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نسبت تصویر 18:9 بوده که با فناوری Super AMOLED تولید شده‌اند.

Samsung Galaxy A8 and Galaxy A8 Plus Launch Ceremony in Iran

دامون بقراط در نهایت در مورد امکانات تسهیل‌کننده زندگی کاربران در ارتباط با گوشی‌های گلکسی A8 و A8 پلاس به سرویس پشتیبانی ویژه یا VIP Service برای صفحه‌نمایش این دو مدل اشاره کرد که در طی آن کاربرانی که هریک از این دو گوشی را تا تاریخ 11 اردیبهشت 1397 خریداری کرده و عدد IMEI گوشی خود را به شماره 300042132 ارسال نمایند کدی را دریافت خواهند کرد که با آن کد امکان تعویض صفحه‌نمایش شکسته شده را تنها با 170 هزار تومان خواهند داشت. مجهز بودن به استاندارد IP68 برای استفاده از گوشی در شرایط سخت آب و هوائی دیگر نکته اشاره شده از سوی مدیر آموزش و توسعه سامسونگ در این بخش بود. گلکسی A8 و A8 پلاس با تمامی طیف لوازم جانبی سامسونگ از دستبندها و ساعت‌های هوشمند این برند منطبق بوده و اولین محصولاتی نام می‌گیرند که خارج از سری گلکسی S و Note از هدست هوشمند Gear VR پشتیبانی می‌کنند.

Samsung Galaxy A8 and Galaxy A8 Plus Launch Ceremony in Iran

گلکسی A8 و A8 پلاس در سه رنگ مشکی، طلائی و ارغوانی در بازار ایران عرضه می‌شوند که دارای رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بوده و از دو سیم‌کارت و کارت حافظه همزمان (تا 256 گیگابایت) پشتیبانی می‌کنند. شرکت سامسونگ هنوز توضیحی در مورد قیمت ورود به بازار این مدل ارائه نکرده است.

Samsung Galaxy A8 and Galaxy A8 Plus Launch Ceremony in Iran

 

Samsung Galaxy A8 and Galaxy A8 Plus Launch Ceremony in Iran

 

Samsung Galaxy A8 and Galaxy A8 Plus Launch Ceremony in Iran

 

Samsung Galaxy A8 and Galaxy A8 Plus Launch Ceremony in Iran