سامسونگ و HTC نخستین گوشی های مبتنی بر نسخه 6.5 ویندوز موبایل را ارائه می دهند

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1388/7/16
برچسب‌ها : ویندوز موبایل Windows Mobile ، گوشی موبایل Mobile Phone ، HTC Pure ، سامسونگ Samsung ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : کمپانی های HTC و سامسونگ در رأس فروشندگانی قرار دارند که گوشی های مبتنی بر نسخه 6.5 ویندوز موبایل را ارائه می دهند - گوشی های هوشمندی که با بهره گیری از سیستم عامل جدید مایکروسافت بالاخره می توانند از نظر ویژگی ها همسنگ گوشی آیفون کمپانی اپل باشند.

در مراسمی که سه شنبه در نیویورک برگزار شد کمپانی مایکروسافت بازار برنامه های ویندوز موبایل - Windows Marketplace for Mobile - را با 246 برنامه که هم اکنون در فروشگاه آنلاین برنامه های موبایل قرار دارد راه اندازی نمود، هر چند این تعداد برنامه در مقایسه با ده ها هزار برنامه موجود در فروشگاه App Store کمپانی اپل ناچیز است.

نسخه 6.5 ویندوز موبایل نخستین نسخه این سیستم عامل است که امکان دانلود نمودن برنامه ها بر روی گوشی را برای کاربران فراهم آورده و بنا به گفته مایکروسافت بیش از 753 توسعه دهنده نرم افزار در سراسر جهان سرگرم ساخت این برنامه ها و تکمیل نمودن این فهرست هستند.

مایکروسافت گوشی های جدید را در یک مراسم عمومی در نیویورک در کنار دیگر محصولات خود که برای فصل خرید تعطیلات کریسمس برای فروش عرضه می شوند -- مانند ZuneHD و XBox 360 -- به معرض نمایش گذاشت. علاوه بر این کمپانی مایکروسافت بصورتی بی سر و صدا نام تجاری گوشی های جدید موبایل مبتنی بر ویندوز را به "Windows Phone" تغییر داده که این کار ظاهراً برای نشان دادن اختلاف میان گوشی های جدید و گوشی های ملقب به "Windows Mobile" صورت گرفته است.

بنا به گفته "رابی باخ"  رئیس بخش دستگاه ها و سرگرمی مایکروسافت هدف این کمپانی از ارائه وسایل سرگرمی و گوشی های موبایل جدید فراهم آوردن نوآوری به منظورتغییر دادن نحوه زندگی مردم است. او در این مراسم گفت: «فناوری هایی که امروزه ما بر روی آن ها کار می کنیم با تغییر سبک زندگی مردم و تغییر صنعت مرتبط است.»

"باخ" اشاره نمود که پیش از این گوشی های ویندوز موبایل بیشتر برای کاربران حرفه ای مناسب بودند و ویژگی های این گوشی ها منطبق بر نیازهای این قشر بود اما گوشی های جدید Windows Phone مشتری مدارتر هستند. باخ گفت: «علاوه بر این، انطباق با سبک زندگی شما نیز مد نظر ما بوده است.»

در حالی که مایکروسافت نسخه 6.5 ویندوز موبایل را به عنوان فناوری نوآورانه ای معرفی می کند که می تواند به این کمپانی در رقابت بهتر با کمپانی اپل در بازار گوشی های هوشمند کمک کند، تحلیل گران واکنش سردی را به آن نشان داده اند. حتی بعضی از تحلیلگران پیشنهاد کرده اند که مایکروسافت این سیستم عامل را که در حال از دست دادن سهم بازار خود بوده و از لحاظ ویژگی ها دو سال از کمپانی اپل عقب است به کلی رها سازد.

 به عنوان مثال ویژگی جدید My Phone که در گوشی های Windows Phone وجود دارد -- که امکان همگام سازی اطلاعات میان گوشی موبایل و وب را برای کاربران ویندوز موبایل فراهم می کند -- مشابه سرویس MobileMe است که اپل سال گذشته برای آیفون راه اندازی نمود.

در آمریکای شمالی مشتریان هم اکنون می توانند گوشی های HTC Pure از AT&T و HTC Imagio از وریزون وایرلس را که به ویندوز موبایل 6.5 مجهز هستند خریداری نمایند. گوشی Intrepid سامسونگ از اسپرینت نیز در روز 11 اکتبر ارائه خواهد شد و درهفته های آتی نیز گوشی HTC Tilt 2 از AT&T عرضه می گردد.

 کمپانی های HTC و سامسونگ در اروپا نیز گوشی های خود در کنار کمپانی های سازنده موبایل MDA، توشیبا، LG و TMN ارائه خواهند نمود.

به گفته "باخ" کمپانی مایکروسافت در نظر دارد تا پایان سال 30 گوشی Windows Phone را در 20 کشور جهان به فروش برساند که طیفی از انواع گوشی ها را برای سلیقه های مختلف شامل خواهد شد.

 

منبع : پی سی ورلد