عرضه مرورگر Mini 5 توسط کمپانی اپرا

نمایش خبر

تاریخ : 1388/6/25
برچسب‌ها : اپرا Opera ، اپرا مینی Opera Mini ، مرورگر Browser

واحد خبر mobile.ir : آخرین نسخه این مرورگر موبایل قابلیت مرور وب با استفاده از پنجره های tab دار را داشته و دارای امکانات مدیریت کلمه عبور و کنترل های بهبود یافته مخصوص صفحات لمسی است.

روز چهارشنبه کمپانی Opera Software نسخه بتای ویرایش پنجم مرورگر موبایل محبوب خود Opera Mini را عرضه نمود. این مرورگر از ویژگی ها و واسط کاربر جدیدی برخوردار است.

مرورگر Opera Mini برای رنج گسترده ای از گوشی های موبایل منجمله گوشی های Feature Phone (گوشی های قوی فاقد سیستم عامل) دارای Java ME، گوشی های مجهز به ویندوز موبایل و گوشی های هوشمند بلک بری ارائه شده است. از آنجایی که مرورگر اپرا از تکنولوژی فشرده سازی سمت سرور استفاده می کند، به پهنای باند و ویژگی های سخت افزار کمتری برای مرور وب از طریق دستگاه های موبایل نیاز دارد و از این رو با پلت فرم های گوناگونی سازگار است.

بنا به گفته کمپانی اپرا آخرین نسخه مرورگر موبایل این کمپانی صفحات وب را پیش از ارسال به گوشی تا میزان 90% فشرده می کند که این امر موجب کاهش زمان بارگذاری صفحات می شود. همچنین امکان مرور وب با استفاده از پنجره های tab دار (tabbed browsing)، امکان مدیریت کلمات عبور، پیمایش و scroll نمودن بهتر صفحات و واسط کاربری تمیزتر و اصلاح شده ای که از گوشی های مجهز به صفحه نمایش لمسی پشتیبانی می کند به این مرورگر اضافه شده است.

Opera Mini 5 tabbed browsing

 اپرا تعدادی از ویژگی های مرورگر دسکتاپ خود را نیز به مرورگر Opera Mini 5 اضافه کرده. از آن جمله می توان به ویژگی "Speed Dial" اشاره نمود که مجموعه ای از بوک مارک های تصویری برای صفحات وب است که با بازکردن tab جدید نمایش داده می شود. نسخه بتا این مرورگر برای دستگاه های گوناگونی وجود دارد و می توان آنرا بطور مستقیم از طریق سایت Opera بر روی گوشی موبایل دانلود نمود.

Opera Mini 5 Beta

اپرا بازیگر اصلی در عرصه مرور وب از طریق موبایل بوده و بنا به تخمین StatCounter در حدود 25 درصد این بازار را در اختیار دارد. بازار مرور وب از طریق موبایل بسیار رقابتی بوده و در این میان مرورگر Safari کمپانی اپل با در اختیار داشتن 22 درصد بازار با فاصله ای اندک در مکان دوم قرار داشته و نوکیا هم 21 درصد این بازار را در اختیار خود دارد.

 علاوه بر رقابت از طرف مرورگرهای موجود، کمپانی اپرا با رقابت از سوی چندین کمپانی دیگر که می خواهند از این بازار در حال رشد بهره برداری نمایند مواجه شده است. کمپانی موزیلا در صدد است تا موفقیت خود در عرصه دسکتاپ را توسط مرورگر موبایل خود با نام Fennec تکرار نماید. این مرورگر از توسعه های نرم افزاری (extensions) پشتیبانی کرده و از زبان جاوااسکریپت نیز بخوبی پشتیبانی می کند. کمپانی Skyfire هم با عرضه محصولات خود سروصدای زیادی بپا کرده چرا که محصولات این کمپانی امکان دسترسی و تعامل با وب سایت هایی که توسط فلش، آژاکس، سیلورلایت و دیگر تکنولوژی های غنی وب ساخته شده اند را فراهم می آورد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا