گوشی Cliq موتورولا امکانات شبکه اجتماعی را به سیستم عامل اندروید اضافه می کند

نمایش خبر

تاریخ : 1388/6/21
برچسب‌ها : MOTOBLUR ، گوشی موبایل Mobile Phone ، اندروید Android ، شبکه اجتماعی Social Network ، فیس بوک Facebook ، توئیتر Twitter ، Motorola CLIQ MB220 ، موتورولا Motorola

واحد خبر mobile.ir : گوشی Cliq موتورولا که توسط شبکه T-Mobile عرضه می گردد پوسته ای به نام MOTOBLUR را برای سیستم عامل اندروید به جهانیان معرفی نمود.

اپراتور T-Mobile بار دیگر گوشیی مبتنی بر سیستم عامل اندروید را به فهرست گوشی های خود اضافه نمود اما این بار این گوشی ساخت کمپانی موتورولا است. در کنفرانس GigaOM's Mobilize که در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد، "سانجی جها" مدیر عامل موتورولا به معرفی گوشی Cliq موتورولا -- نخستین گوشی که از پوسته MOTOBLUR (یک واسط کاربر سفارشی) استفاده می کند -- پرداخت. گوشی Cliq در فصل تعطیلات عرضه خواهد شد اما قیمت این گوشی هنوز اعلام نشده است.

 پوسته زیبا و یکدست MOTOBLUR که برای سیستم عامل اندروید در این گوشی بکار رفته از ویژگی هایی برخوردار است که که قبلاً نیز شاهد این ویژگی ها در دیگر پلت فرم های موبایل بوده ایم. همانند webOS، پوسته MOTOBLUR تمامی فهرست تماس شما و اطلاعات مربوطه را از منابع مختلف جمع کرده و بصورت یکپارچه در گوشی نمایش می دهد. همچنین اگر بخواهید می توانید فهرست تماس های خود را بر اساس شبکه های گوناگون بصورت مجزا مشاهده کنید.

پوسته MOTOBLUR مشابه آنچه در سیستم عامل webOS پالم شاهد آن هستیم دارای یک برنامه مخصوص پیام رسانی است. ویدجت پیام ها (Messages widget) تمامی اکانت های ایمیل را در داخل یک صندوق پست الکترونیک فراگیر سازماندهی می کند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد ویدجت پیام های MOTOBLUR این است که این امکان را برای شما فراهم می آورد که با استفاده از انواع رنگ، فونت و شکلک ها (emoticons) به ارسال پیام بصورت متن غنی (rich text) بپردازید. همچنین شما می توانید از طریق این برنامه تصاویر را به ایمیل های ارسالی الصاق نمائید.

MOTOBLUR نیز همانند سیستم عامل S60 سیمبین شرکت نوکیا که در گوشی N97 مورد استفاده قرار می گیرد از یک ویدجت لایو (live widget) استفاده می کند. نام این ویدجت Happenings است که امکان دسترسی فوری به شبکه های اجتماعی مورد نظرتان را از صفحه اصلی گوشی برای شما فراهم می آورد. هرچند نحوه کار آن با آنچه در گوشی های نوکیا شاهد آن هستیم کمی متفاوت است چرا که آنها به ارائه یک برنامه واحد نمی پردازند: با توئیتر، فیس بوک، جی میل، مای اسپیس، یاهو، Last.fm و دیگر شبکه های اجتماعی بطور مرتب از طریق این برنامه تماس برقرار شده و بروزرسانی صورت می پذیرد. با استفاده از این ویدجت شما می توانید وضعیت خود را بروز نموده و وضعیت جدید را به تمام یا برخی از شبکه های اجتماعی مورد نظرتان منتقل کنید.

Motorola CLIQ MB220

یک ویژگی جالب دیگر این گوشی این است که در صورت مفقود شدن گوشی قابلیت ردیابی آن از طریق GPS کمکی وجود دارد. شما می توانید از راه دور محتویات گوشی خود را پاک نمائید و تمامی اطلاعات گوشی شما بر روی سرورهای MOTOBLUR ذخیره می شود. قابلیتی بسیار جذاب.

 گوشی Cliq شباهت زیادی به تصاویری دارد که از گوشی موسوم به "Morrison" دیده بودیم و پیش از این شایعه عرضه آن بعنوان گوشی GSM مبتنی بر اندروید موتورولا به گوش می خورد. همچنین این گوشی از نظر فرم ظاهری و قالب مشابه گوشی T-Mobile G1 با صفحه کلید کشویی QWERTY کامل است. برخلاف گوشی G1 در این گوشی بجای trackball از یک پد با کلیدهای چهارجهته استفاده شده است که در شرایط بسته بودن صفحه کلید کاملاً مخفی می گردد. وجه رویی گوشی دارای یک صفحه نمایش عریض و سه کلید لمسی است.

گوشی Cliq از Wi-Fi پشتیبانی کرده و دارای GPS با قابلیت خواندن و نمایش مرحله به مرحله موقعیت (turn-by-turn GPS) است. این گوشی همچنین از دوربین 5 مگا پیکسلی، جک هدفون 3.5 میلیمتری استاندارد و قابلیت نمایش ویدیویی بصورت استریم 24 فریم بر ثانیه برخوردار است. گوشی Cliq با رنگ جذاب تیتانیومی و سفید عرضه می شود.

"سانجی جها" مدیرعامل موتورولا همچنین اشاره نمود که قرار است انواع بیشتری از گوشی های MOTOBLUR مبتنی بر اندروید توسط این کمپانی عرضه شود که از آن جمله می توان به گوشیی که قرار است در اواخرامسال عرضه گردد اشاره نمود. شایع است که این گوشی موسوم به "Sholes" توسط شبکه وریزون عرضه خواهد شد. او همچنین افزود که موتورولا قرار است در سال 2010 نیز گوشی های مبتنی بر اندروید بیشتری را عرضه کند.

منبع : پی سی ورلد


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا