گزارش تصویری: ارتقاء جایگاه اندروید توسط گوشی HTC Hero

نمایش خبر

تاریخ : 1388/4/3
برچسب‌ها : اندروید Android ، چند لمسی Multitouch ، گوگل Google ، ادوبی فلش Adobe Flash ، گوشی موبایل Mobile Phone ، HTC Hero ، اچ تی سی HTC

واحد خبر mobile.ir : کمپانی HTC امروز آخرین گوشی هوشمند  خود -- گوشی HTC Hero -- را که بر روی بستر سیستم عامل موبایل گوگل -- سیستم عامل اندروید -- کار می کند معرفی نمود. این گوشی جدید امکانات نرم افزاری بهتری را نسبت به نسخه های خلف خود دارا بوده و واسط کاربر نو نوار شده ای را به هواداران اندروید ارائه می کند.

در معرفی این گوشی تمرکز بر روی نرم افزار آن بوده چرا که گوشی HTC Hero نخستین گوشی هوشمند اندروید است که دارای قابلیت چند لمسی (multitouch) مشابه گوشی آیفون بوده و علاوه بر این از Adobe Flash نیز پشتیبانی می کند.

HTC Hero

با عرضه گوشی HTC Hero، اندروید زنگ خطر را برای گوشی های Pre  کمپانی پالم و آیفون اپل به صدا در خواهد آورد. اروپایی ها در اواخر تابستان امسال به این گوشی دسترسی پیدا می کنند و به نظر می رسد یک نسخه ویژه از گوشی HTC Hero نیز تا آخر امسال در آمریکا عرضه شود.

مشخصات گوشی Hero

HTC Hero

گوشی HTC Hero دارای یک صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی بوده که همانند گوشی T-Mobile myTouch 3G که روز دوشنبه معرفی شد از رزلوشن 320 پیکسل در 480 پیکسل برخوردار است. این گوشی دارای روکشی از جنس تفلون است و صفحه نمایش آن از یک لایه ضد لک برخوردار است که کار تمیز کردن لکه ها را از روی صفحه نمایش آسان می کند.

گوشی HTC Hero یک گوشی با دو مد ارتباطی WCDMA/GSM است و می تواند تا سرعت اتصال 7.2 مگا بیت بر ثانیه اطلاعات را دریافت کند (این سرعت به شبکه بستگی دارد.)

گزینه های ورودی

HTC Hero

گوشی HTC Hero  "چانه" خود را از T-MobileG1 به ارث برده است (قسمت پائینی گوشی که زاویه دار است) اما بجای صفحه کلید QWERTY دارای صفحه کلید بر روی نمایشگر است. در گوشی Hero یک کلید جدید جستجو در کنار ترکبال (trackball) قرار دارد که امکان جستجو در کل سیستم را فراهم می آورد.

در Sense که واسط کاربر جدید این گوشی است امکان کار با شبکه های اجتماعی (فیس بوک، فلیکر، توئیتر) از طریق ویجت های قابل نمایش بر روی صفحه وجود دارد.

دوربین و امکانات اتصالی

HTC Hero

 گوشی HTC Hero مجهز به یک دوربین 5 مگا پیکسلی (با قابلیت فوکوس خودکار، بدون فلاش) و جک هدفون 3.5 میلی متری است. امکان شارژ از طریق پورت miniUSB در پائین این گوشی فراهم شده و امکانات اتصالی این گوشی مشتمل بر بلوتوث (با A2DP) و وای-فای (802.11 b/g) است.

این گوشی هوشمند جدید ابعادی برابر 4.41 x 2.21 x 0.57 اینچ (112 x 56.2 x 14.35 میلی متر) و با احتساب باتری، وزنی برابر 4.76 اونس (135 گرم) دارد.

واسط کاربر Sense

HTC Hero

ویژگی درخشان گوشی HTC Hero نرم افزار آن است. واسط کاربر جدید Sense برای اندروید علاوه بر دارا بودن قابلیت چند لمسی (multitouch) و پشتیبانی از Adobe Flash، دارای ویجت هایی بر روی صفحه اصلی است که می تواند فیدهای توئیتر، تقویم، ایمیل، وضعیت آب و هوا و ساعت جهانی را بر روی صفحه نمایش دهد.

پشتیبانی از Adobe Flash بدون نیاز به نصب برنامه های جانبی یکی از ویژگی های جذاب و نقاط قوت گوشی Hero است. انتظار می رود که دیگر بسترهای موبایل مثل سیمبین نوکیا و WebOS پالم نیز تا آخر امسال از این فناوری پشتیبانی نمایند.

دیگر ویژگی ها

HTC Hero

گوشی HTC Hero دارای یک آنتن داخلی GPS (همراه با قطب نمای دیجیتال) است و از کارت حافظه microSD برای افزایش ظرفیت حافظه پشتیبانی می کند. انتظار می رود باتری این گوشی امکان مکالمه تا 420 دقیقه بر روی WCDMA (یا 470 دقیقه بر روی GSM) را فراهم نماید و در وضعیت standby تا 750 ساعت بر روی WCDMA (یا 440 ساعت بر روی GSM) دوام داشته باشد. گوشی HTC Hero همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در رنگ قهوه ای نیز عرضه می شود.

منبع : پی سی ورلد


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا