عرضه گوشی Omnia II i8000 با صفحه نمایش بزرگ لمسی توسط سامسونگ

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1388/3/28
برچسب‌ها : ویندوز موبایل Windows Mobile ، صفحه لمسی مقاومتی Resistive Touch ، WVGA AMOLED ، گوشی موبایل Mobile Phone ، Samsung I8000 Omnia II ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : سامسونگ گوشی جدید خود یعنی گوشی Samsung Omnia II i8000 را معرفی نمود. این گوشی هوشمند مجهز به نسخه 6.1 سیستم عامل ویندوز موبایل بوده و از امکانات ارتباطی 3G و WiFi و دوربین 5 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم برداری برخوردار است. این گوشی با حافظه های داخلی 2 گیگابایتی، 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی عرضه می شود.

 گوشی Omnia II دارای صفحه نمایش لمسی 3.7 اینچی 65 هزار رنگ از نوع WVGA AMOLED (با ابعاد 480 پیکسل در 800 پیکسل) است که نسبت به صفحه نمایش های متداول TFT به میزان 65 درصد توان کمتری مصرف می کند. کارآیی این صفحه نمایش با استفاده از ویژگی های پیشرفته فناوری resistive touch بهبود یافته و از این رو واکنش لمسی دقیقتری را فراهم می آورد (فناوری resistive touch با استفاده از دو صفحه قابل انعطاف پوشیده شده از ماده دارای مقاومت الکتریکی که با فاصله ای در مقابل هم قرار دارند قادر به تعیین دقیق محل لمس بوسیله یافتن نقطه تماس صفحات با هم است.)

Samsung Omnia II i8000

گوشی Omnia II از واسط جدید سامسونگ یعنی TouchWiz 2.0 بهره می برد. سیستم عامل این گوشی دارای جلوه های چند رسانه ای مکعب سه بعدی (3D Cube) است که از یک واسط کاربری دارای شتاب سنج و یک ویژگی ضدقفل هوشمند بهره می برد. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد که با ترسیم اشکال بر روی صفحه نمایش، برنامه های از پیش تعیین شده را اجرا کنند. با عرضه نسخه 6.5 سیستم عامل ویندوز موبایل توسط کمپانی مایکروسافت، نسخه 6.1 این سیستم عامل به نسخه 6.5 ارتقاء خواهد یافت.

Samsung Omnia II i8000

دوربین 5 مگاپیکسلی این گوشی قادر به عکاسی با وضوح بالا بوده و امکان فیلم برداری و پخش فیلم با کیفیت مشابه DVD با رزلوشن 480 نقطه را داراست.

نسخه CDMA گوشی Omnia II سامسونگ  در آینده توسط کمپانی وریزون عرضه می شود. قیمت و زمان دقیق عرضه  نسخه های وریزون و GSM/UMTS این گوشی هنوز اعلام نشده است.

منبع : mobile burn