معرفی رسمی اپلیکیشن درخواست آنلاین تاکسی کارپینو

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/12/22        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، کارپینو ، اپلیکیشن Application

واحد خبر mobile.ir : با فراگیر شدن استفاده از اپلیکیشن‌های درخواست آنلاین تاکسی و مجموعه‌هایی نظیر Snapp و تپ‌سی، شرکت‌های دیگری نیز با سازوکارهای متفاوت به این کسب و کار جذب شده که از جمله تازه‌ترین نمونه‌های آن می‌توان به برنامه درخواست آنلاین تاکسی کارپینو اشاره کرد. کارپینو در مقایسه با نمونه‌های قبلی به علت به کارگیری اتوموبیل‌های تاکسی و رانندگان تاکسی متفاوت بوده و این موضوع را به عنوان یک مزیت رقابتی مطرح کرده است. اپلیکیشن درخواست آنلاین تاکسی کارپینو عصر امروز در مراسمی در محل مجتمع تجاری کورش تهران به صورت رسمی در حضور خبرنگاران معرفی و در دسترسی شهروندان تهرانی قرار گرفته است. این برنامه در اجرا نیز برخی تفاوت‌ها از جمله امکان انتخاب رانندگان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

carpino taxi transportation network launched in tehran

در برنامه معرفی اپلیکیشن کارپینو احسان جهانی مدیرعامل و علیرضا قنادان رئیس هیئت مدیریه کارپینو در ابتدا توضیحاتی را در مورد سابقه و روند شکل‌گیری این مجموعه ارائه کردند.

carpino taxi transportation network launched in tehran

احسان جهانی مدیرعامل کارپینو در ابتدای سخنان خود این شرکت را یک مجموعه استارت‌آپی دانش‌بنیان در حوزه اپلیکیشن‌های موبایل با فعالیت در بخش حمل و نقل معرفی کرد که کار خود را از نزدیک به یک و نیم سال گذشته برای توسعه این برنامه آغاز کرده است. این برنامه به گفته مدیرعامل شرکت از ابتدای فعالیت خود با هدف اشتغال‌زایی و بومی‌سازی توسعه یافته و بازار هدف آن تهران و احتمالا شهرهای دیگر در آینده خواهد بود.

carpino taxi transportation network launched in tehran

احسان جهانی کارپینو را تنها اپلیکیشن دارای مجوز رسمی از معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و سازمان تاکسی‌رانی اعلام کرده و مسیر فعالیت آن را در جهت همکاری با تاکسی‌های شهری کشور دانست که در گام بعد این فعالیت به خودروهای دارای مجوز مورد تأیید معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری همانند آژانس‌های محلات گسترش پیدا خواهد کرد. برای این مجموعه‌ها به گفته مدیرعامل کارپینو داشبوردهای مجزایی در نظر گرفته شده که با کمک آنها امکان نظارت بر فعالیت و بازرسی در طول مسیر رانندگان میسر خواهد بود.

carpino taxi transportation network launched in tehran

جهانی ضمن یاد کردن از فعالیت دیگر شرکت‌های مشابه در این زمینه، به گفته وی به مشکلات ایجاد شده از سوی این مراکز برای طبقه رانندگان رسمی تاکسی اشاره کرده و هدف کارپینو را انجام عمل حمل و نقل با خودروهای رسمی و ارتقا جایگاه رانندگان تاکسی شهری عنوان کرد. مدیرعامل کارپینو در پایان سخنان خود مزیت‌های این سیستم را در مواردی همچون در اختیار داشتن خودروهای دارای مجوز تاکسیرانی با پروانه تاکسیرانی و معاینه فنی، تأییدیه پزشکی و سلامت جسمانی و روانی رانندگان، در اختیار داشتن گواهی شهرشناسی رانندگان، بیمه بودن مسافران در طول سفر، امکان ورود به طرح ترافیک و زوج و فرد و امکان پیگیری مشکلات در طول سفر دانست.

علیرضا قنادان رئیس هیئت مدیریه کارپینو سخنران بعدی این جلسه بود که در سخنان خود حضور پررنگ دو اپلیکیشن دیگر درخواست آنلاین خودرو در سال گذشته را به دلیل پاسخگویی به یک نیاز جدی، عاملی برای دنبال کردن مستحکم‌تر ایده کارپینو از سوی این شرکت دانست. این مدیر کارپینو دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران این پروژه را ریسک بالای ورود به حوزه‌ حمل و نقل بدون مجوز عنوان کرد و از این رو با گسترش تلاش این شرکت بر مسئله دریافت مجوز نهایتا این کار پس از یک بازه زمانی طولانی صورت پذیرفت.

carpino taxi transportation network launched in tehran

قنادان نخستین چالش پیش روی این مجموعه را به ارائه نشدن سرویس‌های مناسب توسط تاکسی‌ها تا به امروز و انتظار مشتریان در دریافت سطح سرویس مطلوب از سوی این قشر عنوان کرد. وی علت مشکلاتی از این دست را مدل کسب و کار تاکسی‌‌ها که در آن نقشی برای مسافر و انتظاران آنها تعریف نشده است عنوان کرد که بدین‌ترتیب آرام‌آرام انگیزه‌ برای ارتقا خدمات در این سیستم از میان رفته است. رئیس هیئت مدیره کارپینو ابراز امیدواری کرد که این چالش با مدل جدید کسب و کار ارائه شده توسط این شرکت برطرف شود. قنادان همچنین ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کارپینو، این برنامه ظرف چند ماه آینده عقب‌افتادگی خود را نسبت به رقبای اصلی جبران کند.

رئیس هیئت مدیریه کارپینو در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه به نظر وی «هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های فعال در عرصه خدمات اینترنتی به ایرانیان تاکنون وارد حوزه نوآوری نشده‌اند» ورود این برنامه را به عنوان عاملی برای ورود همگان به حوزه‌های نوآورانه قلمداد کرد.

در پایان این جلسه خبری، مدیران کارپینو به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف پاسخ گفتند. در زمینه ادعای بیمه مسافران در این سیستم و در پرسشی در مورد حضور بیمه سرنشینان در سیستم بیمه شخص ثالت در تمامی خودروها و در نتیجه رد شدن این مزیت رقابتی در مجموعه کارپینو، مدیران شرکت بدون اشاره به جزئیات کامل به بالاتر بودن پوشش بیمه مسئولیت مد نظر اشاره کردند. در مورد تخلفات قشر رانندگان تاکسی و نمونه‌های متعددی از این موارد تخلف همچون اجاره دادن تاکسی به افراد دیگر از سوی رانندگان اصلی، مجموعه کارپینو ضمن تأیید پر تخلف بودن احتمالی رانندگان تاکسی تلاش این شرکت را در جهت رفع مسائلی از این دست دانستند و مکانیزم‌های تنبیهی در نظر گرفته شده در این زمینه را به مواردی همچون بازه‌های زمانی تمدید پروانه تاکسی رانندگان مرتبط دانستند.

carpino taxi transportation network launched in tehran

دیگر پرسش مطرح شده در این جلسه به افزایش قیمت‌های بدون منطق در سیستم تاکسی‌های سنتی اشاره داشت که در آن به دلائل مختلفی همچون وضعیت جوی، ورود به طرح زود و فرد یا ترافیک و حتی فعال کردن سیستم تهویه خودرو طلب کرایه‌های بیشتری از مسافران می‌‌شود مسئولان کارپینو ضمن رد کردن این مشکل در این سیستم و با وجود تکذیب ورود این مجموعه به عرصه رقابت قیمتی با اسنپ و تپ‌سی، قیمت‌گذاری‌های خود را همچنان رقابتی توصیف کرده تا جایی‌که «در مناطق خارج از طرح ترافیک قیمت این اپلیکیشن به رقبای آن نزدیک است و حتی در طرح ترافیک قیمت‌ها 10 تا 15 درصد کمتر خواهد بود.»

مسئولان کارپینو در پاسخ به سوال خبرنگار مرجع موبایل ایران در مورد کیفیت خودروهای این اپلیکیشن و کیفیت پایین‌تر تاکسی‌های شهری در مقایسه با خودروهای سایر رقبا و تمایل کمتر کاربران به استفاده از این نوع از تاکسی‌ها، ضمن رد این ادعا و بدون اشاره به نوع خودروهای پیشرفته‌تر حاضر در این سیستم تنها به امکان انتخاب خودرو در آینده نزدیک در این اپلیکیشن خبر داد. در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار مرجع موبایل ایران در مورد کارکرد سیستم کارپینو در شرایط نامطلوب آب و هوایی و در هنگامی که تاکسی‌ها، در سیستم‌هایی از این دست تمایلی به قبول مسافر با قیمت اپلیکیشن نخواهند داشت مسئولان این شرکت به ساز و کارهایی همچون افزایش قیمت در این شرایط و اطلاع‌رسانی به رانندگان اشاره کردند.

در ادامه سوالات خبرنگاران، مسئولان کارپینو از تأیید معرفی این اپلیکیشن به عنوان برنامه منتخب شهرداری در زمینه تاکسی آنلاین که در هفته آینده اعلام می‌شود خودداری کردند. اپلیکیشن کارپینو در حال حاضر تنها برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس قرار دارد و صحبتی تا به امروز مبنی بر ارائه آن برای دیگر پلتفرم‌های موبایلی نشده است.