برنامه کاربردی اسکن بارکد به فروشگاه اندروید اضافه شد

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1388/2/26
برچسب‌ها : بارکد Barcode ، اندروید Android ، فروشگاه برنامه های اندروید Android Marketplace ، HTC G1

واحد خبر mobile.ir : گوگل قابلیت اسکن بارکد را برای گوشی های موبایل مبتنی بر سیستم عامل اندروید در ایالات متحده و انگلستان به سرویس جستجوی محصول گوگل (Google Product Search) افزود. هدف از این برنامه کمک به کاربران برای یافتن قیمت ها، رتبه بندی ها، نقدها و جزئیات مرتبط با محصول از طریق دسترسی به شبکه اینترنت است.

امروزه از اسکن بارکد برای محصولاتی از قبیل وسایل الکترونیکی، کتاب ها، فیلم ها و بازی های ویدیویی بخوبی استفاده می شود، اما بنا به اظهارات ایجی هیرای -- یکی از مهندسین نرم افزار تیم موبایل گوگل -- در یکی از وبلاگ ها، در آینده نزدیک شاهد اضافه نمودن بارکدهای بیشتری (برای محصولات دیگر) خواهیم بود.

بنا به گفته هیرای، پس از دانلود نمودن این برنامه از فروشگاه اندروید و نصب آن بر روی گوشی موبایل باید به بخش جستجوی محصول (Product Search) در مرورگر بازگشته و بر روی کلید "اسکن بارکد" (Barcode" Scan") کلیک نمائید.

Barcode Scanner Home Screens

چک باکس "Use by default for this action" را انتخاب نموده و بر روی گزینه "Barcode Scanner" کلیک کنید. پس از باز شدن برنامه، خط قرمز ظاهر شده را بر روی بارکد قرار داده و گوشی را ثابت نگاه دارید. وقتی بارکد با موفقیت خوانده شد صفحه نتایج جستجو محصولات از سایت گوگل بر روی مرورگر ظاهر می شود.

Barcode Scanner Result Pages

تا کنون برنامه های کاربردی متنوعی توسط برنامه نویسان طرف سوم برای اندروید توسعه داده شده است. گوگل باعرضه G1 (گوشی ساخت کمپانی HTC که توسط اپراتور T-Mobile عرضه شده) و ایجاد شبکه توسعه دهندگان، آیفون اپل را به چالش کشیده است. از طریق این شبکه کمپانی "Big in Japan" برنامه ShopSavvy را معرفی نمود که به مصرف کنندگان اجازه می دهد از طریق دوربین تلفن همراه خود بارکدها را اسکن کرده و بهترین قیمت ها را برای اقلام محلی بصورت آنلاین بیابند.

وقتی مصرف کننده ای این برنامه را دانلود می کند و توسط گوشی خود از یک بارکد UPC عکس می گیرد، این برنامه یک صفحه جستجو حاوی فهرست محلی مرتبط با محصول مورد نظر را نمایش می دهد.

منبع : MediaPost